Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Diff fajták, mi a különbség?

Diff fajták, mi a különbség?

Figyelt kérdés

Milyenek az aslábbi differenciálzárak?:

Zárt diff

Nyílt diff

Viszkózus sperdiff

Lemezes sperdiff


lécci,hülye vagyok hozzájuk :(

15/F


2010. ápr. 9. 10:01
 1/7 anonim ***** válasza:

[link]

[link]

[link]

tessék, azthiszem elég részletes válasz az összes kérdésedre

2010. ápr. 9. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
:( nekem magyarázzátok meg pls, mert én csak a különbséget kérdem. Mi a különbség közöttük??
2010. ápr. 10. 13:58
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

szóval, kezdjük a motorral,


nem megyek bele hogy a válltó hogy működik, az a lényg, hogy egyszerűsítsük le, a motorból megy egy tengely a meghajtott kerékhez,

De a problem az, hogy egy tengely van és két kerék, szóval ketté kell osztani az erőt, ezt teszi a Differenciál mű, amiből van:

-Nyíltdiff

-Zártdiff

-1 utas Sperdiff(lemezes)

-1.5 utas Sperdiff(lemezes)

-2 utas Sperdiff(lemezes)

-viszkózus sperdiff


nyílt diffibe van kb 3 db fogaskerék(eléggé leegyszerűsítve) és szabadon osztja szét az erőt, ez ezzal jár, ha az egyik kereket felemeled, az kiüörög, a másik meg csa egyhelyben áll,

zárt diffi, ez Gokartokba figyelhető meg, nem két féltengely van a két meghalytott keréknél, hanem egy tengely köti össze őket, és nem engedi meg , hogy különböző sebességell forogjanak,

Lemezes Sperdiff(1, 1.5, 2-utas)

ez bonyolultabb, de az a lényeg, hogy nem is nyotott és nem is zárt, hanem mint a kuplung, lemezek/mágnesek/folyadékok/fogaskerekek(kinél mi) segítségével bizonyos fokú záráson tartja/ vagy nyitáson

-az 1 utas azt jelenti hogy egyféle zárása van(pl 50%)

-az 1.5 utas azt jelenti hogy két zárása van, egy gázadásra, egy pedig gáz elvételre, a gázadás pl 70%, a gázelvétel meg 0%(ezért másfél, mert a gázelvételre kinyit)

-a 2 utas meg mind gázadsára, mind gázelvételre, bizonyos mértékű záráson hagyja a difit(pl nyitás 30%, zárás 80%)


A vizkózus sper difi főleg rally autókba található meg,

egy 4x4es autóba nem 1db hanem 3 db differenciál mű van,

1 db középen(álltalába egy a vizkózus) ami a motor erejét kettéosztja másik két difibe, ami az első és hátsó keréknél található(ez a kettő álltalába lemezes sper diff).

A vizkózus sper difibe vmi foyladék szerű anayg van, aminek a sűrűsége a fodulatszám növekedésével együtt nő, és zárja a difiművet.


tölts le egy szimulátort,(pl.: LiveForSpeed) és abba probáld ki őket, és rájössz hogy mi a különbség köztük

2010. ápr. 12. 08:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
Azért kérdem mert abban láttam de nemtudtam mi a különbség köztük xD
2010. ápr. 12. 18:04
 5/7 anonim ***** válasza:
gondoltam amúgy hogy ebbe láttad:P
2010. ápr. 12. 18:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
zárt diffinél mindkét kerék hajt, bnyíltnál sak 1 a többi meg sz*r xD
2010. ápr. 17. 09:32
 7/7 anonim ***** válasza:

ööö, azért nyíltnál nem csak egy hajt,

csak ha elveszted a tapadást, pl jégre parkolsz egy kerékkel, a másikkal meg aszfalton állsz, akkor cseszheted mert nem nagyon fogsz elindulni, de azért egy kis ballábfék rácsúsztatással lezárhatod a szabad forgását a hajtott kerekeknek, szóval kitudsz jönni ilyen helyzetböl is.

a sper diffi meg kifejezetten(főleg a 1,5 / 2 utas és a vizkózus) sport/ verseny autókra való,

és ezek nem épp kímélik a gumit kanyar közbe(mivel lezárja a szabad forgását nagy mértékbe)

2010. ápr. 27. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!