Mi baja lesz az autónak ha folyamatosan alacsonyan tartom a fordulatszámot és mindig így kapcsolgatok felfelé?
Ha kis fordulaton erőlteted,akkor hajtókarcsapágyas lesz.
1500 alatt nem használnám.
Szerintem is, 1500 körüli fordulat legyen meg (nem csak benzinnél, dízelmotorosnál is), az kíméli a motort, de nem fogyaszt jelentősen többet, mintha valaki alacsonyabb fordulaton erőlteti szegény gépet.
De ha jól tudom, a kisebb motoros és régebbi 8 szelepes F astrákban nincs fordulatszámmérő, így a hangra hagyatkozhatsz és arra, hogy nem érzed úgy hogy erőlködne a motor az adott fokozatban.
Így van, az 1500-as fordulat 5. sebességben már kevés, ott ahogy az előző kerékpáros példa is írja, még jobban le van terhelve az autó motorja.
5. sebességben már legyen meg a 2000-es fordulat (vagy nagyobb). Ezért sokszor kímélőbb városban 4. sebességben hajtani az autót, ekkor sem fogyaszt többet, mert kevesebb gázt adsz (kis gázpedál állás mellett kevesebb üzemanyag).
Ha mész 5. sebességben 50-el 1400 - 1500-as fordulatszámon, már az is nagyon terheli a motort, ezért inkább 4. sebességben 1800 - 2000-es fordulat a jobb. Ez a dízel motorokra is igaz, ugyanolyan anyagokból vannak, mint a benzinesek, ugyanúgy terhelés alatt vannak a csapágyak stb.
az alacsony fordulatos használat nem lenne rossz ötlet, csak érzed-e, mikor erőlködik a motor? (ezt érezni a remegésen, és hallani, hogy brummog)
a kenésről annyit, ha biztosra akarsz menni, akkor használj 0W20-as fullszintetikust..az minden fordulaton ken, hidegben-melegben.
én is híve vagyok a minél alacsonyabb fordulatnak, de úgy, hogy nem tartom fel a forgalmat(tudom, olvastam, éjjel mész)
nálam nem rángat a motor, mert az automata váltó kellő fordulaton visszavált...így mindig sima a járás...
Kicsit azért ennél tovább is pörgethetnéd. Jobban bevált nekem az, hogy minél rövidebb idő alatt(de azért nem magas fordulaton)elérni az utazót.
Ha lenne pillanatnyi fogyimérőd, meglátnád, hogy a tötymörgős gyorsítás nem az igazi
Nagy kárt nem hiszem, hogy ez így okozna a motornak.
Írják itt, hogy alacsony fordulaton a nyomaték öl, de azt elfelejtik, hogy egy 1,4 60 lovas motorról beszélünk, szóval 1500-nál kb 0 a nyomaték.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!