Mi baja lehet egy autónak, amit rövidtávra használtak?
Táv: naponta 2x3km, itt-ott egy pár nagyobb út is szóba jöhet(300-600km)
Lehetséges motorfajták: 1.2, 1.4, 1.6 szívó benzin
melyik bírná tovább?
Tényleg hengerfejes lehet az autó, ha rövidtávra használják?
Érdemes ilyen autót venni használtan.
Elkopok a festék a bal első küszöbnél, megnyikorgósodik a bal első ajtó határolója, kibolyhosodik az ülés bal oldala a sok dörzsöléstől.
Más baja nem nagyon lehet, esetleg az öniondító hamarabb szorul, javításra.
Az olajat és az olajszűrőt a megadott csereperiódus felénél cseréld, vagy évente. Amelyik hamarabb bekövetkezik. Amit megadnak, az normál használatra van, gyakori indítás sok hidegüzemre kevesebbet adnak meg (az enyémnél 15000 helyett 5000-t, de a 7500-tól nem lesz még baj)
A válasz pedig: valami 1.4 szívó benzin, lehetőleg japán.
- akksi gyakran döglik, rosszabb esetben le is merül
- önindító gyorsabban döglik a sok használattól
- kettőstömegű lendkerék gyorsabban döglik (ha van)
- motortartó bakok gyorsabban döglenek az indítózáskor és leállításkor fellépő erős rángatástól
- mivel indítózás alatt nincs olajnyomás, ezért a motor siklócsapágyai is nagyot kapnak, mert olajfilm nélkül fém a fémen súrlódik, főleg a hajtókar csapágyak szoktak dögleni először...
- katalizátor elkoszolódik, egy idő után ki is gyullad a motordiagnosztika lámpa ha eléri a kritikus pontot
- kipufogó a hideg csőben kicsapódó és ott megálló, enyhén savas víz miatt belülről kirohad
- dízelnél eltömődik a részecskeszűrő is (ha van)
- benzinmotor hidegen túldúsított keverékkel jár, ez sok benzint jelent a hengerben, ami nem csak magasabb fogyasztást okoz, hanem a hideg hengerfalon lecsapódik, és lemossa azt a vékony olajréteget, ami a gyűrűk/dugattyú és a henger közötti súrlódást hivatott csökkenteni, így itt is erős kopás lép fel, amitől szép lassan csökken a kompresszió és nő az olajfogyasztás...
- turbómotorban a turbó megfelelő kenéséhez túl sűrű a hideg olaj, ezért itt is erősödik a kopás, ami idő előtti elhalálozáshoz vezet...
- és amit mindenki elfelejt, a dúsított keverék miatt víz és üzemanyag is lejut az olajba, ami elsavasodik, egy 5km-en használt autóban akár 5000km alatt is olyan borzalmas állapotba tud kerülni az olaj, mintha 30 ezerig nem cserélték volna egy olyan autóban amivel bécs és budapest között ingáztak, csak az a baj senki nem cserél 5 ezrenként olajat, és ezt is a motor bánja, meg a későbbi tulajdonos pénztárcája...
nagyjából ennyi... :) egy rövid távon használt oviba/iskolába/dolgozni/2 utcával arrébb járó autóban 50e km annyi kopást tud jelenteni, mint egy autópályán használt km falóban 300e...
nem kell félni egy 150 ezret futott 3 éves autótól, azzal biztosan nem 3 saroknyit autóztak, a cégesben nekünk is 80 ezer van, pedig alig 2 éves, de van, hogy hetente kap 4 ezret
a "túlkímélt" 50 ezret futott 10 éves sem egy életbiztosítás, mert a nyugdíjas orvos a temetőig meg a közértig pont ilyen köröket fut vele...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!