Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Opel Z18XER (2007) miért nem...

Opel Z18XER (2007) miért nem hidrotőkés, mikor sok gyártó motorja már a '90-es évek óta alkalmazza?

Figyelt kérdés
De VVT biztos ami biztos van benne.. Csak szerintem nagy luxus emiatt 140 ezrenként leszedni a szelepfedelet, hézagot állítani? Miért ilyen elmaradott az Opel mindig, hogy a többi gyártó nyomában lohol?
2016. jún. 4. 20:54
 1/6 anonim ***** válasza:
Nem állítasz te ott semmit, hanem század pontos méretű lapkát cserélsz.
2016. jún. 4. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Mert igy tervezték.
2016. jún. 5. 00:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

Most erre milyen választ vársz? Mert így tervezték meg. 140.000km azért nem olyan kevés, hogy évente kéne leszedni a szelepfedelet. Egy átlag felhasználót nem igazán érdekli, hogy milyen a szelephézag állítás, csak annyi hogy dinamikus legyen az autó és fogyasszon keveset és ne kelljen gyakran állítgatni a vezérlést. Ezt pedig hozza így is.

Ha ez megnyugtat a korabeli H Astra dízel motorjainak a hézagolása is lapkás. Ennyire "elmaradott" ez az Isuzu és a Fiat, akikkel közösen fejlesztette a GM ezeket a dízel motorokat.

Az Opel (GM) autógyártás terén annyira "elmaradott" és annyira a "többi gyártó nyomában lohol", hogy 2004-ben a Hellával közösen kifejlesztett aktív kanyarkövető bi-xenon fényszóróját is a világon először ők szerelték be egy alsó-középkategóriás autóba. Mint ahogy most is milyen elmaradott, ósdi dolog már a K Astra LED-mátrix fényszórója, vagy a 8"-os érintőképernyős multimédia rendszere, esetleg a sávtartó automatika, vagy az automatikus tábla felismerés. :D Hangsúlyozom, egy alsó-középkategóriás autóról beszélünk, nem egy prémiumkategóriás csúcsmodellről.

2004-ben is már milyen "égő", "kőkorszaki" dolog lehetett a 7"-os színes kijelzős navigáció, vagy a guminyomás ellenőrző rendszer, esetleg az interaktív elektronikus csillapítású futómű (IDS+), netán a kanyarkövető xenon a H Astrában.

2016. jún. 5. 09:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:
Az 1.3, 1.9-es Fiat motorok hidrotőkések, az Isuzu nem (ez is gáz). Amúgy ezeket nem a GM-el fejlesztették, hanem konkrétan 1:1-be megvették tőlük.
2016. jún. 5. 11:20
 5/6 anonim ***** válasza:
47%
Te már csak tudod kérdező. ;) De ha mindent tudsz, nem értem mért másokat kérdezel. :)
2016. jún. 5. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 B.Dénes válasza:
26%
"mikor sok gyártó motorja már a '90-es évek óta alkalmazza?" - 80-as évek első fele óta hidrotőkés minden benzines Opel motor, kivéve 1-2 korábbi fejlesztésű ohv, de az már tényleg nagyon ritka volt. Úgyhogy nagyon elmatadott volt :D
2017. nov. 27. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!