Nissan leaf-hoz mennyibe kerül egy akkumlátor?
Elektromos autót töltőponton töltesz nem otthon,és még ingyen van a töltőponton a töltés,promóció néven,igaz már 4 éve ,de ingyen,csak matricát kell felragasztanod és ingyenes!
De nem,még nem éri meg...
Nekem is eszembe jutott már hogy a következő autóm elektromos legyen, de teljesen elvetélt ötlet. Napi 240km-t megyek autópályán. Erre az elektromos technika ma még nem alkalmas. Arról nem is beszélve, hogy annak jó, akinek van ingyenes töltőpont a munkahelye, vagy lakóhelye környékén. Nekem nincs ilyen. Azért beautózni a városba, hogy rárakjam az autót a töltőre, utána meg buszozzak amíg töltődik, teljesen hülyeség.
De majd visszatérek a kérdés felülvizsgálatára 10-15 év múlva. Akkorra már talán fejlődik és olcsóbbá is válik az elektromos hajtás.
Abban viszont senkinek ne legyen semmi kétség, hogy ha tényleg elterjednek az elektromos autók, egyből jövedéki adó köteles lesz az autótöltés is. A kormány nem fog ekkora adóbevételről lemondani. Nem teheti meg, mert csődbe menne az ország. Most is, hogy a hagyományos üzemanyagok ára egy kicsit lejjebb ment, egyből bejelentették, hogy 2017-től emelik a jövedéki adót az amúgy is többszörösen megadóztatott üzemanyagokra.
Az USA-ban jelenleg 6500 USD-be kerül a 24 kWh kapacitású akku cseréje. Ebből 1000 USD visszajár ha a használt akkut otthagyod a szervizben.
Mondjuk mást úgy sem szeretnél csinálni egy 300 kg-os batárral. :-)
Az újabb, 30 kWh kapacitású akku áráról még nincs nagyon infó a neten. Főleg, mert csak bő fél éve forgalmazzák és eddig még nem sokaknak kellet cserélni. Azokat is garanciában.
Azt jó tudni, hogy a 24 kWh-s és a 30 kWh-s akku nem csereszabatosak!
Az akku élettartama erősen függ a felhasználásának mikéntjétől. Bár a Nissan váltig állítja, hogy a villámtöltés CHAdeMO-val picit sem károsítja az akkut, azért az élettartamát igenis befolyásolja.
Általánosságban elmondható, hogy a Leaf akkuja 200.000 km-t gond nélkül kibír és ekkora futásteljesítmény után az eredeti kapacitásának még legalább 80%-át tudja.
Ha csak a pénzügyi részét nézzük, jelenleg csak a taxitársaságoknak éri meg elektromos autót üzemeltetni. Még magának a taxis sofőrnek sem éri meg aki, mint alvállalkozó dolgozik a társaságának. Ezt közvetlenül taxisoktól tudom.
Remélhetőleg 5-10 éven belül azért apránként megváltozik a helyzet és végre tisztán pénzügyileg is versenyképes lesz a villanyautózás.
Én nagyon várom már! :-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!