Az alábbi két motor közül melyiket ajánlanátok?
Két 125 ccm-es típusra lett leszűkítve az érdeklődésem:
Honda CM 125 C
Yamaha SR 125
Jó sokat olvastam utána de hasonlóan strapabírónak írják mindkettőt, beleértve, hogy a Honda hiába 2 hengeres, állítólag pont abban a korszakban született, amikor ezt a Hondánál tök jól eltalálták.
Hogy még konkrétabb legyek, van két kiszemelt áldozatom is.
Yamaha pozitívum:
- 40 ezerrel kevesebb kilóméter van benne
- 30 ezerrel olcsóbb
Negatívum:
- Egy-két alkatrészére láthatóan hatott az idő (1991-es darab)
Honda pozitívum:
- 10 évvel fiatalabb
- Meglátszik, hogy rendszeresen foglalkozva, törődve volt vele
Negatívum:
- 60 ezer kilóméter
- 30 ezerrel drágább
A Honda ki is lett próbálva. Számomra a legaggasztóbb a 60 ezer kilóméter, bár nem túlzottan érződött rajta (gondolom a gondoskodás teszi), viszont azért csak kritikus ponthoz kezd érni a motor.
Mindezektől függetlenül, ha valaki el akarna tántorítani tőlük, akkor mondom, hogy mindenképpen maradnék a 4 üteműeknél, és 250 ezernél semmiképpen nem akarok többet költeni a vételárra, illetve csak A1 kategória játszik.
Köszönöm!
Akkor valóban nyomós érv a kevesebb kilóméter.
A 91-es évjárat és 20e km futásteljesítmény teljesen valószínű.
Mond királylány hány éves vagy? Hiszel még a mesékben?
Köszönöm kedves intő szavaid, igen volt eszemben ez is, de a képek alapján inkább csak annyi jött le, hogy elhanyagolva állt sokat.
Viszont ha már így, akkor a Hondáról mi a véleményed?
Én a yamahát választanám - persze mint mondottam volt a futásteljesítményt jobb ha elfelejted. Az nem valós egy olyan motornál ami futárkörökben is jól ismert ( pozitív értelemben). A Yamaha SR 125 híresen igásló típus, bírják a gyűrődést.
Nem ismerem a hondát, de szerintem semmi tragikus nem történik a Hondával sem 60e Km után, sőt 120e után sem - ha normálisan karban van tartva.
Az SR 125 ismerősömnek is volt ( Ő futárkodott vele ), nem voltak egekben az alkatrész árai.
Egy szerelőt szerezz, nézesd át és ha nem hanyagolták el akkor nyugodtan megveheted.
Minden motornak van szerviz manual-ja, ahol le van írva az időszakos karbantartás intervallumai. A használati útmutatóban szintén leírnak néhány dolgot, persze nem részletesen.
Én sose láttam ilyen régi, Magyarországon üzemben lévő motornál szervizkönyvet. Ezek tipikusan a rendszerváltáskor kerültek az országba, a hátterük pedig szinte lenyomozhatatlan. Ezért kell egy hozzáértővel megnézetni. Ha egy gondos tulajtól veszed nem fog feltétlen egy vagyon rámenni a motor karbantartásra. Mióta van a jelenlegi tulajnál a motor?
Két éve van nála, ez idő alatt rendszeresen használta munkába járásra, és ugyanolyan rendszeresen foglalkozott is vele. Ez látszik is a motoron. Azért adja el, mert olyan helyre költözött, ahol fél, hogy ellopják (nem megyek bele).
Azt sajnos nem kérdeztem, hogy ez idő alatt mennyit rakott bele.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!