Szerintetek megéri egy 20 éves Audi?
Audi 80.
Vagy más jó 20 éves autó.
Márkamániás vagy ezért csak német autó lehet( mercedes,audi,bmw).
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nekem van egy 80 as Audim 1986 ból első szériás, egy gramm rozsda nincs rajta,alkatrészek se annyira drágák ra (legalábbis nekem) megy rajta minden,és a műszakit is megkaptam rá semmi javítgatás nélkűl érdekes..
De ez csak második autóm( hobvy autó). Úgyhogy lehet jó fogás egy 20 éves autó is igaz az enyém 30.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Egyrészt jó választás, mert a karosszériaelemek cink bevonatot kaptak, és ha csak nem voltak törve jó darabig nem fognak rozsdásodni. Másrészről viszont olyan csapdában leszel, hogy bizonoys motorokban BOSCH híres KE-Jetronic befecskendező van, amihez nagyon kevesen értenek valóban, és még cserébe drága is cserélni (értsd: 400.000 Ft körül). Mindenképpen karbis motorral választanám, de pl. pont a 2.3-as 5 hengeres amivel valóban megéri megvenni ezt az autót pont nem karburátoros. Ennek nézz utána jobban, nem tudom pontosan, csak felhívom a figyelmedet, hogy nézni kell nagyon a motorkódot!
Mercedesből a W124 utolsó darabjai, tehát 1994-1995 körüliek rohadnak nagyon az akkor bejött vízbázisú festék miatt. Amúgy sem ajánlom ezt a Mercit, mert amivel megéri foglalkozni, az már drága. A híres örök élet meg 1 nap szöveg a szívódízeleket illetően meg nem maradéktalanul igaz... Igaz W202-es Mercivel vannak tapasztalataim, de ugyanúgy 2.5-ös szívódízel volt, mint lehetne egy W124 is, és bizony nagyon nagy szopóág, ha az elromlik. Beleraktam 50 ezerért egy bontottat, és el is adtam amíg működik.
BMW-t sokkal inkább merem ajánlani, mint a Mercedes-t. Abból mondjuk a 2.0 6 hengeres benzines egy korrekt konstrukció. Abból az M50-es blokkal szereltek kevésbé kényesek arra, ha kicsit elhanyagolta az előző 5-6 tulaj közül az egyik. Ez az M50-es blokk amúgy az E34-es 5-ös BMW-ben is megtalálható, ami szintén nem egy rossz választás.
Egyébként biztos van most is, ami érdekel legfőképp, arról tudj meg mindent ilyen-olyan fórumokon: mik az állandó karbantartás elemei, miket kell megnézni vásárláskor, milyen olajat érdemes tölteni bele (bár ez inkább az olaszoknál fontos nagyon), melyik motor számít jónak, melyik nem, stb. Amikor már a sok tudás a fejedben van, na akkor hívogasd a hirdetőket, és egyből azokat nézd, amiket kell!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Úgy van de a KJetronic felújítható olcsón és nem ördöngősség a beállítása. Nem kell tőle félni. Van az interneten sok cikk róla.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Audi 80 a tipikus örökélet meg egy nap autó, mindent kibír. És egy 80-as Audit tényleg, nagyon olcsó fenntartani, semmi drága cucc nincs hozzá, meg amúgy sem romlik el. Az országban már nem sok 80-as van, de amik vannak, azok gyönyörű állapotban vannak, szinte restauráltak, naponta látok az utakon ilyen 80-asokat, nemhiába szeretik őket a gazdáik. Tudok egy ilyen 80-as tulajt, aki mai napig bármikor elindul Franciaországig (!!). Szerintem ezek az Audik megbízhatóbbak, mint az agyondicsért W124-es és 190-es Mercik, amelyek nem is olyan megbízhaatóak, és nagyon drága hozzájuk minden.
BMW-k szintén jó mechanikailag, viszont a körítés nagyon labilis, ezeken a 20+ éves BMW-ken minden, ami elromolhat a motor és váltón kivül, az el is romlik. + rozsdáznak. Ez a hatalmas előnye a régi Audiknak, hogy nem rozsdáznak egyáltalán, ez nagyon fontos szempont legyen régi autónál.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!