Megállás, lassításnál hogyan kell váltani? (motor)
1. csak egy példát írtam, mondhattam volna 3mast, majd kettest is, az már lassabb?
2. Most lesz még csak a forgalmi vizsgám, még tapasztalatom sincs elég, nemhogy száguldozzak, nemtudom honnan veszed hogy gyorsan megyek be a kereszteződésekbe, biztos a hirtelen szóbol ahogy irtam, de nem erre akartam kilyukadni hogy az utolsó pillanatba satuzni, hanem hogy ha mondjuk 1 nél több autó jön a kereszteződésbe, ami mondjuk olyan helyen van ahol nem belátható, ott mondjuk meg kell álnom 2esbe, mondjuk 30ról, remélem így már érthető a példám.
Nem emlékszem már, hogy hogy oktatják, de én ha lassítok, és fennáll a lehetőség, hogy meg kell állnom (alsóbbrendű úton kereszteződés, körforgalom, stb), akkor addig fékezek a motorfékkel együtt, amíg a fokozat engedi (mielőtt elkezd fulladni a motor az alacsony fordulatszám miatt), aztán kuplungot húzok és úgy lassítok tovább. Amikor már látom mi a helyzet, berakom abba a fokozatba ami annál a sebességnél legjobb, amennyivel éppen megyek. Ezt meg kell szokni, minden motornak más a váltóáttétele, ki kell tapasztalni, mekkora sebességnél melyik fokozat a jó.
Érdekes hogy nem tudsz álló helyzetben váltani egyébként. Akkor hogyan indulsz el? Mindig egyesben állnak meg a motorral, és nem teszik üresbe? Az én motorom el sem indul máshogy, csakis üresben. Mindenesetre ha látom hogy nagyon le kell lassítanom, kettesbe szoktam tenni, ha pedig meg kell állnom, akkor egyesbe vagy üresbe attól függően hogy mennyi időre kell megállnom (pl. ha egy-két kocsit kell elengednem, egyesben hagyom, de ha hosszabban állok meg, pl. vasúti átjárónál, akkor üres, nincs kedvem húzni a kuplungot órákig).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!