Hogy fékezzek? Pl. Lámpánál Miért? Gondlom az 1-es a jó, de azért szívesen venném, ha leírnátok, hogy a másik kettő miért nem jó, vagy nem túl jó.
1. Visszaváltogatás fékezéssel(akár csak motorfékkel), majd megállás, és 2-esnél fékkel kuplunggal megállok majd üres
2. Kiveszem üresbe (40-50-nél)és utána csak a féket nyomom, míg meg nem áll
3. Hagyom 4-5-ben, majd nyomom a féket és kumplungot, amíg meg nem állok, majd akkor veszem ki üresbe.
Elso szerintem hulyeseg plusz fogyasztast meg kuplung csusztatast jelent ami nem tesz jot a zsebednek.
De ha kiveszed akar 200-nal is uresbe mert abszolut mindegy mennyivel mesz es fekezel siman az a legjobb megoldas. Mondom ezt en 14 evesen. ;)
Alapvetően mindegyik jó de...!
A visszaváltás jobban igénybeveszi a váltót és a motor egyes alkatrészeit, de a féket kissebb mértékben terheled.
Én a 2-es számút használom!
3.-nál túl hosszan kell nyomni a kuplungot, amit nem hálál meg a kuplung rugója! :)
Én is a hármas verziót használom, és az oktatók is így tanítják.
#1
Igen, mondod ezt 14 évesen. Jogsi nélkül ne osztogass már tanácsokat másnak. Ha nagy sebességnél kiveszed üresbe, és valami miatt gyorsan meg kéne állnod, akkor nincs rá annyi esély, hogy sikerül, mintha sebességben lenne, mert nincs motorfék. Plusz, mivel nincs motorfék, hamarabb elkopnak a fék alkatrészei, motorfék közben 0 a fogyasztás, alapjáraton pedig nem.
Városban ha 4-esben megyek, akkor 30-ig simán le lehet lassítani kuplung nélkül, és onnantól már szinte állok is, és kivehetem üresbe.
A kuplung rugója meg nem fog szólni semmit, max a kinyomócsapágy.
#5 Vészfékezés kinyomott kuplunggal történik.... oly mindegy hogy van-e motorfék vagy nincs
1. és 2. használom ez helyzetfüggő, de csak 3.ig váltok vissza, mert 2-esben nagy a fordulat különbözet és túlzottan kopna a kuplung. Az meg hogy gurítom vagy motorfék az attól függ mekkora távot kell megtenni 250m inkább gurítom,de 150m nél inkább motorfék.
Helyzet adja, melyik a legjobb.
Messze van a piros lámpa, akkor kzplubg be, üres, kuplubg ki, majd a lámpánál fék, ha addig nem zöldölt ki.
Ha közel van a "cél" akkor visszaváltogatás, majd 2. mellé fékezés, közben üresbe kivevés.
Ha hirtelen dolog akkor meg jól belerúgni a fékbe, aztán ahogy sikerül, a kuplubgba is :) ilyenkor ha nem fulladsz le, az dícséretes, de senkit nem érdekel...
"Elso szerintem hulyeseg plusz fogyasztast meg kuplung csusztatast jelent ami nem tesz jot a zsebednek.
De ha kiveszed akar 200-nal is uresbe mert abszolut mindegy mennyivel mesz es fekezel siman az a legjobb megoldas. Mondom ezt en 14 evesen. ;)"
Ezzel több baj is van.
1. Fékezésnél nem beszélünk csúsztatott kuplungról. Az egy teljesen másik téma, ne is menjünk itt bele.
2. A motorfék használata közben nem fogyaszt az autó. Ellenben, ha üresben van a váltó, akkor igen. Tehát semmiképpen sem mondható, hogy anyagilag rosszabbul járna - épp fordítva. De azt ne mondd már, hogy plusz fogyasztás? Mihez képest? Mert szépen is néznénk ki, ha akár alapjáraton többet fogyasztana a kocsi, mint padlóig nyomott gázzal! De mint mondtam: motorfékkel nem fogyaszt az autó.
3. Kiveszi 200-nál? Mivan? Most ugye nem 200 km/h-s sebességre gondoltál? Mert annyival nem hiszem, hogy sűrűn fog menni. Ha meg mégis eléri, és le akar lassítani, akkor nehogy kivegye üresbe, mert úgy belerongyol az előtte haladóba, mint a sz....r. Ha 200-zal haladna, a legjobb megoldás a lassításra, ha leveszi a gázról a lábát, és motorfék MELLETT használja az üzemi féket (igen, ezt kezeled a pedállal). De arra vigyázzon, hogy véletlenül se taposson erősen a fékbe, mert ekkora tempónál úgy keresztbe fordul az úton, hogy az ő esetéből kiindulva fogják forgatni a következő Végső állomás filmet.
Tudom miről beszélek, ha 200-zal nem is, de 170-nel már haladtam. És nem, nem jutott eszembe üresbe rakni a váltót ekkora tempónál.
4. Azzal nincs baj, hogy 14 éves vagy, de ennyi marhaságot ilyen rövid kommentben összehordani nem kis tehetséget igényel. De akkor legalább a végén ne úgy hangoztatnád a korod, mint aki 14 éve vezet autót, és nagyon vágja, mi a téma, és nagyobb tapasztalattal rendelkezik, mint az a sofőr aki lenyomott már egymillió kilométert...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!