Az autó motorjába betud jutni fölösleges benzin mennyiség?
Logikus hogy több benzin jut be, máskülönben hogy gyorsítanál?
Nagy gáznál gyorsításnál igazából csak mechanikusan teszed ki nagyobb igénybevételnek a mtorot míg igyekszik felgyorsulni.
A fent leírt esetben a keverék rövid időre túldúsul. Hogy mennyi ideig és milyen mértékben, az a keverékképzés módjától függ. Egy egyszerű, egytorkú karbinál elég rendes a dúsulás: hirtelen kinyit a fojtószelep, a gyorsítószivattyú benyom némi plusz üzemanyagot, a lambda eltolódik a dús keverék irányába, aztán mikor felpörgött a motor, majd visszaáll. Egy korszerű, közvetlen befecskendezéses motornál is kell, hogy legyen dúsulás ilyen esetben, de sokkal kisebb mértékű, hiszen pontosabban szabályozható a keverék minősége. De ha minden jól működik, még a régi karbisnál sem tolódik el nagyon az üzemanyag és levegő keverési aránya: csak a legnagyobb teljesítményt nyújtó lambdaértékig mászik el el, esetleg kicsit túllépi, de durva túldusulás nem lehet, hiszen akkor megint csak csökken a teljesítmény, fulladozik a motor.
Egyébként meg egy központi karburátoros vagy befecskendezős motornál még az egyes hengerek keverékaránya között is van különbség: négyhengeresnél az 1. és 4. henger keveréke szegényebb, mint a 2. és 3. hengeré, de mind a négynél van mérhető különbség a lambdák között még egyenletes terhelésnél is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!