Diff fajták, mi a különbség?
Milyenek az aslábbi differenciálzárak?:
Zárt diff
Nyílt diff
Viszkózus sperdiff
Lemezes sperdiff
lécci,hülye vagyok hozzájuk :(
15/F










szóval, kezdjük a motorral,
nem megyek bele hogy a válltó hogy működik, az a lényg, hogy egyszerűsítsük le, a motorból megy egy tengely a meghajtott kerékhez,
De a problem az, hogy egy tengely van és két kerék, szóval ketté kell osztani az erőt, ezt teszi a Differenciál mű, amiből van:
-Nyíltdiff
-Zártdiff
-1 utas Sperdiff(lemezes)
-1.5 utas Sperdiff(lemezes)
-2 utas Sperdiff(lemezes)
-viszkózus sperdiff
nyílt diffibe van kb 3 db fogaskerék(eléggé leegyszerűsítve) és szabadon osztja szét az erőt, ez ezzal jár, ha az egyik kereket felemeled, az kiüörög, a másik meg csa egyhelyben áll,
zárt diffi, ez Gokartokba figyelhető meg, nem két féltengely van a két meghalytott keréknél, hanem egy tengely köti össze őket, és nem engedi meg , hogy különböző sebességell forogjanak,
Lemezes Sperdiff(1, 1.5, 2-utas)
ez bonyolultabb, de az a lényeg, hogy nem is nyotott és nem is zárt, hanem mint a kuplung, lemezek/mágnesek/folyadékok/fogaskerekek(kinél mi) segítségével bizonyos fokú záráson tartja/ vagy nyitáson
-az 1 utas azt jelenti hogy egyféle zárása van(pl 50%)
-az 1.5 utas azt jelenti hogy két zárása van, egy gázadásra, egy pedig gáz elvételre, a gázadás pl 70%, a gázelvétel meg 0%(ezért másfél, mert a gázelvételre kinyit)
-a 2 utas meg mind gázadsára, mind gázelvételre, bizonyos mértékű záráson hagyja a difit(pl nyitás 30%, zárás 80%)
A vizkózus sper difi főleg rally autókba található meg,
egy 4x4es autóba nem 1db hanem 3 db differenciál mű van,
1 db középen(álltalába egy a vizkózus) ami a motor erejét kettéosztja másik két difibe, ami az első és hátsó keréknél található(ez a kettő álltalába lemezes sper diff).
A vizkózus sper difibe vmi foyladék szerű anayg van, aminek a sűrűsége a fodulatszám növekedésével együtt nő, és zárja a difiművet.
tölts le egy szimulátort,(pl.: LiveForSpeed) és abba probáld ki őket, és rájössz hogy mi a különbség köztük










ööö, azért nyíltnál nem csak egy hajt,
csak ha elveszted a tapadást, pl jégre parkolsz egy kerékkel, a másikkal meg aszfalton állsz, akkor cseszheted mert nem nagyon fogsz elindulni, de azért egy kis ballábfék rácsúsztatással lezárhatod a szabad forgását a hajtott kerekeknek, szóval kitudsz jönni ilyen helyzetböl is.
a sper diffi meg kifejezetten(főleg a 1,5 / 2 utas és a vizkózus) sport/ verseny autókra való,
és ezek nem épp kímélik a gumit kanyar közbe(mivel lezárja a szabad forgását nagy mértékbe)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!