EGR szelep lekötése? Opel 2. 0 dti, X20DTH motor
A minap le akartam pucolni az EGR-t, mikor is úgy tele volt koksszal, hogy a kiszedése se volt egyszerű, ezért leszereltem a komplett szívócsonkot, mikor olyan látvány fogadott, amit kapásból le is fényképeztem. Csak egy napba telt, de sikerült normálisan az egészet kívül-belül kitakarítani.
A hosszú bevezető után, az volna a kérdésem, hogyha lehúznám, az EGR szelepről a vákumcsövet (és le is dugóznám, hogy ne érezze a számítógép), akkor ugye alaphelyzetben zárt maradna, és nem kerülne több kipufogógáz a szívócsonkba? Hogy soha többé ne fordulhasson ilyen elő.
X20DTH
Nem lesz jó! Ma próbáltam ki az EGR vákumcsövét ledugóztam. Ezzel csak azt sikerült elérni 100 méter után a check engine lámpa világít. Gázadásra rángat, erőtlen a motor.
Az EGR-t szoftveresen is le kell tiltani, különben nem sokat ér az egész. Nem olyan egyszerű azért, hogy csak le kell dugózni.
Mikori évjáratú az Opel, és mennyi km után néz így ki, ha szabad érdeklődni?
2002-es Opel Zafira. 250,000km
Én nem tudtam kipróbálni a nagy tervet, mert miután újra életre kelt a gép élből kigyulladt a szerviz lámpa + vészüzemmód. Most erősen gondolkozok a baján.
Az egész egy turbótengely töréssel kezdődött, amitől tele ment olajjal a szívócső, ezért kezdtem el szétszedni és kipucolni azt a részét.
Arra gondoltam, hogy talán a lambda szondának nem tett jót, hogy motorolajon járt a motor, de ahogy most nézem a turbónak a szabályzója sem normális, mert már alapjáraton behúz és úgy marad... Attól félek muszáj lesz diagnosztikára vinnem
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!