Európában miért van olyan kevés kupé autó az utakon?
Nem a Focus/Mégane/Astra, meg a hasonló alsó-középkategóriás autók 3 ajtós lejtősebb hátuljú verzióikra gondolok, hanem az igazi kupékra.
Audi A5, Merci C kupé...stb
Jártam Amerikában, ott sok az ehhez hasonló autó.
Egy Dodge Challenger olyan, mint itt egy sportos Focus vagy Mégane.Nem számít ritkaságnak, sok fut az utakon belőle.
Ugyanígy a Mustangok sem ritkák, kivéve a Shelby.
Magyarországon alig látni ilyeneket, Ausztriában sem látok sokkal többet, pedig sokat vagyok kint.
Az európaiaknak nincs igénye ilyesmikre?
Érthető, hiszen főleg a presztízsmárkák gyártanak ilyet.
Pár éve a Renault is csinált vagy még mindig csinált ilyen autót, de 9,6 millió volt az alapára, ami egy olyan márkától, ami nem presztízsmárka, sok.
A kupé lehet szép, elegáns megjelenésű autó, de nem praktikus, szinte csak jó módú egyedülálló (szingli) számára elég a kupé helykínálata.
Jó módú, mert nem olcsó árkategóriásak a kupék, szingli, mert már két ember számára is elég szűkös, ha csomagokat is visznek magukkal.
Európában is van bőven kupé, de az USA-ban több autó van egy családban, mint ahányan vezetnek. Nincs műszaki vizsga, csak ha ilyen irányú közúti ellenőrzés van, és más költségekkel sem terhelnek ha több autód van. Sőt még az üzemanyag még mindig olcsónak mondható.
Sok kamasz is kupéval jár közép iskolába. És 2. és 3. autó az alap, a 4. és 5. is is erősen opcionális egy három-négy fős családban is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!