Mi értelme van a mostanság menő start-stop rendszernek, mikor az önindító hamar elkopik és drágább javítani mint az a spórolt pár csöpp benzin?
Csak a környezetvédelem.
Nem a spórolás miatt tették bele. A start-stop rendszer felárát sem fogja soha visszahozni az üzemanyagon.
Ja, a több millió 10 évnél idősebb, több százezer km-t futott hibridé is mind elkopott és tönkrement... Ha valami sűrűn áll le és indít újra, az egy hibrid.
De egy hétköznapi kocsié sem megy túl könnyen tönkre, erről a taxisok és az ételfutárok mesélhetnének.
Dugóban én is leállítom-indítom, ismert hosszú piros lámpánál szintén. 13 éves autó, és még gyári az önindítója.
Enyém 3 éves, és egy 3 literes dízelt indítgat, mégsincs semmi baja.
Úgy vannak ezek már tervezve, hogy bírják.
Az öníndítók birják, elvégre nem a 70'-es êvek keleti autóiról beszélünk. Az akkumulátorok élettartama az viszont megsínyli a nagyobb igénybevételt.
De ez semmi a megtakarításhoz képest.
Ugyan is egy átlag autó alapjáraton 0,8 liter üzemanyagot tüzel el.
Egy átlagos autó az év minden napján 20 percet jár alapjáraton.
Tehát:
0,333óra X 365 nap X 0,8 literrel = az kb.: 97liter üzemanyag/év.
"Azért ne hidd hogy ugyanolyan önindító mint a sima start-stop nélküli autokban van."
Nem bizony, hanem még erősebb, azaz ha elromlik, akkor még drágább cserélni. De nem is ez a gond, hanem a motornak hatalmas terhelés, ha állandóan indítgatják. Hajtókaroknak, főtengelynek, nameg a turbó, befecskendező, minden. Spórolás meg 0.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!