Van egyébb hátránya annak hogy egy autó 150 LE nem pedig 100-120 (Opel Astra H 1.9 CDTI) gondolok itt fogyasztásra, megbizhatóságra? Azt tudom, hogy a biztosítás illetve a névre iratás az valamivel több.
Most arra célozol hogy egy 120 le 1.9 CDTI tuningolva van 150 le-re? Az élettartama csökkenhet igen ha ki is használod a tuning le-ket. Akkor is az a 120 le számít költségekben ami a forgalmiban van.
Van az 1.9 CDTI-nek eredetileg is 150 le változata azokba a gyártó soron jobban sikerült motorokat teszik amik jobban bírják. A gyári 150 le motorúkat már nem lenne jó tovább tuningolni.
A költségek a gyárilag 150 le motorúnál nagyobbak.
Jézusom, nem tudom az előző honnan veszi ezeket!
1.7-esből is volt 80, 100, 110 és 125Le-s változat is. És nem az döntötte el, hogy hogy sikerült a blokk öntése. Jól is néznénk ki, ha ez így menne. :D
1.9-esből a 100, 120 és 150 lóerős is gyári konstrukció. Z19DTL, Z19DT (vagy Z19DTJ) és Z19DTH motorokról van szó. 8, 8 (vagy 16) és 16 szelepes motorokról van szó.
Elméletileg a 150lóerős 320Nm-es nyomatékkal bíró motor jobban igénybe veszi a váltót, kuplungot, csapágyakat, mint a 100Le-s 260Nm-es. De mivel mind gyári konstrukció, a gyakorlatban ennek nincs igazán jelentősége. Nem hibásodik meg jellemzően gyakrabban egy 150-es mint a 100-as motor.
Fogyasztásban nyilván már van különbség, mert a többletteljesítmény nem ingyen van, a gázolajból kell azt is kinyerni. De decikről beszélünk 100km-re vetítve.
Mindegyiknek jellemző típushibája a szívósor, amiben gyárilag műanyag(!) alkatrészek találhatóak és idővel elkopnak. De ez sem javíthatatlan hiba.
Mérnöktől tudom aki az autóiparban dolgozik.
Ahol gyártás van, ott vannak jobban és rosszabbul sikerült termékek. Ez van a gépgyártásban és az elektronika gyártásban is.
A jobban sikerült termékből lesz a drágább erősebb a gyengébben sikerültekből az olcsóbb gyengébb.
Az 1.7-es motor nem tudom hogy jön ide amikor 1.9ről kérdezett.
De nem akarok vitatkozni egy Opel gyárban dolgozó mérnökkel mert ő biztosan jobban tudja csak szólok hogy nem hülyeség.
A 120 és 150 lovas 1.9 CDTI szinte ugyanaz a blokk, ami eredetileg 150 lóra volt tervezve, a 120 inkább lebutitás volt. Persze van rá esély, hogy a 150 lovas hamarabb szétesik, a 120 lovas pedig a sok erőtartalék miatt tovább birja. A 101 lovas 1.9 CDTI-nél úgy tudom, hogy mechanikai különbségek is vannak.
De mondok konkrét tapasztalatot, pl a VW 1.9 PDTDI, van a 101 lovas és a 131 lovas. A 131 lovas is ugyanolyan megbizható, és legalább annyit bir mint a 101 lovas, a fogyasztás meg ugyanannyi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!