Direktszűrő, hogyan?
Sziasztok!
Rászántam magam egy sportlégszűrő beszerzésére, ám teljesen laikus vagyok.
Sokat olvastam jót, rosszat, de ha mindenképp meg akarom csinálni, akkor úgy gondolom, hogy csak a direkszűrőnek van értelme.
Nem akarok hanyag munkát végezni, így számomra fontos lenne a minőség és az, hogy a szűrő megfelelő helyen legyen és megfelelően csatlakozzon a motorhoz.
Angolul a "cold air intake" szetteket néztem, ám akárhogy is keresem, nem tudom, hogy ennek mi lenne a magyar megfelelője.
Milyen csövet érdemes beszerezni a szűrő és a motor közé ami nem csak a forró levegőt fogja átvezetni? Ez az egy aggályom van, hogy kevés a hely a motortérben, és a forró levegőt fogja felvenni a szűrő ami inkább káros lesz mint hasznos.
Bármilyen tapasztalatot, ötletet szívesen meghallgatok.
U.i.: Az autó egy 2003as Hyundai Coupe (Tiburon) GK
Ennek a betétnek lesz bármi jótékony hatása? Pont azt olvastam, hogy nem sokat érnek.
Viszont ha kultúráltan, nem parasztba akarom a rendes, nyílt direktszűrőt alkalmazni, az nem kevés macera, és lehet még úgy is bajos...
Szia,
Persze, hogy van. Itt olvashatsz róla többet:
Ha már választani lehet és utcai autóról beszélünk a betét még mindíg barátibb átalakítás. Egyrészről 3000km-ként nem mindenki szereti bepiszkolni a kezét. Ráadásul nem is mindegy mivel tisztítod. Aztán hangosabb lesz az autó - legalábbis nagyobb lesz a torokhangja. Mondjuk belülről az nem biztos hogy hallatszódik.
Ellenben a betétet ritkábban kell tisztítani, és semmilyen átalakítással nem jár - viszont jobb a légáteresztő képessége.
A gond az, mindkettővel, hogyha elfelejted ápolni ezeket. Mert akkor a léghozam meglesz, de a szűrés meg nem - ergő jobban kopik a motor. Míg a papírszűrőnél egyszerűen kevesebb levegő jut be, de több piszok sem.
Honda S2000 papír direktszűrőt érdemes venni.
Arra meg hogy mi legyen a szűrő és motor között,meg hogyan old meg a hideg levegőt,arra nincs egységes recept.
Legtöbbször a gyári gégecső is tökéletes,a végére meg csak bilincsel rászorítod a szűrőt.
Vagy ha ez nem megy,akkor gazdaboltba kapható vastag szilikon csövek,vagy szakinál becsövezteted rozsdamentessel.Lényeg hogy a légtömegmérő ne maradjon ki a buliból (motor és a szűrő között legyen)
A hideg levegőre meg azt tudom mondani,hogy egyrészt lehet találsz olyan helyet a motortérben,ahol viszonylag nem a leömlő hőjét szívja,vagy belefabrikálod valahogyan a szűrőt (s2000-é elég nagy) a gyári dobozba,vagy te magad építesz hozzá valamiféle hőpajzsot.
Vagy hagyod a fenébe és szívja a meleg levegőt,dyno-n kívül ugyse érzel különbséget kisköbcentis gyári autónál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!