Bmw E46 330d/cd-t szeretnék vásárolni! Mennyi pénz kellene a vételi ár mellé az esetleges szervízre, meghibásodásra? Évente milyen összeget kell rákölteni egy ilyen autóra?
Jelenleg van 2,5 millió ft-om, össz vissz. Diák vagyok, de szükségem van egy autóra.
A szívem sajnos a bmw felé húz gyerekkorom óta, és most, hogy van lehetőségem venni egyet, nem szeretnék egy fiatalabb, megbízhatóbb autót venni, hanem vállalom a kockázatot, ha kell, de ez az álmom!
Sosem volt még jó autóm, jelenleg egy 3-as golfom van 1.8 benzinnel.
Nincs szükségem igazából semmire, egyetemista vagyok, és leszek még 5 évig. Mellette dolgozok, havi 120 ezret keresek. (Eddig átlag 40-ért tankoltam, a bmw fele ennyit fogyaszt és 200 le felett van)
Így azt számoltam, hogy az üzemanyagon évi legalább 200.000ft/ot megspórolok!
Megvenni van pénzem, fenntartani viszont nem tudom, hogy egy ilyen autóhoz mégis mekkora vésztartalék szükséges?
És mi lehet vele a legnagyobb gond? Mi a legdrágább hibalehetőség?
És ha netán ez beüt és megjavíttatom? Elmegy gond nélkül 1-2 évet?
1,7-2 millió körül nézegettem azokat, amik jó állapotúak. Papírra, biztosításra, kopó alkatrészek cseréjére további 200-250 ezret számoltam kb.
Érdemes belevágnom, vagy gyűjtsek még?
2,5 millió az autóra van, melette marada kb 200-am, amihez semmiképp sem szeretnék nyúlni.
A nyáron még 300 körül tudnék félretenni.
Köszönöm a segítséget!
Az,hogy mennyi pénzt kell rá költeni,az megjósolhatatlan,az nagy részben az előző tulaj/tulajok gondoskodásán, vagy épp nem gondoskodásán múlik ... ilyen autót érdemes 1 tulajtól venni,neki volt pénze szervizeltetni, ha már meg tudta venni. Valoszinu, h nem hanyagolta el... mint ha pl 3.4. Tulajtol veszed, mert lehet azoknak azon felul h megveszik olcso utangyartott vackokkal pakoljak teli ,mert megvenni aligbirjak .. utanna szervizelni..... no comment ...
Egy ilyen autónál a vételáron felul illik elrakni minimum600-700 ezret
Egyébként a BMW sor hatosai a leg jobbak :)