Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi baja lesz az autónak ha...

Mi baja lesz az autónak ha folyamatosan alacsonyan tartom a fordulatszámot és mindig így kapcsolgatok felfelé?

Figyelt kérdés
Tudom nem gyorsul annyira de engem ez nem is zavar . Bármi egyéb baja lesz ? Egy opel astra F-ről van szó 1.4-es benzines és 5,2 és 5,4 között eszik ilyen vezetési stilusban amint megy az autó már 2-esbe vagyok 25-30 között már 3-mas 35-40 között 4-es és 50 körül mrá 5-ösben is vagyok . Persze nem gyorsul úgy de nem is eszik :D

2016. júl. 21. 23:17
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:
0%

"Írják itt, hogy alacsony fordulaton a nyomaték öl, de azt elfelejtik, hogy egy 1,4 60 lovas motorról beszélünk, szóval 1500-nál kb 0 a nyomaték."


Ha kisebb a motor felől érkező nyomaték,mint a kerekek felől érkező negatív nyomaték,akkor az autó lassul.

Ha egyenlő,akkor egyenletes mozgást végez.


Ha pedig a motorból érkező nyomaték nagyobb,mint amit le kell küzdeni,akkor gyorsul a jármű.


Hülyeségeket ne beszéljünk azért.

2016. júl. 22. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:
70%

És azt sem kéne 0-ra lepontozni,aki azt írja hogy ellustul.


Igenis vannak motorok,amikben például bizonyos fordulatszám esetén változik a szívókamra hossza/átmérője akármi,amit egy szolenoid vezérel.

Ha például 2 ilyen szolenoid van,az egyik 4000-nél,a másik 6 ezernél nyit,de a user sose viszi 5 ezer fölé,akkor bizony a 6 ezres szelep szépen begyógyul idővel,és akkor már nem a gyári nyomaték-->teljesítménygörbét kapod.


Arról meg nem is beszélve,hogy minden motornak szüksége van arra,hogy néha meghajtsák kicsit.

Mai DPF-es dízelek például nagyon hamar behalnak,ha sose viszik ki őket országútra/autópályára kicsit meghajtani.

