Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi baja lesz az autónak ha...

Mi baja lesz az autónak ha folyamatosan alacsonyan tartom a fordulatszámot és mindig így kapcsolgatok felfelé?

Figyelt kérdés
Tudom nem gyorsul annyira de engem ez nem is zavar . Bármi egyéb baja lesz ? Egy opel astra F-ről van szó 1.4-es benzines és 5,2 és 5,4 között eszik ilyen vezetési stilusban amint megy az autó már 2-esbe vagyok 25-30 között már 3-mas 35-40 között 4-es és 50 körül mrá 5-ösben is vagyok . Persze nem gyorsul úgy de nem is eszik :D

2016. júl. 21. 23:17
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
56%
Könnyen összetörhet a hátulja. Más baja nem lesz.
2016. júl. 21. 23:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 A kérdező kommentje:
este közlekedek vele melóba általában full egyedül vagyok az úton szóval csak nem fognak belém jönni hátulról :D már ha erre gondoltál .
2016. júl. 21. 23:23
 3/18 anonim ***** válasza:
0%
ellustul, ha nem nyomják neki rendesen.
2016. júl. 21. 23:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 anonim ***** válasza:
Úgy ok:)
2016. júl. 21. 23:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 anonim ***** válasza:
63%

Ha kis fordulaton erőlteted,akkor hajtókarcsapágyas lesz.


1500 alatt nem használnám.

2016. júl. 22. 00:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 anonim ***** válasza:
45%

Szerintem is, 1500 körüli fordulat legyen meg (nem csak benzinnél, dízelmotorosnál is), az kíméli a motort, de nem fogyaszt jelentősen többet, mintha valaki alacsonyabb fordulaton erőlteti szegény gépet.

De ha jól tudom, a kisebb motoros és régebbi 8 szelepes F astrákban nincs fordulatszámmérő, így a hangra hagyatkozhatsz és arra, hogy nem érzed úgy hogy erőlködne a motor az adott fokozatban.

2016. júl. 22. 00:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 anonim ***** válasza:
86%
Van 1db 18 sebességes kerékpárom.Neked van?Mert,ha van ,ülj rá és indulj el vele és kezd el felpakolgatni a sebességeket,gyorsan egymás után.Milyen érzés?Fárasztó?Na ezt érzi a motor és a hajtás lánc is az autódban.Az az enyhe dübörgő zaj nem zavar korai felváltás után?Az alacsony olaj nyomáshoz képest nagy nyomaték ez inkább árt a motornak mint ha magasabb fordulaton használod,mert ott a nyomatékhoz jóval magasabb olajnyomás és olaj áramlás társul,ami kenést és a nem elhanyagolható hűtést is biztosítja az olajpumpa által kent alkatrészeknek.Sokan feltételezik ,hog a nagy olajnyomás a lényeg.Nem csak az .Az olaj áramlás ugyan olyan fontos.Mi hűti a belsö nagy terhelésnek ki tett alkatrészeket?Az olaj.Ha nincs megfelelő olaj áramlás és nyomás, minden olaj csatornában lerakódik az olajsár.Ki kell forogtatni azt a motort minden sebességi fokozatban ésszerű határok közt,de nem ész nélkül pörgetni.Rá adásul a kis fordulatról gyorsításkor ,ugyan úgy zabál és nem gyorsul intenzíven,mint ha visszakapcsolnál a megfelelő sebességi fokozatba és onnan gyorsítanál,a honnan még az autó is élvezi,és nem csak ömlik bele az üzem anyag.Amúgy ennél még az olaj sem szellőzik megfelelően,ha nem még több üzem anyaggal hígul,ami az olaj hatásfokát nagymértékben csökkenti.Nicsen véletlenül olyan tünet mint, ha a motor termelné az olajat?Ám olajsár biztosan van már kiülepedve.A gyertyák ,hogy viselik a" hideg" üzemet?Gondolom éléggé szmötyisek lehetnek.Ha a gyertyák kormosak,akkor milyen lehet a dugó tető és a hengerfej? A motor öntisztulásának így harangoztak.A katalizátorban 2 kiló korom és a kipufogóban ,csak ujjnyi hely a kiáramló gázoknak.Ez lehet,hogy még rosszabb minta városi autókázás,mert ott néha meg is pörgetik az autót ,hogy a sorban előzni is tudjon.Nagyon sokan vannak ,akik azt gondolják,hogy csak az eszement motor pörgetéssel,bőgetéssel lehet tönkre tenni egy autó motorját,nem mert itt a példa rá,hogy ennek az ellenkezőjével is meglehet ölni egy motort.
2016. júl. 22. 01:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 anonim ***** válasza:

Így van, az 1500-as fordulat 5. sebességben már kevés, ott ahogy az előző kerékpáros példa is írja, még jobban le van terhelve az autó motorja.

5. sebességben már legyen meg a 2000-es fordulat (vagy nagyobb). Ezért sokszor kímélőbb városban 4. sebességben hajtani az autót, ekkor sem fogyaszt többet, mert kevesebb gázt adsz (kis gázpedál állás mellett kevesebb üzemanyag).

Ha mész 5. sebességben 50-el 1400 - 1500-as fordulatszámon, már az is nagyon terheli a motort, ezért inkább 4. sebességben 1800 - 2000-es fordulat a jobb. Ez a dízel motorokra is igaz, ugyanolyan anyagokból vannak, mint a benzinesek, ugyanúgy terhelés alatt vannak a csapágyak stb.

2016. júl. 22. 01:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 anonim ***** válasza:
19%

az alacsony fordulatos használat nem lenne rossz ötlet, csak érzed-e, mikor erőlködik a motor? (ezt érezni a remegésen, és hallani, hogy brummog)

a kenésről annyit, ha biztosra akarsz menni, akkor használj 0W20-as fullszintetikust..az minden fordulaton ken, hidegben-melegben.


én is híve vagyok a minél alacsonyabb fordulatnak, de úgy, hogy nem tartom fel a forgalmat(tudom, olvastam, éjjel mész)


nálam nem rángat a motor, mert az automata váltó kellő fordulaton visszavált...így mindig sima a járás...

2016. júl. 22. 05:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 anonim ***** válasza:
0%

Kicsit azért ennél tovább is pörgethetnéd. Jobban bevált nekem az, hogy minél rövidebb idő alatt(de azért nem magas fordulaton)elérni az utazót.

Ha lenne pillanatnyi fogyimérőd, meglátnád, hogy a tötymörgős gyorsítás nem az igazi

Nagy kárt nem hiszem, hogy ez így okozna a motornak.

Írják itt, hogy alacsony fordulaton a nyomaték öl, de azt elfelejtik, hogy egy 1,4 60 lovas motorról beszélünk, szóval 1500-nál kb 0 a nyomaték.

2016. júl. 22. 14:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!