Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szabad motorgenerálkor hajtóka...

Szabad motorgenerálkor hajtókarcsapágyat cserélni főtengelyköszörűlés nélkül?

Figyelt kérdés

Sikerült szert tennem tavaly egy 2.0 V6 Mazda 323F BA-ra,viszont erősen zabálja az olajat.

Számszerint nehéz megmondani mennyit, de naponta töltöm bele, ami már kicsit idegesít,így generál lesz.


Viszont nem tudom szabad-e bántani a hajtókarcsapágyakat.


A családba van egy WagonR,abba ki lett cserélve a hajtókarcsapágy a főtengely babrálása nélkül és kutya baja,de ismerősnek a Golf VR6 motorja megszorult a bejáratás után.


Szóval szabad cseréltetni,vagy jobb inkább hagyni úgy ahogy van ameddig megy?


2016. máj. 10. 21:21
 1/7 anonim ***** válasza:
Ha a főtengely nincs megkopva, akkor minden gond nélkül cserélhetők a csapágyak köszörülés nélkül. Ezt a gépműhelyes majd ellenőrzi.
2016. máj. 10. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Igazából úgy is cserélheted a hajtókarcsapágyat (ugyanolyan méretűre) ha látszik kopás a főtengelyen.

Persze akkor már jobb megoldás a következő javítóméretre köszörülni a főtengelyt és összerakni a javítóméretes csapággyal.

Amit nem lehet: kopott főtengelyt ugy hagyni és összerakni a más méretű (kisebb) csapággyal.

2016. máj. 10. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat,hasonlókra számítottam én is :)


Egyébként az olajfogyasztást az olajlehúzó gyűrűk vagy a szelepszárszimeringek okozzák?

7 ezer fölé nagyon ritkán forgatom el,de úgy vettem észre hogy 5 ezer feletti használatnál a legdrasztikusabb az olajfogyasztása.


Illetve ezt befolyásolhatja más is?Például a diagnosztika mind a két lambda szondára hibát villogtat.

Ezen kívül az EGR-re,az egyik beszívott levegő szolenoidra (tippem szerint ez a VRIS rendszer egyik eleme lehet),illetve az üzemanyagnyomásszabályzóra is.Ezeknek lehet közük hozzá?

2016. máj. 10. 21:44
 4/7 anonim ***** válasza:
Tengely miylen éllapotban van?
2016. máj. 10. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Olajfogyasztás lehuzógyűrűrk és szelepszárszimmeringek is okozzák. Turbós autónál még a turbó. Más nem.
2016. máj. 10. 23:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Kartergáz visszavezetés , gyűrűk, szelepszimeringek.

sokan nem nézik meg a kartergáz visszavezetés körét és ha az nem működik vagy elzáródott akkor lehet benne jó gyűrű is mert úgy is feltolja az olajat.

2016. máj. 11. 08:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
a Golf vr6 ba szerintem meg nem megfelelő méretű csapágyat raktak bele, vagy szereléskor tömítőanyag vagy kosz került a motorba és az elzárta esetleg az olaj furatokat, esetleg szar olaj, v szintetikusra ásványit öntöttek talán, hirtelen ennyi
2016. máj. 11. 09:00
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!