Mi ez a cső, és mi a célja?
Figyelt kérdés
Ennek a csőnek mi a szerepe? a kipufogó leömlő takaró alumínium lemezéből csatlakozik a légszűrőház csövére. Ez is a téli időkre szánt hamarabbi felmelegedés szolgálja a motornak?
Link: [link]
2016. máj. 30. 19:06
1/10 anonim válasza:
Nem!
A kipufogógázból szabályozott mennyiséget áramoltatnak vissza a szívóoldalra, hogy ezzel csökkentsék az oxigén szintjét, így lassítsák az égést, ezáltal az égéshő alacsonyabb lesz, és a légkör nitrogéntartalma nem fog oly mennyiségben elégni, tehát csökken a kibocsátott nitrogéndioxid szint.
A nitrogén-dioxid üvegház hatású (klímaválzotás), meg még mérgező is.
2/10 anonim válasza:
Ha minden úgy van, ahogy leírtad, akkor ez a meleg levegő szívócsöve. Hideg időben a leömlőről meleg levegőt szív ezen át a motor, hamarabb átmelegszik a szívóoldal, kevesebb üzemanyag és vízpára csapódik le benne és meggátolja a karburátor vagy befecskendező jegesedését (hülyeségnek hangzik, de van ilyen). A jó idők kezdetekor aztán vagy kézzel kell átállítani valamit a légszűrőházon, hogy hideg levegőt szívjon a motor, vagy termosztát kapcsol át a nyári szívócsonkra.
3/10 A kérdező kommentje:
nem megy bele a cső a kipufogó csonkba, csak a leömlő előtti aluminium lemezre megy rá, olyan mintha direkt azért hogy onnan szívj a kipufogó meleg levegőjét hogy hamarabb bemelegedjen. az autó opel astra f
2016. máj. 30. 19:25
4/10 A kérdező kommentje:
Itt egy kép hogy miről is beszélek pontosan, csak azon a lemezen csatlakozik és forró ilyenkor melegben, nagyon forró
2016. máj. 30. 19:29
5/10 anonim válasza:
Akkor erről van szó. Hidegben onnan, a leömlő burkolata alól szívja a jó meleg levegőt, hogy ne hűljön le a szívósor.
6/10 A kérdező kommentje:
és azt ilyenkor nyáron levehetem nem? a csonkot amin csatlakozik a légszűrőbe pedig betömhetem valamivel ideiglenesen?
2016. máj. 30. 19:56
7/10 anonim válasza:
Ha nagyon zavar, hogy ott van, leveheted és a csonkot is betömheted. De ez az egész csak arra jó, hogy utána télen elfelejted visszaszerelni az egészet vagy még el is hagyod a csövet és "majd jövő héten bemegyek az autósboltba" jeligével örökre kiiktatod a rendszert. Emlékeim szerint az F Astrán a hideg és meleg levegő közti átváltás automatikus volt, termosztát vezérelt valami vákuummal működtetett csappantyút, ami hol hideg, hol meleg levegőt engedett be. Ha minden jól működik, felesleges bármit is kikötni, mert ilyen melegben hideg levegőt szív be kintről, nem fogja kinyitni a meleg levegő csonkját. Ha viszont a csappantyú már nem mozog, hanem megállt félállásban (tizensok év után előfordul), akkor ilyenkor is dől befelé a meleg levegő, pedig semmi szükség rá. Ezen lehet segíteni a csappantyú javításával vagy a meleg levegő nyílásának ledugózásával.
8/10 A kérdező kommentje:
Még nem tudom mit kezdek vele :D sose forrt még a vizem, ha épphogy 100 fölé ment is tötymörgésnél azonnal kapcsolt a ventilátor és félperc alatt lehúzta normális hőfokra,úgyhogy valószínű marad mert nem mutatja hiba jelét. köszönöm a válaszokat!
2016. máj. 30. 20:58
10/10 A kérdező kommentje:
nyugodtan kivehetem? a természetes levegő is elég meleg neki most nem? :D
2016. máj. 31. 20:13
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!