Százharminc ezer kilóméter felett milyen viszkozitású olajat vegyek az autóba?
Hozzáértő szerelő lehet az ilyen! :D
A "W" előtti szám kizárólag a hidegindításkori viszkozitást mutatja, hogy télen a -10-ben indítva mennyire folyós az olaj. Üzem meleg állapotban mindkét olaj tulajdonsága azonos (40-es szám, meleg oldal).
Arról már ne is beszéljünk, hogy a 10W40-es olajok általában fél-, az 5W40-esek pedig full szintetikusak.
És mennyi ilyen mekk mester van a szakmában..
A jó olaj már a csere után kis idővel sötét színű lesz.
Ez jelzi hogy teszi a dolgát. Kenésen, hűtésen felül, oldja a lerakódásokat, lebegve tartja azokat, hogy szűrhető legyen.
10-es. Akkor te vagy az aki megetted a pr dumát. Hozzáértők, nagyfelhasználók 20W40, 20W50-es olajat használnak, ami -20°-on már szivattyúzható. Mert tudják, hogy évente átlagosan 1 nap van Magyarországon -15°-nál hidegebb. 10 nap van -10°C alatt.
Én nem tudom kik lehetnek ezek a hozzáértők, de azt sem, hogy mi értelme lenne 20W-s olajat a motorba önteni az előírt 5W vagy 10W helyett. Milyen előny származik ebből?
Egyébként az, hogy -20C-on már szivattyúzható az olaj semmit nem jelent. +10 fokról indítva is folyósabb az 5W, mint a 20W, hamarabb elér a kenési pontokra, jobban ken. Már hidegen is, pont, abban a kritikus helyzetben, mikor a motor kopása a legnagyobb..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!