SUZUKI-t meddig használhatom még?
Adott egy suzuki ignis 13 éves 90000 (kilencvenezer)Km-rel.
Mire számíthatok, meddig lesz még autó? milyen komolyabb hibák fognak előjönni? augusztusban elindulhatok még egy 2-300 km-es útra?-most még semmi baja,rükvercet kicsit nehezen veszi be.
Sokáig.
Ha vigyáztak rá,és ilyen alkalmi autó volt akkor sokáig.
200km meg ha jó a hűtőrendszer meg semmi egyéb (pl:végét járó szíj vagy ilyenek)akkor nyugodt szívvel.
Ugye viccelsz? Ez egy örök darab...sokaknak már háromszázezer van benne, és megy..
a titok a nagyon jóminőségű motorolaj.. a hűtőben megfelelő folyadék legyen..
egy futár naponta megy háromszázat gond nélkül...csaktankolni kell...persze nem 85-öst...
a sebváltóban megfelelő a kenőolaj?
nekem automata van kicsivel több kilóméterrel, de még nem romlott el semmi...a generátor szíj induláskor sivít, de öt éve nem zavar.
ez az autó a végtelenbe is elmegy, ha nem taposod szét a gázpedált...
Ha jó műszaki állapotban van az autó akkor bármeddig. :)
A futott kilométer nem mérvadó, hogy meddig fogod tudni még használni.
Az, hogy milyen komolyabb hibák jönnek elő, az az autó felhasználójától és a használati módjától függ és nem a futott kilométertől.
Ha jó a műszaki állapota akkor elindulhatsz, akár hosszabb útra is.
Ha betartod a gyári szerviz ajánlásokat akkor még nagyon sokáig nyugodtan használhatod az autót.
Miért most milyen komolyabb hibája van az autónak mit nem sikerült még megoldani?
Opel Vectra B (2001)
15 éves autóval indultam el tavaly 2000 km-es útra Romániába különösebb felkészülés nélkül... bumm, kibírta :D igaz a rossz utak miatt kopog a futómű, meg a kipufogó elrohadt már kb... de ezek a hibák jönnek maguktól sajnos.
"A sebváltóban még a gyári olaj van amivel átadták,azt sem tudom hogy házilag lehet e cserélni."
Lehet házilag is, de a szakszerviz jobban tudja, hogy hogy hogyan kell, meg, hogy mi kell az autódnak.
álljunk meg egy szóra...
azt olvastam, hogy kilencvenezer van az autóban...
...később azt, hogy a sebváltóban nem volt még olajcsere...
...aztán azt is, hogy kétszer(2x) volt motorolaj csere..
ehhez az utóbbihoz gratulálok...kilencvenezer alatt kétszer cserélni, az már jesz..
ha nincs meg, akkor töltsd le a kezelési könyvét, és a szerint járj el..
azt már nem is merem mondani, hogy nézd meg a nívópálcát, mennyi, és milyen színű olaj van benne?
azt meg végképp nem merem javasolni, hogy végezd el az olajtesztet...amiből kiderül ken-e még az az agyonfáradt olaj..
ha házilagos olajellenőrzést ugye ismered?
amúgy ilyen paraméterek mellett ne indulj el. kérj meg valakit csinálja meg rendesen amit kell...
Az a 2x-i olajcsere nagyon kevés.
15000 kilométerenként kell benne olajat cserélni, szóval már 5 cserének kellett volna lenni.
Az olajon ne spórolj, csak szintetikusat és jó minőségűt.
A váltóolajat 45 000 kilométerenként le kéne cserélni.
Nekem most 145 000 km környékén a 10. motorolaj és 4 váltoolaj van benne.
A váltó kényes, kicsit hangos. A kerékcsapágyakat már kellet cserélni, a féltengelycsuklókat is. Egyik sem egetverő tétel.
Cseréld ki benne a fagyállót és a fékfolyadékot is.
Ezekez 4 évente, vagy ha többet mész, a váltóolajjal azonos periódussal.
Nem lesz vele sok bajod. A futómű faékegyszerű, a motor mindent kibír, nem veszi zokon a huzamosabb nagy terhelést sem (több óra autópálya 150-el (GPS szerint) bármikor vállalható, nem lesz semmi baja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!