Olajcsere után fekete olaj normális?
"...normális-e a koromfekete olaj egyből csere után. Erre vonatkozóan viszont ellentmondó válaszokat kaptam, valaki említette, hogy akkor a szűrő nem volt cserélve, ezért foglalkoztam csak ezzel."
Még egyszer: Igen, normális. Nekem friss, új gyári (Mahle) és Mann-Filter olajszűrővel is fekete mire 10km-ről hazaérek vele a szervizből.
"Sok helyen meg azt írják, hogy amint fekete, azonnal cserélni kell."
Ezt nyilván benzinesre írják. Annál valóban így van. Dízelnél nem!
Szia!
Teljesen normális , hogy csere után egyből fekete az olajod. Az a jó. A sok balga annak örül , ha barna , világos barna , búza szinű vagy aranysárga. Na az a gáz!!!! Ugyanis a jóminőségű olaj egyböl leköti a motorban lévő szennyeződéseket és fekete lesz tőle. A gyatra minőségű olaj erre nemképes mert nem tartalmazza azokat az tisztító jótékony hatású anyagokat mint a minőségi olajak. Ennyi. Adalékot meg soha ne tölts utána és ne is engedd a szervízbe se. Max egy prolongot! Az nem adalék. Az a fémmel lép reakcióba és csak a fémre haz. Az olajjal semilyen kölcsönhatásba nem lép. Rátapad a pozitív elektronjaival a negatív blokra brlülről és egy rendkivűl ellánáló nagy terhelést és extrém surlódást elviselő réteget hoz létre. Én is használom a Honda Civicembe. Ajánlom minden akár új akár régebbi kocsiba is!!! Érezhető a külömbség. Ha nem használtál még ilyet akkor nemtudod miről beszélek!
Üdv!
Pozitív elektron???
Az érdekes...
Amúgy a többi teljesen igaz. Dízelnél teljesen normális hogy fekete az olaj.
A 12 éves dízel Opelemben hétfőn fogok olajat cseréltetni. Előttem töltik be mindig a prémium minőségű, közvetlenül a magyarországi forgalmazó mintaboltjában vásárolt márkás olajat. Mire hazaérek vele a szervizből már majdnem korom fekete lesz.
Januárban kaptam egy vadonat új céges autót. Dízel Mitsubishi L200. Átvételkor javasolták a szalonban hoyg pár ezer km után legyen egy köztes olajcsere. Megtörtént, korom fekete volt a leengedett olaj. Most 8900km van az autóban. Az olajban kb 7000. Teljesen fekete. Kötve hiszem, hogy a dugattyúgyűrűk lennének elkopva. Inkább az olaj lebegtesse magában a kormot mint hogy a hengerfalra vagy valahol az szűk olajcsatornákban lerakódjon. Szerintem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!