Mekkora gyertyahézagot állítsak be egy aprilia rs 125-ös motoron?
a gyertyahézag az egyik legfontosabb jellemzője a gyertyának. Hasonlóan a hőértékhez ezt is specifikálják a motorgyárak hogy passzoljon a motor gyújtási rendszerének teljesítményéhez. Általában - motortípustól függően - 0,4-1,2 mm közötti értékek fordulnak elő.
Ha túl nagy a gyertyahézag, akkor lecsökken a gyertya villamos teljesítménye és előfordulhat, hogy nem képződik szikra. Ilyenkor "kihagy" a motor, elégetlen keverék távozik a kipufogószelep(ek)en át a katalizátor felé, ami károsítja azt. Túl kicsi hézag esetén a szikra ugyan könnyebben létrejön de akár túl korán is, ezzel korai gyújtást idézve elő. A kis hézag ún. kopogásos égést okozhat, ami károsíthatja nem csak a gyertya szigetelő csúcsát de akár letörheti a testelektródát is és komolyan megterhelheti a motor szerkezeti elemeit. Ilyenkor a gyertyaelektródák elérhetik az akár 1600 °C feletti hőmérsékletet is!
A gyertyahézagot egy adott gyertyatípus esetén a gyártók általában a leggyakrabban előforduló értékre előre beállítják, hiszen ugyanaz a gyertya több motorba is jó lehet. Ez az érték azonban korántsem biztos, hogy pont egyezik azzal, ami a megfelelő a mi motorunknak. Ezért hagyományos (egy testelektródás) gyertya beszerelése előtt mindig ellenőrizzük, hogy megfelel-e az előírt értéknek
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!