Lehetséges a Golf 4 1.9 TDI nagy hangos krakkogása a rosszul beállított vezérlés miatt?
Mikor már megvettem a verdát, már akkor iszonyú hangos volt alapjáraton is a motor (hangosabb a kelleténél), a beltérbe is behallatszott/-ik, meg minden :)
Ami a lényeg, hogy azóta már sok kilómétert lementem vele, ha rátaposom, megy az autó, mint a fene, menettulajdonsága is megfelelő, egyedül a hangja iszonyú nagy.
Egyik hozzáértő a diagnosztikai VAG-COM programmal észrevett egy bizonyos értéket (ami nem tudom, hogy mi), ami 20-szorosa volt a megfelelő értéknek (azaz 20 volt 1 helyett) > s azt állapította meg belőle, hogy a vezérlés rosszul van beállítva, ugyanis a főtengely nekiütközik a szelepeknek és ebből ered az a krakkogó hang.
A kérdésem az lenne, hogy lehetséges-e, hogy ez a hiba (azaz a nagy hang) oka? (tehát ismételném, hogy így vettük az autót, menettulajdonságra nincs panasz) :)
Köszönöm segítségeteket! Minden tanácsot szívesen olvasok! :)
főtengely a szelepeknek? micsoda szerelőmester lehet! XD
am gratula neked is h egészségtelen hangja van a kocsinak, de te csak hajtod igazi szív tulaj vagy!
am a kérdésre:
ezek igen megbízható motorok, szerintem még adagolós kialakítással. Én arra tippelek hogy az előtöltése túl nagy. Vagy ha ez nem, akkor is valami befecskendezéses probléma.
Ha viszont ami beleérhet a szelep az a dugók.
lehet rosszul beállított vezérlés az oka!
viszont ha ez van, sztem nem tudtal volna annyit menni vele.
jah és nem lesz olcsó a javítása mert ha szétverte a szelepeket, meg a dugókat attól függ milyen szinten felújítás kell ami 100 ezertől indul.
Komplett vezérlés csere 30 ezer + munkadíj, az esetemben.
Előtte pedig megemlítette, hogy a gyújtás sincs rendben. Ez hogyan függ össze?
Az adagoló szinkronban van, ugyanis épp azt állítottuk be! :)
AZ hülyeség hogy a főtengely neki ütközik a szelepeknek. Már rég szét vert volna mindent.
Gyújtás amúgy sincs a dízelnél. TÖLTÉS van. Szerintem ezen kellene állítani, mint írták nagy lehet az előtöltés. Esetleg a porlasztókat is átnézni, nyomást beállítani ha kell. Én azt se értem , mi az a komplett vezérlés amit cserélni kell. Egy szakműhelybe kell
megvizsgáltatni, mert az ilyen sufnituning sokba kerülhet idővel.
nekem astra dízelen volt, hogy csattogott a motor, levettem a vez.tengelyt, de szinte új volt minden, viszont a főtengely több foggal el volt rakva az adagolóhoz, meg a vez.tengelyhez képest.
Helyre lett rakva, és teljesen halk lett.
Levéve a hengerfejet, lehetett látni, hogy belevert a dugattyúba...és ki tudja, mióta járhatott így vele a volt tulaj.
Helyrerakva a vezérlést, még elég sok km-t raktam bele, aztán eladtam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!