Mennyit fogyaszt 100 km en egy Lada 2101 - es? Sok vele a gond? Drága fenttartani?
"Mennyit fogyaszt 100 km en egy Lada 2101 - es?"
Nálam országúton (8) inkább 9 litert, városban 10-12-t.
"Sok vele a gond?"
Időtávra vetítve egyáltalán nincs vele sok gond. Egy ilyen autót nyilván nem napi 200-300km-es autópályás ingázásokra használ az ember.
"Drága fenttartani?"
Egy mai átlagautóhoz képest elég röhelyesek az alkatrészárak. A biztosítás, adó sem egy horror összeg egy ilyen korú autóra. Cserébe a tankolásra valamivel többet hagysz ott a kúton.
Nem vennék Ladát.
Már akkor elavult volt mikor legyártották. Nem lehet összehasonlítani egy 15 éves Opelt/Suzukit egy 40 éves Ladával.
Főképp fiatalok veszik,akik úgy vannak vele,hogy használják 1-2 évig,(sz@rrá hajtják) és aztán mikor lesz pénzük újabb/normálisabb autóra akkor vagy leadják a vasgyűjtőbe a Ladát,vagy ha még gurul akkor eladják valakinek.
Itt köszönt vissza az egyszerűsége.Szinte semmi szaktudást nem igényel a javítása,minimális szerszámkészlet.Össze vissza kókányolják a Ladát,mert ha ki van szopódva a 8-as csavarnak a helye,akkor behajtanak a lemezbe egy 9/10-es csavart, mert "Jó van az úgy nem kell azt csavargatni".És még egyéb ehhez hasonló dolgok.
Éppen ezért,ha veszel egy Ladát rengeteg nem várt javítás fog a nyakadba zuhanni.Ha nem értesz hozzá minimálisan/nincs szerszámod/nem szeretsz autót javítani,akkor egyértelműen ne vegyél Ladát.
Folyamatosan van rajta valami javítgatni való,nem lehet hozzá minőségi alkatrészt kapni,és a 150-200 ezer környéki Ladák nem a vezetett szervízkönyvről híresek,így bármikor beüthet a sz@r.
Több fiatal ismerősömnek is van Ladájuk, amiket most megírtam azok mint a SZEMÉLYES véleményeim.
Teljesítményben,fogyasztásban,biztonságban,kényelemben,megbízhatóságban 100x jobb egy Swift/Astra.
Persze nem lebeszélni akarlak,mert tényleg nevetségesen olcsó az alkatrész.
De ha nem szereted csinálgatni,nem értesz hozzá akkor hiába 3-5 ezer egy kuplungmunkahenger ha a szerelő még 10-ezret felszámol a beszerelésre.
Ismerőseimnek úgy van Ladájuk,hogy van mellette egy másik autójuk is,és ha netán reggel 6kor munkába menet nem indulna a Lada akkor beülnek a másik kocsiba és elmennek vele.Aztán délután/hétvégén megcsinálják a Ladát.
De pl előnye,hogyha meghúzod a parkolóba akkor nem rejszolja tele a szád a fényező az 50-100 ezres javítással,hanem kimész a bontóba és 5-10 be veszel rá egy idomot.(Persze itt megint visszajön,hogyha nem tudod felrakni az idomot,akkor hetekig nincs kocsi,amíg a szerelő elvállalja + ugye az óradíj)
Na, de ez minden autóra igaz. Hogy ha nem értesz a javításhoz, és/vagy nincs hozzá megfelelő szerszámozottságod, akkor szerelőhöz kell vinni és a munkadíj pénzbe kerül.
Összehasonlításul a 11 éves Astrámhoz 35.000 HUF egy kuplung munkahenger. Tavaly nyáron a fojtószelep mondta be az unalmast minden előjel nélkül egyik pillanatról a másikra. 150.000Ft volt a szelep. 1000Ft az új tömítés hozzá és 3000Ft a csere munkadíja. Most ha én csinálom (ami tényleg nem kíván nagy szakértelmet, régi le új föl), akkor 151.000Ft-ból megúszom. Ha a szerviz akkor 154.000. Nem mondanám jelentősnek a különbséget.
A Ladánál ennyiért már majdnem egy komplett autót kapok, de legalábbis komplett motorból többet is.
Van előnye és hátránya is a Ladának. Az tény, hogy ma aki Ladát vesz, azoknak a kiemelkedően nagy hányada nem használatra veszi, hanem hobbiból, fanatizmusból. Vagy sajnos széthajtani a mezőn.
1-es voltam!
Na, azért egy Zsigulit és egy Civicet ne említs egy lapon. Olyan, mintha a körtét és a banánt akarnád összehasonlítani. A Zsiguli egy tisztességes és meglehetősen, méltán népszerű veteránautó. Különösen a 01-es.
Ha nincs pénzed és ezért akarsz olcsó autót, akkor te nem vagy veterános, mivel egy veterános más szempontokat néz. A Civic egy unalmas, tökéletesen semmilyen, de a mindennapi közlekedésre tökéletesen alkalmas célszerszám.
Ez alapján válassz.
Autózni akarsz? Akkor vegyél Ladát.
Közlekedni akarsz? Akkor vegyél Civicet.
Egyébként egy jó Lada és egy jó Civic nagyjából azonos árban mozog.
12-es!
Te egy tudatlan vagy. Az rendben van, ha nem értesz az autókhoz, de attól még ne okoskodj. A Lada a maga idejében meglehetősen korszerű volt. A 124-es Fiat továbbfejlesztése, teljesen új motort, felfüggesztést, fékrendszert kapott, kimondottan a kegyetlen Szovjet viszonyokhoz igazítva. Nagyjából tíz évig még nyugaton is népszerű volt, söt, Kanadába is eljutott. Igaz, legnépszerűbb Ladává mégis a Niva vált, de ez már egy másik történet. Olvass utána, okoskodás helyett.
Az valóban igaz, hogy a Lada már veteránautó, ezért, így is kell kezelni. Viszont az sem igaz, hogy egy papírswiftnél nem biztonságosabb. De nem fogom az összes sületlenséged kimagyarázni.
17-es.
Te tényleg ennyire idióta vagy?!
Miben akarod te a Swiftel hassonlítani a Ladát?!?
Ha ültél már mind a kettőben akkor már az alapján el tudod dönteni melyik a biztonságosabb...
És mint mondtam az a saját véleményem/tapasztalatom.
18-as!
Ladám van, pontosan tudom, hogy mennyire megbízható és ismerem a típus részletes történetét és technikai hátterét. Ültem swiftben. Bár, én sem tartom jó ötletnek a swift és Lada összehasonlítását, mert túl különbözőek, nincs értelme hasonlítgatni, de valaki más már elkezdte, így pontot tettem a hasonlítgatás végére.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!