Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a véleményetek erről az...

Mi a véleményetek erről az Alternatív hajtásláncról?

Figyelt kérdés

Egy kis csapattal dolgozunk azon hogy itthon, garázsban egy környezetbarát hajtásláncot hozzunk létre. Azt szeretnénk megvalósítani hogy egy vagy többhengeres motort sűritett levegővel hajtunk meg (250-300 baros palackokkal) ez hozzácsatlakozna egy generátorhoz és így egy biztos áramforrást biztosítana a meghajtást szolgáló elektromotornak. Mi a véleményetek erről a koncepcióról?

A válaszokat előre is köszönöm



#Hibryd #elektromos autó #alternatív hajtás
2013. ápr. 1. 16:54
 1/7 anonim ***** válasza:

Nekem az, hogy nem a legszerencsésebb a sűritett levegős hajtás, még akkor sem ha nem direkt.

De ettől függetlenül a Bosch-Rexroth-féle Pneumobil versenyen megmérettethetitek magatokat, hátha. :)

2013. ápr. 1. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Miért gondolod azt hogy nem állja meg a helyét a sűritettlevegős rendszer?
2013. ápr. 1. 17:29
 3/7 Agytörzsi Prof. ***** válasza:
100%
Hol tart az általatok készített technika? Tulajdonképp, ha jól értem, akkor ti egy többszörösen hibrid gépet akartok csinálni. Levegő hajtana egy dugattyús motort, ami egy generátort hajtana, ami aztán az elektromotorokat. A többszörös veszteség miatt tűnik életképtelennek.
2013. ápr. 1. 17:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

Ha már sűrített levegő, nem erőltetném a dugattyús motort. Inkább egy forgódugattyúst.

A generátor és a villanymotor nem tudom, minek bele, + súly és veszteség.

2013. ápr. 1. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
Mert sokkal nagyobb nyomatékot ad az elektromotor mint a légmotor. A légmotornak így csak áramot kellene termelnie aminek az ellenállása állandó.
2013. ápr. 1. 18:42
 6/7 anonim ***** válasza:

Dehogy állandó. A levegős dugattyús motor terhelése is függ a generátor (azaz a villanymotorok) terhelésétől.

Szerinted egy dízel-villamos mozdonyban miért van meglehetősen bonyolultan összehangolva a dízelmotor töltése (a "gáz"-t nevezik így), a főgenerátor gerjesztése és a vontatómotorok gerjesztése?


Sűrített levegőből forgómozgás, forgómozgásból elektromos áram, áramból forgó mozgás.... semmi értelme így.

2013. ápr. 1. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 SzaboBarnabas válasza:

Hmmm. Érdekes felvetés, főleg annak tekintetében, hogy Amerikában - Európában nem honos - agy földalatti járatokban sűrített levegőt tárolnak, és annak energiáját csúcsidőszakban elektromos áram előállítására használják. Míg alponti helyzeten az elektromos árammal a nyomást növelik a járatokban.


Szerintem nem lehetetlen a megvalósítás, szívesen én is beszállnék a projektetekbe, pl mint elméleti tervező, ötletgazda, mind a későbbiekben mint tömeggyártó vállalkozó.

2016. jan. 29. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!