Vettem egy Fiat Bravot, lemerült akkumulátorral, akkut kicseréltem, vadonatújra (56Ah), és be szeretném indítani, de még csak meg sem pörgeti, mintha valami tiltana, mi lehet a gond?
Tehát vettem egy Fiat Bravot ami egyébként olajnyomás problémás állítólag, és legutóbb még letették ide ahol most áll, és állt már pár hónapja itt, ami benne volt akku totál le volt merülve nullára, nekem volt otthon egy vadonatúj akksim, amit kivettem eladás előtt az előző autómból, egy másik 55 ampereset adtam helyette hozzá.
Aztán az akksi cseréje után szerettem volna beindítani az autót, betettem a kulcsot, a CODE lámpa és az piros befecskendezős problémát jelző lámpa is elalszik (csak a töltésjelző és az olajnyomásé marad égve), ezután szeretnék indítani és a műszerfalon a lámpák elhaványulnak a megtett kilométer jelző teljesen kialszik, az üzemanyagszintjelző lemegy nullára, és világít a sárga lámpája, és a motor meg sem rezzen, csak kattan egyet benne valami, aztán ennyi. Nem is hajt, pörget, semmi.
A kulcs hozzá kódos, de elvileg felismeri, és van a kulcson egy gomb, ami pirosan villog, ha nyomva tartom, de fogalmam sincs mire jó, azt hittem, hogy riasztós központi záré lesz, de a volt gazdája állítása szerint nincs benne riasztó, pedig a vészvillogó kapcsolója alatt van egy kis piros led ami semmire nem csinál így jelenleg semmit amit így nem értek, bezárt autónál is próbáltam a kulcson a gombot nem csinált rá az autó semmit.
Meg amit még nem tudok, hogy mire jó az a műszerfalon a gyújtáskapcsoló felett az ablaktörlő kapcsoló mögött egy kis fekete gomb.
Apám szerint be van állva a motor, bár remélem nincs igaza, ezért szeretnék segítséget kérni.
Előre is köszönöm! :)
Van egyáltalán motor benne?
Megkérdezhetem, mennyi pénzt adtál egy teljesen üzemképtelen autóért? Más szavakkal: mennyire vertek át?
Ellenőrizs nincs-e beállva a motor. Emelő alá, egyik első kerék felemel. Beteszed 5. sebességbe, forgatod a kereket. Motorháztető nyitva persze és nézitek hogy forog-e a motor, szíj oldalon könnyű meglátni.
Ha igen akkor önindító és vezetékezése a következő
Így megvenni egy autónak nevezett "valamit".
Elektromos hibától kezdve teljesen döglött motorig sok minden belefér.
Szerelővel nézesd meg, milyen hibakódot ír a műszer, és mit szól hozzá a szaki.
Az aksi amit betettél nincs lemerülve?
Lehet azt is fel kellene tölteni.
Szerintem ez az akku is le van merülve. Mikor töltötted utoljára?
Azt már meg se kérdezem miért vettél "olajnyomás problémás" autót.. :D Melyik motor ez? 1.4 12V?
Nincs lemerülve az akku, az előző autómból lett kiszedve, előtte teljesen fel volt töltve, és használva is volt azaz a generátor töltötte, mellesleg bármi megy az akksiról, az akksi jó!
Nem volt drága az autó, 55.000 Forint, 4 alufelnivel, elektromos ablakokkal, oldalt, hátul spoilerekkel, gyári sötétített üvegekkel, klímával, szervóval, állítható magasságú üléssel és kormánnyal, faberakással, 6 hangszórós távirányítós rádióval, légzsákkal, stb.
Csak a 4 alufelni ér kb ennyit, és gondoltam, ha oljanyomás gondja van, akkor az tényleg orvosolható motorcsere nélkül is, és akkor van egy jó autóm!
De ma lehívtam a szervizes srácot aki megállapította, hogy a hengerfej nem kapott olajat és megszorult, totál beállt a motor, ezt cserélni kell!
Tehát most keresek lehetőleg baranya megye közelében 1.4 12V Fiat Bravo / Brava motort eladót nem 70 ezres árakon azért, mert találtam már pár darabot, 45-50-ért kompletten mindennel hibátlanul!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!