150-200 ezer ft alatt csak bontószökevény autót lehet kifogni?
Nincsenek nagy igényeim, konkrétan csak annyi hogy keveset fogyasszon, és ne az autószerelőnél álljon állandóan. Szóval A-ból B-be elvigyen. Nem európát akarom bejárni vele, csak kb 30km-es körzetemben ide-oda.
Pár autót dióhéjban(!) felsorolok szerintetek melyik érné meg:
-Opel astra f (1994) 120000Ft
-Kia Sephia (1998) 140000Ft
-Suzuki Swift Gl (1996) 145000Ft
-Seat Toledo (1991) 110000Ft
-Toyota Corolla (1989) 120000Ft
Persze mást is írhattok ebben az árfekvésben, ha van olyan egyáltalán ami alkalmas lenne számomra, csak most jelenleg ezeken akadt fenn a szemem.
Nagyjából igen, ennyiért nehéz kifogni egy jó autót. Szerelőhöz nem éri meg vinni, csak nagyobb dolgok miatt. Olajcserét, fék cserét és hasonló kisebb dolgokat jó ha megtudod csinálni magadnak.
Akkor most jöjjenek az autók amiket kinéztél:
Astra F:
Nekem is F Astrám van. Nagyon tudnak rohadni. Főként a küszöbök, kerékjárati ívek, padlólemez környékén. Egyszerű felépítésű autó és olcsó hozzá az alkatrész. Ha nem rohad akkor már nyertél. A dízelekben már benne van a világ minden kilométere, azokat kerülném. (Nekem dízel van, de az előző tulaj a rokonom, tehát ismertem az autót) Egyébként nem rossz a dízel, mert átlagban 5 litert fogyaszt 100-on.
A benzinesekből az 1.4-et kihagynám mert nagyon lomha, a többi jöhet. Nagy baj nem szokott velük lenni.
Kia Sephia: Nem ismerem sajnos.
Suzuki Swift: Ilyet is hajtottam 3 évig. A rozsdára itt is kell figyelni. A futómű bekötési pontjai és a padlólemez szokott először elrohadni, na meg a küszöbök.
Mindkét motorral kimegy a világból, de az 1.3-as sokkal lendületesebb. Ehhez is olcsó minden. Mindenki lenézi, pedig egy baromi jó kis autó.
Seat Toledo: Rozsda itt is lehet bőven. Nagyjából egy VW Vento, csak Seatban. A dízeleket nagyon drágán adják, ebből is inkább benzinest néznék. Ez is egyszerű autó, olcsó alkatrészárakkal.
Toyota Corolla: Annyira nem ismerem, de ez talán jobban rohad az összes eddig felsorolt autónál. Tipikus japán. A kasztni lerohad, de a motor az megy az idők végezetéig.
Összefoglalva: Nagyon nézd meg mit veszel. Ne rohadjon, mert a kasztnizás sok pénzt elvihet.
Lehetőleg benzinest vegyél, mert egyszerűbb, olcsóbb hozzá az alkatrész és még talán nincsenek annyira széthajtva. Lehet hogy többet eszik, de nem kell törődnöd a turbóval, adagolóval, hengerfejtömítéssel.
Én Swiftet vagy Astrát vennék, ha választanom kellene.
A Swiftet 1.3-as, az Astrát 1.6 vagy 1.8-as motorral.
Azért a 2001-es Corollát ne hasonlítsuk már egy 89-eshez. 27 éves autó, 120 ezerért. Mit vártok?
Ebből a szériából csak olyat láttam, ami rohad. Biztos van pár garázsban tartott nagypapa autója, ami úgy csillog, hogy lecsúszik róla a légyszar, de ez a ritkább.
Ha egy adott tipusra azt mondom hogy szeret rohadni, akkor miért kell ezt nektek úgy felfogni, mint ha az egész márkát szidnám?
"1.7 diesel F astra amit írtam, ezt néztem ki, a tulaj szerint hengerfejes, és megállt a fűtésventilátor,"
Hát akkor ezt max városban tudnád használni 5 km-ig, amíg fel nem megy a víz 100 fokra, utána meg várhatsz fél napot, amíg lehűl. 1.4-es benzinest nem láttál mondjuk ebben az árkategóriában? Ha mondjuk nem zavar az, hogy nem működik az autóban néhány dolog, vagy hogy rozsdás itt-ott, esetleg a motor sem 100-as, akkor F Astrát érdemes szerintem venni ennyiért, csak el kell fogadd, hogy az autó igen is egy bontószökevény, a lényeg hogy guruljon.
Hét évvel ezelőtt én 180 ezerért vettem Vw PoloII-est, 92-es faceliftelt változatot.
Azóta beleraktam 60 ezer km-ert, semmi baja, teszi a dolgát. Apró dolgokat kellett csak cserélni rajta: jobb kilincset, mert letörött egy pöcök a belsejében; termosztátházat, mert megrepedt a műanyag, illetve pár hónapja karburátor talptömítést, mert megette a gumit már (hiába, 24 éves).
Ezek pár ezer ft-os dolgok, nem tétel egy autó fenntartásában.
Szóval igen, ki lehet fogni normális állapotú kocsit, csak oda kell figyelni. Én is úgy hoztam el a Polo-t ennyiért, mert a lakkréteg a tetőn pattogott lefele, meg a bal oldali ajtó cserélt, és kicsit elüt a színe (sötétebb szürke, mint a kocsi, az előzőt még a tulaj azért cserélte, mert szétrohadt az alja). Szóval esztétikailag nem toppos.
Akitől vettem, azt mondta, jó páran megnézték már előttem, és senki se akarta elvinni, mert "hát hogy néz ki". Erre mondom én azt, hogy ennyi pénzért nem kinézni kell, csupán megfelelően működni.
Én bátran ajánlom ezt a típust, azt, mint egy Swift, simán hozza. Annyit tennék hozzá, hogy az 1.3-as motort kerüld, sokat eszik. Ezres benzinest, vagy 1.4 dízelt keress.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!