Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Direktszűrő, hogyan?

Okrwdw kérdése:

Direktszűrő, hogyan?

Figyelt kérdés

Sziasztok!

Rászántam magam egy sportlégszűrő beszerzésére, ám teljesen laikus vagyok.

Sokat olvastam jót, rosszat, de ha mindenképp meg akarom csinálni, akkor úgy gondolom, hogy csak a direkszűrőnek van értelme.


Nem akarok hanyag munkát végezni, így számomra fontos lenne a minőség és az, hogy a szűrő megfelelő helyen legyen és megfelelően csatlakozzon a motorhoz.


Angolul a "cold air intake" szetteket néztem, ám akárhogy is keresem, nem tudom, hogy ennek mi lenne a magyar megfelelője.

Milyen csövet érdemes beszerezni a szűrő és a motor közé ami nem csak a forró levegőt fogja átvezetni? Ez az egy aggályom van, hogy kevés a hely a motortérben, és a forró levegőt fogja felvenni a szűrő ami inkább káros lesz mint hasznos.


Bármilyen tapasztalatot, ötletet szívesen meghallgatok.


U.i.: Az autó egy 2003as Hyundai Coupe (Tiburon) GK


2016. júl. 20. 10:06
 1/4 joco5582 ***** válasza:

Szia,

De jó hogy nem csak ledobtad a gyári légszűrőházat. Pont a meleg levegő illetve a víz időjárás védelem miatt szoktak a gyári légszűrő helyére pattintható K&N-t rakni.

Egyébként se érdemes más márkát választani.


[link]


[link]

Remélem segít

2016. júl. 20. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:

Ennek a betétnek lesz bármi jótékony hatása? Pont azt olvastam, hogy nem sokat érnek.


Viszont ha kultúráltan, nem parasztba akarom a rendes, nyílt direktszűrőt alkalmazni, az nem kevés macera, és lehet még úgy is bajos...

2016. júl. 20. 12:49
 3/4 joco5582 ***** válasza:

Szia,

Persze, hogy van. Itt olvashatsz róla többet:

[link]

Ha már választani lehet és utcai autóról beszélünk a betét még mindíg barátibb átalakítás. Egyrészről 3000km-ként nem mindenki szereti bepiszkolni a kezét. Ráadásul nem is mindegy mivel tisztítod. Aztán hangosabb lesz az autó - legalábbis nagyobb lesz a torokhangja. Mondjuk belülről az nem biztos hogy hallatszódik.

Ellenben a betétet ritkábban kell tisztítani, és semmilyen átalakítással nem jár - viszont jobb a légáteresztő képessége.


A gond az, mindkettővel, hogyha elfelejted ápolni ezeket. Mert akkor a léghozam meglesz, de a szűrés meg nem - ergő jobban kopik a motor. Míg a papírszűrőnél egyszerűen kevesebb levegő jut be, de több piszok sem.

2016. júl. 20. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Honda S2000 papír direktszűrőt érdemes venni.


Arra meg hogy mi legyen a szűrő és motor között,meg hogyan old meg a hideg levegőt,arra nincs egységes recept.


Legtöbbször a gyári gégecső is tökéletes,a végére meg csak bilincsel rászorítod a szűrőt.

Vagy ha ez nem megy,akkor gazdaboltba kapható vastag szilikon csövek,vagy szakinál becsövezteted rozsdamentessel.Lényeg hogy a légtömegmérő ne maradjon ki a buliból (motor és a szűrő között legyen)


A hideg levegőre meg azt tudom mondani,hogy egyrészt lehet találsz olyan helyet a motortérben,ahol viszonylag nem a leömlő hőjét szívja,vagy belefabrikálod valahogyan a szűrőt (s2000-é elég nagy) a gyári dobozba,vagy te magad építesz hozzá valamiféle hőpajzsot.

Vagy hagyod a fenébe és szívja a meleg levegőt,dyno-n kívül ugyse érzel különbséget kisköbcentis gyári autónál.

2016. júl. 21. 00:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!