Mit jelent a porlasztók beállítása?
A dízelmotornál a gyulladást az üzemanyag befecskendezésével időzíted: mielőtt benyomod, biztosan nem fog gyulladni. Ezért a porlasztócsúcsok alapesetben zárva vannak, hogy még véletlenül se juthasson be üzemanyag a hengerbe két munkaütem között.
A sűrítési ütemben aztán az adagoló elkezdi növelni a nyomást, küldené befelé a gázolajat. A hagyományos porlasztócsúcsnál a nyitást a gázolaj nyomása végzi: mikor elér egy küszöbértéket, a porlasztócsúcs kinyit, elindulhat befelé a gázolaj, aztán mikor a nyomás ezen érték alá esik, visszazár, újra csend van.
Ennek a beállításáról van szó akkor, mikor 1280 vagy 210 barra lövik be a porlasztócsúcsot. A benne található rugó előfeszítését állítják be úgy, hogy a négy porlasztócsúcs közel azonos nyomáson nyisson. Persze ezt úgy kell belőni, hogy az adagoló tudja produkálni ezt a nyomást, mert hiába állítasz te 210 baros nyitási nyomást, ha az adagoló szét van kopva és 150 barnál többet az életben nem nyom.
Common-rail dízeleknél a nyitási nyomásnak nincs értelme, ott a gázolaj állandó nyomással ücsörög a nyomócsőben, a nyitást a motorvezérlő végzi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!