Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szelepfedél tömítő paszta?...

Szelepfedél tömítő paszta? Szerintetek?

Figyelt kérdés

Pár hete lett cserélve a szelepfedél tömítésem (jó minőséget vettem) de a szelepfedél mögött olajfolyást vettem észre. Kicsit folyik egy pontot ,de akkor is idegesítő ,hogy nem rég volt cserélve a tömítés újra és így is ereszt egy ponton.


Szervizben azt mondták ,hogy tömítő paszta megoldhatja ezt a problémát. Szerintetek jó lenne ez így?



2016. júl. 16. 21:16
 1/6 anonim ***** válasza:
89%

ha gumitömítés akkor illik már akkor tenni mellé...

Ha kompozit ("papír")akkor ott valami gáz van,mert annak az a lényege,hogy a szorításra tejeszkedik és annál jobban tömít ,mig a gumi hiába "tölti" ki a teret,a nyomás átlövi körülötte...

Ha a komp. tömítés folyat az azért eléggé gáz,mert akkor mikrorepedések,"árkok" vannak rajta, és lassacskán ereszti.

De manapság inkább a gumi bázisú tömítés ami elterjedt.

De sajna ha most körbepasztáznád az semmit se érne,mert tömít,de a levegő,hőingadozás tágulás összehúzódásra ,elöregedne pillanatok alatt és eresztene.

Le kell venni a szelepfedelet és valszeg új tömítés (párezer forint) és pasztázva feltenni...

Mert ha a már illesztett és igénybevett tömítésről "feltépjük" valszeg továbbromlik a helyzet.

2016. júl. 16. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Hiába a jó tömítés, ha a szelepfedél vagy a hengerfej el van vetemedve. Szépen leszeded, körbetakarítod féktisztítóval, bepasztázod és jó lesz :)
2016. júl. 16. 22:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
88%
Valószínűen megoldja a problémát ha bekened vele.A kifelé türemkedő részével nincs is baj,az legfeljebb esztétikai problémát jelen és kötése után ügyel,bajjal, vagy könnyedén még el is távolítható. De,és itta de.De befelé kinyomódottal mi lesz?Az ott cafrangokba lebeg a kartergázban.Addig nem is okoz gondot még lenem válnak.Mikor leváltak előbb vagy utóbb eljut az olajpumpa szűrőjéhez és ott megreked.Egy talán még nem nagy baj,ha apró részt fed le,de ha már többen vannak,akkor úgy elzárhatják azt,hogy a motornak kenési problémái lehetnek.Az olajnyomás visszajelződ megnyugtat,mert nem világít,mert kb 0,4-0,5 bár nyomáson kialszik.,de mi van nagyobb fordulaton, mikor ennek a szűrőnek csökkent az áteresztő képessége a rátapadt tömítés darabkáktól?Elégtelen lesz az olajnyomás és áramlás a fordulathoz és fellépő nyomatékhoz,de a lámpa nem jelez.Akkor szokták észre venni hogy gáz van,mikor már fura hangok jönnek a motorból,de az már késő.Tapasztaltam már ilyet egy emberkénél."Szőrös" lett a szűrő,a motor meg generálozva.Ahol van rá esély, hogy a motor olaj, vagy vízterébe(hütö,fűtőradiátor) juthat,nem ajánlom.Új, jó minőségű tömítést tennék,paszta végső megoldásként, csak lehelet vékonyan,odafigyelve a peremek külső élén körbe,alá,fölé ahol a tömítés éri a széleket.Semmi esetre sem telibe vastagon.
2016. júl. 16. 22:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:

Koszonom a hozzaszolasokat.


Tomitesbol direkt a dragabb,jobb(?) minoseget vettem(reinz).

2016. júl. 16. 23:11
 5/6 anonim ***** válasza:
Ha már nagy a karternyomás a motorodnak, erősebb tömítés kell. Most gyűrűztem meg a motort(régi dízel) egyből megszűnt a szelepfedélnél a szivárgás. Ez egy jel, de ettől még lehet még egy ideig jó az autód.
2016. júl. 17. 05:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

A csavarok meghúzása is fontos dolog. Se túlhúzva, se a kelleténél lazábbra hagyva nem jó, az olaj megtalálja a legkisebb rést is. Nagyon megtépni azért nem jó mert eldeformálódik a fedél. Aztán a meghúzásnak is van egy (többféle) sorrendje amit illik betartani. A nyomatékkulcsot nem is említem mert "hobbiszerelőnek" az drága dolog, a profi meg nem használja ilyen "egyszerű" feladatokra.

Szóval most kéne megint egy új tömítés és valami jó minőségű tömítőpaszta (Loctite) speciálisan olajos közeghez. Nem olcsó dolog, de utána porszáraz lesz a szelepfedél.

2016. júl. 17. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!