2016. júl. 22. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:
Annyit mondok kérdező, hogy károsabb, mintha 4-5000-res fordulaton használnád az autót állandóan. Pedig az sem éppen kímélő üzemmód.
2016. júl. 22. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:
Nem belekötésképpen, csak kiegészítésnek: nem is igazából az olajnyomás a lényeg, hanem az olaj áramlása, igazából az a motor szempontjából lényeges tényező. Persze egyenes arányosságban van az áramlás az olajnyomással, de mondjuk azonos fordulatszámnál hideg motorral a sűrűbb olaj miatt nagyobb az olajnyomás, mégis jobb a kenése a motornak az üzemmeleg olajjal, akkor már kisebb olajnyomással. Az alacsony fordulaton való menet nem rossz dolog a fogyasztás szempontjából. A korszerű automata váltók is amint lehet felkapcsolgatnak. Viszont kerülni kell az erőltetést, mert azzal teszed a legrosszabbat, és még a fogyasztásod se lesz kevesebb. Én is szoktam a mostani kocsimmal (régi szívó dízel, kb. mint a szívó benzin), mert tényleg lehet vele spórolni, de emellett amikor dinamikusan haladok, rendszeresen kihúzatom, vagy ha nem is kell, akkor is legalább heti kétszer odalépek neki, mert annak ellenére hogy egyszerűbb konstrukció (akár csak az Astrád), még ennek sem tesz hosszú távon jót.
2016. júl. 22. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:
Na 11-es.Hol mérik a motor nyomatékot?A főtengely végén,és nem a hajtókar végén.Igaz?Minnél több hengeres egy motor,annál kisebb tehetetlenségi tömeg kell a motor egyenletes járásához.Igaz?A példában szereplő négy hengeres motor 1/2 fordulatára jut egy munka ütem:Igaz?Az éppen munkaütemet végző hengernek,a belső súrlódást,a többi munkaütemet éppen nem végző henger ellenállását is le kell győznie (szívás,sűrítés,kipufogás)és a munkaütemet végző hajtókar csapágyra nehezedik ez az ellenállás,ott kell lennie nyomatéknak,hogy tovább tudjon fordulni ez a motor.Igaz?Tekerj meg egy LADA motort kurblval 1 500-ra.Menne az ellen nyomaték leküzdése,hogy erre a fordulatra pörgesd saját erődből?Nos képzelj el egy olyan 3 hengeres motort a mi fél fordulatonként végez el minden ütemet (ez kivitelezhetetlen de nem tudok jobb példát)a munka ütemen kívül.A munka ütemet egy másik erőforrás végzi.A két motor kapcsolata a főtengelyüknél van.Ehez mekkora energia,nyomaték kell,hogy ezt a be nem indított motort 1 500-as fordulaton tartsa?Na ez az erő,nyomaték nehezedik minden munkaütemet végző henger hajtókar csapágyára.Térjünk vissza az eredeti motorhoz.Na ,ha 1 500-as fordulaton 0 a nyomaték, akkor ez a 4 hengeres motor nem is működhet önerőből,mert még a saját belső súrlódását a forgó mozgást végző tehetetlenségi tömegét és a többi munkát nem végző henger belső negatív nyomatékát is le kell küzdenie,annak az 1 adott pillanatban munka ütemet végző hengernek.A fötengely végén mért nyomaték,csak töredéke a hajtőkar csapágyon fellépő nyomatéknak,mert már a főtengely végén mért nyomatékot csökkentette a munkaütemet nem végző többi henger és forgó mozgást végző,és a súrlódás ellen nyomatéka(PL:vezérlés)Akkor a külső szerelvények mi a működéshez kell.Generátor,vízpumpa stb.A munkára fogot hasznos nyomaték még kevesebb,de a hajtókar csapágyon még nagyobb nyomaték kell,hogy a motor ezekkel is működjön,de még egy métert nem ment az autó.Hol van a váltó,az 1 T-s karosszéria mozgásban tartása és a gördülési ellenállás?A főtengely csapágyakon nagyjából meg oszlik a nyomaték.Csak ezért nem említettem mert a hajtókar csapágyakéhoz viszonyítva kisebb,de nem elhanyagolható a terhelése.A dugó tető kapja a legnagyobb terhelést,de itt az olajozást igénylő alkatrészeknél a csapszeg és furata ,és a hajtókaron át a hajtókar csapágy kapja a legnagyobb terhelést a motorban.Ha 1 500-zon 0 a nyomaték,akkor az önindítónak ez a fordulat fölé kellene pörgetnie a motort,hogy az betudjon indulni.Tehát: a motorban fellépő max nyomaték,nem egyenlő a főtengely lehajtásán mért nyomatékkal.Mind ezt figyelembe véve,még mindég nem kell nyomaték,hogy 1 500 -as fordulaton a hajtásláncon keresztül a gördülési ellenállás leküzdésével haladjon is az autó.Az olajnyomás és áramlásról meg később.
2016. júl. 23. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:
szerintem ha sík úton mész akkor nem olyan nagy gond,hogy felváltasz 5.be 50 nél,ha tudod hogy még jó darabig nem lesz semmi.Bár kigyorsításnál azért mindenképpen vissza kell váltani.A lassú kigyorsításokkal meg tényleg nem jársz jól,hiszen tovább eszik sokat a kocsi.El kell találni az optimálisat.Pillanatnyi fogyasztásmérő tud ezekben a dolgokban segíteni tényleg,én szeretem...pl én 1.9 TDI vel bizonyos helyzetekben 50 nél 5.ben többet eszik mint 4.ben ha már van egy nagyon kicsi emelkedő vagy rossz az út...Jó mondjuk én alapból úgy vezetek h legalább 1400 fordulat legyen TDI nél.ha menni kell akkor meg ~2000 fordulat hogy jöjjön a 330NM
2016. júl. 24. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:

Felesleges tépni neki, de inkább pörögjön mint dadogjon.

Ez benzinmotor, és ez pörgéssel adja le a lóerőt, amíg a dízel alacsony fordulatra van kitalálva, bár abba se véletlenül 2000-3000 felett indul be a turbó.

2016. szept. 4. 21:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:
a turbó mindig megy....nincs olyan hogy ekkor meg akkor kapcsol be :D Dízelt sem érdemes azért alapjáraton erőszakolni.Mint írtam nálam ez az 1400-as fordulat ami egészséges,talán 1300.De tényleg út függő.Sosem értettem azokat akik erőltetik alacsony fordulaton a kocsijukat.
2016. szept. 4. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!