Mitől fog kormolni a pd tdi motorom?
De minek kormoljon? ?
Akkor jó, ha nem kormol, legfeljebb padlógázon egy picit.
Sokan "tuningolnak" manapság, az igénytelenebbje úgy írja meg, hogy a motor annyi gázolajat kap, amit már nem tud elégetni. Így biztos a hatás, mert megy mint a disznó, nem kell vele órákig baszogni, a hülye tulaj meg örül hogy úúú füstöl, biztos erős lett.
Normális helyeken akár egy napot is elszenvednek vele, hogy a motor annyi kaját kapjon tuning után is (ez lehet egy egyszerű chipelés, emelt turbónyomással, vagy komolyabb: turbó cserével, nagyobb befecskendezőkkel) ami pont optimális az adott viszonyokhoz. (turbónyomás, környezeti nyomás, motorhőfok, fordulatszám, beszívott levegő hőmérséklet, gázolaj hőmérséklet, stb, stb)
Tehát: tökéletes égéskor nincs látható korom. A füstokádó dízel mögött, mellett pedig nagyon rossz menni, mert nem kapsz levegőt.
Inkább örülnél neki, hogy nem kormol. Ugye tudod, hogy az ilyen marhák miatt kezdi megutálni a világ a dízeleket és kezdik egyre jobban kitiltogatni mindenhonnan. Majd nézegethetsz, ha idővel nem használhatod a szeretett dízelkédet...
Amúgy meg attól kormol, ha több gázolajat kap, ugyanannyi levegő mellett, emiatt nem tud rendesen elégni a gázolaj és kormol. Szervizben megcsinálják neked, ha van részecskeszűrő meg EGR akkor érdemes kiiktatni mert az ilyen kormolástól elég hamar szarrámennek és megáll alattad a gép.
Viszont innentől a műszakin nem fog átmenni, a rendőrök, KPM-esek lekapcsolhatnak, meg ha egy kétajtós szekrény ember orra alá pöfékelsz lehet bemutatkozik neked az öklével az ablakodon át.
Valószínű troll kérdés, tudom.
A korom rákkeltő. Pusztán hülyegyerekes menőzésből akarsz kormolni, mérgezni, a környezetet károsítani? Mire jó ez?
A múlkor pont ment előttem egy füstölő- kotmoló dieseles, fel kellett kapcsolnom az ablaktörlőt, h lássak mögötte a füsttől.
Így van.
Az a másik amin röhögök, mikor azt mondják hogy az erő miatt kormol és hogy ezt nem lehet megoldani másképp. Tudjuk, hogy nem, de mindegy. És dehogynem lehet megoldani, nem 1.9 TDI-t kell venni és szarráhúzni, hanem akkor egy 3.0 V6 TDI-t venni és gyárin hagyni. Hoppá, nem kormol és van olyan erős. Persze ilyen motorok nincsenek a hármas Golfba 400ezerért. Viszont látok sok olyan szmúkos egyént aki ráköltött annyit, az 1.9 motorra meg kocsira, hogy abból telt volna a V6-ra. Ugyanott lenne vele csak épp korom, meg szétgányolt motor nélkül.
#8 3.0 V6 csak nagy audikban elérhető, aminek ugyebár van tömege is, és egy autó vezethetőségében a tömeg nagyon sokat játszik.
Van amit nem lehet megoldani füst nélkül pl 1.9pd ~400ló ott 1. 2. fokozatban óhatlan hogy ne füstöljön, mert valahogy meg kell forgatni a turbot.
Alapvetően a füstnek 2oka lehet:
1- Rossz a turbó és nem tud elég levegőt előállítani
2- rossz a porlasztó és túl sok üzemanyagot fecskendez be.
Nem állunk neki 400 lóra felhúzni egy ezerkilences blokkot, ennyi. De ha fel is húzza annyira és kormol, akkor még meg is bocsájtom.
De ha két kisebb turbót rakna fel már csökkenne a probléma, csak ugye az duplaannyi pénz. De ettől még mindig megoldható minimális korommal.
Itt az a baj, hogy a szmúkosok 95%-a nem 400 hanem +50 szaros lóerő miatt kormoltatja rommá a kocsit. Meg persze szándékosan.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!