Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi baja lehet egy autónak,...

Mi baja lehet egy autónak, amit rövidtávra használtak?

Figyelt kérdés

Táv: naponta 2x3km, itt-ott egy pár nagyobb út is szóba jöhet(300-600km)

Lehetséges motorfajták: 1.2, 1.4, 1.6 szívó benzin

melyik bírná tovább?

Tényleg hengerfejes lehet az autó, ha rövidtávra használják?

Érdemes ilyen autót venni használtan.


2016. ápr. 27. 16:55
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
28%
Elkopik a motor
2016. ápr. 27. 16:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 Tomcatters ***** válasza:
47%
Hogy soha sem éri el igazán az üzemmeleg állapotot ,és szinte az összes megtett km ert "hidegen" tették bele :) Így idő előtt elkophat a motor
2016. ápr. 27. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 Tomcatters ***** válasza:
32%
Par nagyobb hosszabb ut is azóbajohet erdemesebb nagyobb kocsit venni . Pl 1.8 vagy 2 literest nekunk van 1.4 szivo benzin es 2 literes szivo benzin atlagba a fogyasztas közott mindossze 2-4 dcl / 100 km a külömbség
2016. ápr. 27. 17:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
Szivo benzin még a legjobb erre a célra, bár annak se használ
2016. ápr. 27. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:
Akkor erdemesebb olyan kocsit venni amiben tobb a kilometer? Pl. Fabia 1.2 htp 51kw 220e km, elegance felszereltseg, kinezerte jol nez ki, 3800 euroert? Vagy egy ilyen kismotornak a hosszutav se tesz jot?
2016. ápr. 27. 19:09
 6/11 Tomcatters ***** válasza:
Nem az h nem tesz jót , hanem 300-600 km re farasztó a kicsi autó(kicsi motor) ... tapasztalatbol mondom :)
2016. ápr. 27. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:
Szerintem felreertettuk egymast. Nem en mennek vele napi 2x3km,vagy netalan 300km-t, en ha mennek akkor napi 2x30-at. Cska azt szerettem volna megtudni, hogy erdemes e ilyen autot venni, de erre mar kaptam valaszt. A masik kerdesem, hogy kis literes autot, amitvaloszinuleg hosszabb tavokon hasznaltak, es kivulrol jol nez ki, erdemes e annyi penzert, amit fent emlitettem, megvenni? 2008-as evjaratu.
2016. ápr. 27. 19:58
 8/11 Tomcatters ***** válasza:
2. Kerdesedre a valasz ... igen mindenfélekeppen erdemes olyan autót megvenni amit hosszabb távon haaználtak , egy autónak a rovid városi használat a leg rosszabb .. a hosszú autópályás használat a leg kimélőbb, akar kicsi benzines .. kevés kuplunghasználat, kevés váltás ... viszont alaposan at kell nézni mielott megveszed,de gondolom ez ugyis evidens :) En inkabb megvennek viszonylag tobb kmfutott valoszinuleg autopalyan hasznalt autót,mint valoszinűleg varosban 40-50 ezer km futottat autót
2016. ápr. 27. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

Elkopok a festék a bal első küszöbnél, megnyikorgósodik a bal első ajtó határolója, kibolyhosodik az ülés bal oldala a sok dörzsöléstől.

Más baja nem nagyon lehet, esetleg az öniondító hamarabb szorul, javításra.

Az olajat és az olajszűrőt a megadott csereperiódus felénél cseréld, vagy évente. Amelyik hamarabb bekövetkezik. Amit megadnak, az normál használatra van, gyakori indítás sok hidegüzemre kevesebbet adnak meg (az enyémnél 15000 helyett 5000-t, de a 7500-tól nem lesz még baj)


A válasz pedig: valami 1.4 szívó benzin, lehetőleg japán.

2016. ápr. 27. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
0%

- akksi gyakran döglik, rosszabb esetben le is merül

- önindító gyorsabban döglik a sok használattól

- kettőstömegű lendkerék gyorsabban döglik (ha van)

- motortartó bakok gyorsabban döglenek az indítózáskor és leállításkor fellépő erős rángatástól

- mivel indítózás alatt nincs olajnyomás, ezért a motor siklócsapágyai is nagyot kapnak, mert olajfilm nélkül fém a fémen súrlódik, főleg a hajtókar csapágyak szoktak dögleni először...

- katalizátor elkoszolódik, egy idő után ki is gyullad a motordiagnosztika lámpa ha eléri a kritikus pontot

- kipufogó a hideg csőben kicsapódó és ott megálló, enyhén savas víz miatt belülről kirohad

- dízelnél eltömődik a részecskeszűrő is (ha van)

- benzinmotor hidegen túldúsított keverékkel jár, ez sok benzint jelent a hengerben, ami nem csak magasabb fogyasztást okoz, hanem a hideg hengerfalon lecsapódik, és lemossa azt a vékony olajréteget, ami a gyűrűk/dugattyú és a henger közötti súrlódást hivatott csökkenteni, így itt is erős kopás lép fel, amitől szép lassan csökken a kompresszió és nő az olajfogyasztás...

- turbómotorban a turbó megfelelő kenéséhez túl sűrű a hideg olaj, ezért itt is erősödik a kopás, ami idő előtti elhalálozáshoz vezet...

- és amit mindenki elfelejt, a dúsított keverék miatt víz és üzemanyag is lejut az olajba, ami elsavasodik, egy 5km-en használt autóban akár 5000km alatt is olyan borzalmas állapotba tud kerülni az olaj, mintha 30 ezerig nem cserélték volna egy olyan autóban amivel bécs és budapest között ingáztak, csak az a baj senki nem cserél 5 ezrenként olajat, és ezt is a motor bánja, meg a későbbi tulajdonos pénztárcája...


nagyjából ennyi... :) egy rövid távon használt oviba/iskolába/dolgozni/2 utcával arrébb járó autóban 50e km annyi kopást tud jelenteni, mint egy autópályán használt km falóban 300e...


nem kell félni egy 150 ezret futott 3 éves autótól, azzal biztosan nem 3 saroknyit autóztak, a cégesben nekünk is 80 ezer van, pedig alig 2 éves, de van, hogy hetente kap 4 ezret


a "túlkímélt" 50 ezret futott 10 éves sem egy életbiztosítás, mert a nyugdíjas orvos a temetőig meg a közértig pont ilyen köröket fut vele...

2016. ápr. 28. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!