Nem E46 318-at néztem az tény,de legyen csak 9.3 sec neki a 0-100.Suzuki 1.3 GTI meg több helyen is 8.6 sec :)
Ja és ezeket aztán chipeltetheted a +2-3 LE-ért sokra nem mész vele...0,1 sec javulás a gyorsulásban XD
Te írtad a TDI-re a chipelést.
De a kedvedért megnéztem most és mindegyik interneten is jelen lévő tuningműhely szerint 10-15% növekményt lehet elérni lóerőben és nyomatékban biztonságosan szívó motorokkal, dízellel valamivel többet. Továbbra sem fair tuning autót hasonlítani egy gyári állapotúhoz.
A Swift GTI-re mindenhol 9.7 sec 0-100 van írva. De nem vagyok Suzuki ellenes. Volt is a családban egy ugyanilyen 100 pacis 1.3 GTI és nagyjából tényleg ennyit gyorsult. De erősködj tovább nyugodtan.
E46 318i-t én is csak azért néztem, mert a 143 lóerősről volt szó és legkorábban abból jött ki ilyen verzió
.
De ezzel eltértünk a tárgytól. Itt versenyzésről van szó, a kérdésben is ez van, nem utcai farokméregetés hülyegyerekeknek. Egyértelmű nem?
A versenyzés kizárásos alapon rallyzást jelenthet. De majd a kérdező megmondja.
Visszakanyarodva a kérdéshez, a 318i alkalmas lehet rá:
Egy E36 318i-ben háromféle 1.8-as vagy 1.9-es motor lehet:
111 hp,
114 hp
138 hp IS amely 9.9 sec mert az csak 1.8-as és nyomatékszegény motor egy 1.2 tonás autóban.
Ezek közül a 138 hp IS lenne a legalkalmasabb.
Ha kipucolják és kikönnyítik az autót (ahogy rallyra szokás), akkor elérhető vele az 1 tonna (vagy ez alá is lehet menni), amely kedvezőbb lóerő és súly arányt és ezzel jelentős gyorsulás növekményt jelent az alapállapothoz képest. Kap még a versenyzéshez dukáló sportlégszűrőt, sportkipufogórendszert. Ezek összesen hozzáadhatnak a gyorsuláshoz 2-3 másodpercet. Ekkor a motor még meg sem volt bontva. Kaphat még rövidebb áttételeket.
Annak idején a régi Astra kupában 100 lóerős 1.6-os Astra F-ek voltak hasonlóan átalakítva és nagyon jól mentek.
Mesélni nem én szoktam, kizárólag arra hivatkoztam amit a rendes chiptuningosok írnak.
Példának kimásolom az Opel tuninglehetőségeit, mert a német autók között azokat nézik le a legjobban (attól még jó autók) és azok közül is a 100 hp 1.6-osat:
Kiragadott példa:
Opel Astra G 1.6
előtte: 100 hp 150 Nm
utána: 112 hp 166 Nm
Benne van a 10 és 15 % közötti tartományban amire hivatkoztam?
.
Lássuk a kérdező autóját:
BMW 318 is/ti E36 138 hp
Optimális: +10 LE +11 NM
Maximális: +15 LE +17 NM
.
Ki fogom neked számlázni előző, hogy itt megdolgoztatsz a gyűjtőmunkákkal :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!