A kettős tömegű lendkerekes motor tényleg annyira érzékeny dolog?
Dízel autón tanultam vezetni, az oktató azt mondta, ha a vizsgán is így vezetek minden ok lesz. meg is lett a jogsim.
A múltkor vittem autóval egyik nagytudású családtagom, aki azt mondta a vezetésemre, hogy így biztosan tönkre fogom tenni az autót, mert állítólag későn nyomom a gázt, meg nem csúsztatom elég ideig a kuplungot 2-3 és 3-4 között...
Akkor most?
Nem tudom, mennyire érzékeny, fugg az autó allapotatol.
De azt hallottam ha be*arik, akkor tarcaba nyúlós a javítás.
Ez mekkora hülyeség
2-3 és 3-4 között minimálisan kell csúsztatni a kuplungot, nem is szabad.
A kettőstömegű legendája onnan jön, hogy az ős TDI-knél a rosszmájúak nem nagyon tudtak mit mondani.
A kettőstömegű lendkerék gond nélkül elmegy 2-300.000 km-eket, mint egy sima kuplungszerkezet is, vagy turbó, gyújtásvezérlés bármi olyan alkatrész ami nem konkrétan olajcsereperiódusra van kiszámolva
A baj csak annyi, hogy sokan pont a 300ezret futott autókat veszik meg, mert arra telik és hiába megy vele keveset, jön minden létező hiba. Igaz, hogy sokat bírnak, de sokan pont akkor veszik már meg mikor a végén van. Ha újonnan vennék meg akkor mennének 15 évet.
Nem csak a kettő tömegű érzékeny pontja egy dízelnek, a magasnyomású szivattyú, a turbó, az EGR szelep, ha van akkor a DPF szűrő. Ezek mind ilyen 200-300k Km felett tönkremenő alkatrészek és százezres tétel megcsinálni.
Ezen kívül még lehetnek apróságok, de az nem tétel ezekhez képest.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!