Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az elektromos autók erőltetése...

Az elektromos autók erőltetése helyett, miért nem alternatív (növényi eredetű) üzemanyagforrásokat kutatnak?

Figyelt kérdés

Az elektromos autókkal, nem leszünk sokkal előbbre.

Elsősorban gond velük a hatótáv.


Egy,felső kategóriás elektromos üzleti limuzinnal, mint a Tesla S, nem tudsz megtenni egy Debrecen-Budapest-Debrecen távot.Pedig ez az autó a csúcsot képezi az elektromos autók között.

A tesztek szépek, de vajon meddig bírja a Tesla az autópályát, végig 130 km/h-val?


A másik probléma, hogy az elektromos autók jóval nehezebbek, mint egy sima autó.

Egy Tesla S alapból 2 tonna felett van.A legnagyobb aksival pedig 2,3 tonna.

Egy hozzá hasonló méretű, Audi A6 csupán 1,7 tonna.


Aztán, ott van az elhasznált aksik kérdése.Ezekkel is az a baj, mint az atomhulladékokkal.


A hibridautók (elektromos-benzin, elektromos-dízel) viszont jó ötletek, takarékosabbá teszik az autót.Van is értelme, mivel nem csak az elektromos motorra támaszkodik az autó.



De, legjobb lenne, hogyha valamiféle alternatív üzemanyagot találnának fel.

Például, a dízelmotor eredetileg úgy lett feltalálva, hogy növényi olajjal működjön.

Ezt az irányt kellene továbbvinni.

A gond, hogy nincs meg a technológia ipari szintű biodízel "gyártásra".


Talán,a benzin is helyettesíthető lenne valami növényi eredetűvel.


2016. júl. 10. 14:07
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

A "növényi" üzemanyagokkal egyrészt az a gond, hogy nincs elég termöterület erre a célra (ott ugyanis táplálékot szoktak elsösörban termeszteni), másrészt az elöállításához igen sok energia (elektromos is, meg köolaj alapú is) szükséges, azaz a végén többet ártana, mint amennyi haszna van.


Egyébként a dízel NEM növényi olajra lett feltalálva, hanem a kevésbé finomított gázolajra a benzinnel szemben. Az, hogy manapság létezik "biodízel" is (ami repceolaj), csak egy próbálkozás, de igen negatív tapasztalatokkal.

2016. júl. 10. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
49%

Száz évvel ezelőtt sem azt kutatták, hogy zab helyett mi mással lehetne etetni a lovakat.


10 év múlva az EU több országában ki lesznek tiltva a belső égésű motoros autók, pontosabban nem lehet újat forgalomba helyezni.

2016. júl. 10. 14:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
0%

Haladnak a kisérletek a szén nanocsöves technológiákkal, az akkuk is olcsóbbak és könnyebbek lesznek, a verseny eldőlt.

A bioüzemanyag nagyon jó az átmeneti időszakra, mialatt megtörténik a teljes átállás az elektromos meghajtás használatára.

Veled is szívesen "lezárok egy borítékot" 10 évre, amiben azt írnám, hogy 10 év múlva a forgalomban lévő autók 25%-a, és az eladott autók 50%-a elektromos lesz az EU-ban. Ha a viktátor nem választ le minket az EU-ról, akkor itt is.

Mához tíz évre szívesen beszélgetek veled a témáról.

2016. júl. 10. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

Az 5 évvel ezelőtti E85 etanol mánia? Olcsó volt, sokan kezdték el tankolni, árultak etanol átalakító szettet is autókhoz.

Aztán a politikusok rájöttek, hogy mivel sokan használják, jó sok adó jönne be belőle. Annyira megemelték az adóját, hogy ma már senki nem veszi.

2016. júl. 10. 15:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A legböszmébb Feri ***** válasza:
Kérdező, szerintem ne rágódj olyan kérdéseken, amelyekhez nem értesz. A villamosmérnökök majd megoldják.
2016. júl. 10. 15:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

Ne is mondd az E85-t. Időben beszereltem az átalakítót, a saját árát visszahozta, még egyszer ennyit spórolt, aztán a stadionos-kisvasutas megemelte a jövedéli adót, és drágábbra jött ki, mint a benzin.

Az is az előnye volt, hogy az olajat ugyanolyan színűen engedtem le, mint ahogy beletöltöttem.

2016. júl. 10. 15:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Kérdező!


Nem értem miért nem osztod az észtet az audinál, mercinél, esetleg a koenigseggnél, jaguárnál..


növényi eredetű? hát mit mondjak? baromi tájékozatlan vagy...olvass utána, mi lett a növényi eredetű üzemanyag-próbálkozásból

(megsúgom, itt hazánkban is épült egy növényi üzemanyagot gyártó üzem, akkorát bukott, mint ide lacháza...totális csőd)

2016. júl. 10. 16:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Nézz utána az első 3 problémának, amit prioritásként adtak meg 2050-ig és akkor rájössz, miért nem lehet termőterületeket elpocsékolni ilyen célra.
2016. júl. 10. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

A dízelt biztos, hogy nem növényire tervezték anno, a kőolaj egyik lepárolt mellékterméke.


Az a baj a bio üzemanyagokkal, hogy nagy terület kellene nekik és az pedig kell az emberek etetésére, továbbá rengeteg energiába kerül átalakítani. És ugyanúgy károsanyagot bocsát ki.

Az elektromos megoldás teljesen jó lesz, csak persze ehhez kellene a zöld energiatermelés is. Meg még jó sok fejlődés az akkuknak.


Gázolajat a repceolaj kiválthatná, a benzint mondjuk a krumpliból vagy bármelyik gabonából készített alkoholos ital amit utána lepárolnak elég magas alkohol tartalmúra.

Egyébként ma már a benzinben meg a gázolajban is van ilyen bio üzemanyag egy kevés, már nem tiszták azok se.

2016. júl. 10. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!