Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A kettős tömegű lendkerekes...

A kettős tömegű lendkerekes motor tényleg annyira érzékeny dolog?

Figyelt kérdés

Dízel autón tanultam vezetni, az oktató azt mondta, ha a vizsgán is így vezetek minden ok lesz. meg is lett a jogsim.

A múltkor vittem autóval egyik nagytudású családtagom, aki azt mondta a vezetésemre, hogy így biztosan tönkre fogom tenni az autót, mert állítólag későn nyomom a gázt, meg nem csúsztatom elég ideig a kuplungot 2-3 és 3-4 között...

Akkor most?


2016. júl. 12. 00:15
 1/7 anonymus950 ***** válasza:
52%

Nem tudom, mennyire érzékeny, fugg az autó allapotatol.

De azt hallottam ha be*arik, akkor tarcaba nyúlós a javítás.

2016. júl. 12. 00:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 Osynho ***** válasza:
Attól függ, mit nevezel érzékenynek. :) Elég sok minden érzékeny egy modern autóban, sajnos a kettőstömegű is kopóalkatrésznek tekinthető, aminek élettartama függ a használat módjától. A tipikus spórolós dízel sofőrködés, az 50-nél 6-ben erőltetés, kis fordulaton előzés pl nem tesz neki jót.
2016. júl. 12. 07:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

Ez mekkora hülyeség

2-3 és 3-4 között minimálisan kell csúsztatni a kuplungot, nem is szabad.

A kettőstömegű legendája onnan jön, hogy az ős TDI-knél a rosszmájúak nem nagyon tudtak mit mondani.

A kettőstömegű lendkerék gond nélkül elmegy 2-300.000 km-eket, mint egy sima kuplungszerkezet is, vagy turbó, gyújtásvezérlés bármi olyan alkatrész ami nem konkrétan olajcsereperiódusra van kiszámolva

2016. júl. 12. 07:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
drága kopóalkatrész,de ha ki van cserélve onnan megint van 300E km.Vagy nemtom mennyi...van itt olyan aki mondjuk ment 500E-t és még nem volt cserélve?
2016. júl. 12. 09:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 Osynho ***** válasza:
309-nél vagyok, még gyári van benne. A szerelőm 400 körül cserélte. E46 20D.
2016. júl. 12. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

A baj csak annyi, hogy sokan pont a 300ezret futott autókat veszik meg, mert arra telik és hiába megy vele keveset, jön minden létező hiba. Igaz, hogy sokat bírnak, de sokan pont akkor veszik már meg mikor a végén van. Ha újonnan vennék meg akkor mennének 15 évet.


Nem csak a kettő tömegű érzékeny pontja egy dízelnek, a magasnyomású szivattyú, a turbó, az EGR szelep, ha van akkor a DPF szűrő. Ezek mind ilyen 200-300k Km felett tönkremenő alkatrészek és százezres tétel megcsinálni.

Ezen kívül még lehetnek apróságok, de az nem tétel ezekhez képest.

2016. júl. 12. 09:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 Osynho ***** válasza:
Elég nagy a szórás az egyes gyártók kozott. Egy e46-e90 bemw-hez pl fele, harmada a kettős tömegű, mint egy honda accordhoz, mazda 6 hoz. A masik, hogy egy 10-15 éves autónál nem feltétlenül gyári alkatrészeket szoktak nézni, illetve kis utanajarassal a hivatalos bardi árnál olcsóbban lehet venni normalis alkatrészeket. E46-hoz pl 160 körül kapni kuplung + kettostomegut, turbofelujitas egy 100-as (nyilván a gyári uj lenne az igazi egy vagyonért). Egér akar le is falazható. Injektorokat fel lehet újítani, ha meg nem, akkor vagy bontott, bemért, vagy zsír új, 50 e körül lehet szerezni darabját. Ezt mind egyszerre művészet azért beszopni, miközben ha csak 2-3 literrel kevesebbet eszik (és nem kannabol tankolod), akkor is lehet spórolni nagyobb évi futásteljesítmény mellett.
2016. júl. 12. 09:38
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!