Heló én szeretnék vásárolni egy Volkswagen Touareget azt már hallottam hogy a 2.5 R5 TDI az túrbó és hengerfej gyilkos de a 3. V6TDI motorról mi a véleményetek? Meg úgy összességében az egész aútóról? De amúgy főként a motorja érdekel a 3. V6 TDI.
Az R5 tdi nem az ami a 15 éves A6-osokban haldoklik.
A 3 literes jó motor de ez nem azt jelenti, hogy gondozásmentes 3-400E km után.
Összességében az autó? Szerintem randa kivül-belül meg úgyis pénztemető lesz a 10+ éves példány.
A 2.5-ben 140 000km után kellett hengerfejet javitani, 500€bol lett meg. Késõbb a hutoviz is osszefolyt az olajjal. Ettõl eltekintve minden rendben volt, imádtam. Kényelmes, erõs, fogyasztás ekkora autohoz teljesen jó.
V6rol nem tudok véleményt mondani, de gondoltam megosztom a tapasztalataimat
A 3.0 V6 az egész megbízható, maga a Touareg is, bár szerintem is ronda belül, kívül egész jó.
Viszont mint minden 10 év feletti luxusautó, ennek is bármikor lehet már nyűgje.
Na szóval, VW-nél komplikált a helyzet, mert 3 teljesen különböző 2.5 motorjuk volt.
Volt a régi sor5-ös 2.5 TDI, az az, amit úgy szoktak említeni, hogy a világból kimegy, ez van a régi Audikban (100-asok és első A6), valamint a VW T4-ben is.
Volt a V6 2.5 TDI, amit sokan a legrosszabb dízelmotornak neveznek. Bár ez erős túlzás, de valóban komoly gondok vannak a motorral. Ez volt a C5-ös Audi A6-ban, és a Passatokban.
Aztán ami minket érdekel, az a szintén sor5-ös 2.5 PDTDI, aminek semmi köze a régi adagolós 2.5 TDI-hez. Ugye ezt szoktuk R5-nek nevezni. Ez a motor van a Touaregekben, a VW Transporter T5-ben, és kisebb módosításokkal a Crafterekkel is. Sokan szidják, pedig egyáltalán nem olyan rossz motor, mint ahogy egyesek mondják. Bár a hűtővizes dolog létezik, amit az előző válaszoló is írt, valamint az ECU is meglepően silány ezeknek a motoroknak. De a lényeg: Touaregbe nem való. Gyenge is egy ilyen autóba, és csúnya a hangja. A 3.0 TDI viszont nagyon szuper motor a VW és az Auditól, ha baja van költséges, de nem szokott elromlani, nagyon megbízható és nagyon erős. Csak ajánlani tudom, legésszerűbb választás a Touaregbe.
Norbikám!
Sokféle infót kaptál, de...
Egy lényeges dologról mindenki megfeledkezett-vagy nem tudja.... A 2.5 V6 és a 3.0 V6 /és valamennyi V motor/ nagyon fontos és alapvető feltétele a normál működéshez, hogy az OLAJSZINTET MINDIG A MAXIMUMON KELL TARTANI!!!!!!
Ezt ugye mondanom sem kellene, hogy azért fontos, mert csak így van meg a megfelelő kenése valamint a megfelelő hűtése is. Mert ugye azt azért tudjuk, hogy az olaj nem csak ken hanem hűt is és ebben a szerepben van segítségére az olaj hűtő ami az olaj hőmérsékletét a megfelelő szinten tartja.
A hengerfej cserék, javítások az olajszint folyamatos és hosszútávú alacsony szintje miatt szokott előjönni, de ezt nem tudva az autósok csak használják és szeretik ezeket a kocsikat mindaddig míg a "hanyagságukból" nem keletkeznek a problémák.
Az olaj is azért folyik össze egy idő után a vízzel, mert nincs meg a megfelelő szint és ezáltal a kenés és a hűtés hiánya miatt az égéstér mellett elég a tömítés a nagy hő miatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!