Van egyébb hátránya annak hogy egy autó 150 LE nem pedig 100-120 (Opel Astra H 1.9 CDTI) gondolok itt fogyasztásra, megbizhatóságra? Azt tudom, hogy a biztosítás illetve a névre iratás az valamivel több.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Most arra célozol hogy egy 120 le 1.9 CDTI tuningolva van 150 le-re? Az élettartama csökkenhet igen ha ki is használod a tuning le-ket. Akkor is az a 120 le számít költségekben ami a forgalmiban van.
Van az 1.9 CDTI-nek eredetileg is 150 le változata azokba a gyártó soron jobban sikerült motorokat teszik amik jobban bírják. A gyári 150 le motorúkat már nem lenne jó tovább tuningolni.
A költségek a gyárilag 150 le motorúnál nagyobbak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Jézusom, nem tudom az előző honnan veszi ezeket!
1.7-esből is volt 80, 100, 110 és 125Le-s változat is. És nem az döntötte el, hogy hogy sikerült a blokk öntése. Jól is néznénk ki, ha ez így menne. :D
1.9-esből a 100, 120 és 150 lóerős is gyári konstrukció. Z19DTL, Z19DT (vagy Z19DTJ) és Z19DTH motorokról van szó. 8, 8 (vagy 16) és 16 szelepes motorokról van szó.
Elméletileg a 150lóerős 320Nm-es nyomatékkal bíró motor jobban igénybe veszi a váltót, kuplungot, csapágyakat, mint a 100Le-s 260Nm-es. De mivel mind gyári konstrukció, a gyakorlatban ennek nincs igazán jelentősége. Nem hibásodik meg jellemzően gyakrabban egy 150-es mint a 100-as motor.
Fogyasztásban nyilván már van különbség, mert a többletteljesítmény nem ingyen van, a gázolajból kell azt is kinyerni. De decikről beszélünk 100km-re vetítve.
Mindegyiknek jellemző típushibája a szívósor, amiben gyárilag műanyag(!) alkatrészek találhatóak és idővel elkopnak. De ez sem javíthatatlan hiba.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mérnöktől tudom aki az autóiparban dolgozik.
Ahol gyártás van, ott vannak jobban és rosszabbul sikerült termékek. Ez van a gépgyártásban és az elektronika gyártásban is.
A jobban sikerült termékből lesz a drágább erősebb a gyengébben sikerültekből az olcsóbb gyengébb.
Az 1.7-es motor nem tudom hogy jön ide amikor 1.9ről kérdezett.
De nem akarok vitatkozni egy Opel gyárban dolgozó mérnökkel mert ő biztosan jobban tudja csak szólok hogy nem hülyeség.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A 120 és 150 lovas 1.9 CDTI szinte ugyanaz a blokk, ami eredetileg 150 lóra volt tervezve, a 120 inkább lebutitás volt. Persze van rá esély, hogy a 150 lovas hamarabb szétesik, a 120 lovas pedig a sok erőtartalék miatt tovább birja. A 101 lovas 1.9 CDTI-nél úgy tudom, hogy mechanikai különbségek is vannak.
De mondok konkrét tapasztalatot, pl a VW 1.9 PDTDI, van a 101 lovas és a 131 lovas. A 131 lovas is ugyanolyan megbizható, és legalább annyit bir mint a 101 lovas, a fogyasztás meg ugyanannyi.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!