Golf 3 típusú autóba lehet szereltetni szervót, illetve baj, hogy a kuplung fogáspontján nem indul meg vízszintben az autó lassan?
Lenne nekem egy 1993 Golf 3 1.4I CL típusú autóm (ADB motorszámú 44kW/60LE, benzines, 5 ajtós ferdehátú). Mondhatni, hogy friss jogsisként az első autóm, emiatt műszakilag még új vagyok a témában. Opel Astra G 1.4 benzines autón tanultam, kb. 10 évvel fiatalabb, szervó stb. A golf 3-asom nem szervós, és elsősorban az érdekelne, hogy átalakítható lenne-e. Közlekedés közben nem zavar, hogy nincs benne szervó, menet közben ugye gyorsabban forog a kerék, könnyebb tekerni a kormányt, viszont lassú manőverezéseknél, pl. parkolásnál lassabb a tempó, ezáltal lassabban forog a kerék, olyankor "izmosan" kell tekernem. Nem tudom mennyi idő után szoknám meg friss jogosítvánnyal és ha mondhatni aránylag olcsó lenne, akkor kényelmi szempontból is megcsináltatnám, ha van rá lehetőség. Ebben szeretnék segítséget kérni, hogy kb. mennyibe kerülne és milyen alkatrészekre lenne szükségem.
A második kérdésem az lenne, hogy baj-e az, ha elindulásnál a kuplung fogáspontján nem indul el lassan az autó, csak hogy ha a szokásosnál nagyobb gázt adok vagy ez 60 lóerőnél, 23 éves autónál normális és ez is csak megszokás kérdése? Amin tanultam (Opel Astra G 1.4 benzin) a fogáspontján elindult lassan és csak kis gáz kellett, hogy felvegyem a tempót. Persze tudom, hogy újabb az opel, több lóerő és minden autó más, csak nem gondoltam, hogy ennyire. Vagy talán az autómmal is lehet probléma és ennek a golfnak is mennie kéne fogásponton vízszintben (a lejtős elindulás tudom, hogy más "tészta")
Előre is köszönöm a válaszokat!
szervó: ha volt a szériából szervós akkor gondolom bele lehet kendácsolni egy bontóból szerzettet
a kuplungot úgy tudod kipróbálni h behúzod a kéziféket és úgy engeded fel normális sebességgel, ha határozottan lefullad akkor valszeg még jó. a másik lehetőség, h kettesben gurulva nyomsz egy padlót. ha felpörög a motor de nem gyorsul az autó rendesen akkor kaka. ja és 23 éves autónál minden hiba normális...
1.6-os, 1.9-esben olvastam, hogy van szervós, 1.4-esben is találtam interneten, csak arról nem tudom, hogy utólag összerakott-e vagy gyártottak is olyat. Esetleg a nagyobb köbcentis típusokból is "kompatibilis" lehet az 1.4-esembe? (Mert nem tudom, hogy azokban változik-e a motorháztető alatti "elrendezés")
2-esben padlógázzal eléggé szépen gyorsul is.
Most kipróbáltam; vízszintben fogásponton végülis elindul előre az autó, de kimondhatatlanul lassan, lejtőn felfelé elindulásnál is meg tudom tartani az autót, de hogy el is induljon, ahhoz mérhetetlen sok gáz kell, nagyon "lustán" indul és nagy hanggal is jár (lejtőn felfelé).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!