Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A görgőkön, a kontrasztrugón,...

A görgőkön, a kontrasztrugón, vagy a kuplung rugón kell állítanom, hogy elérjem a kívánt hatást? (több lent)

Figyelt kérdés

Nem rég vettem egy Yamaha Aeroxot, az előző tulaj cserélt benne már görgőt(5gr),kontrasztrugót(fehér) és kuplungrugókat(citrom sárgák).

A problémám a következő: Elindulásnál pörög a motor de nehezen indul előre és fokozatosan jön meg a fordulat. Dombon elveszíti az erőt.Arra gyanakodtam, hogy nehezebb görgők lettek belerakva gyárilag 5.5 grammos kell bele, megmértem 5 grammos van benne.Most akkor puhítanom kell a kontrasztrugón, vagy a kuplung rugókhoz kell nyúlnom, hogy mozgékonyabb legyen és ne haldokoljon parton felfele?



2016. ápr. 25. 18:10
 1/4 anonim ***** válasza:
100%

Parton felfelé azért hal meg, mert korábban megy ki a szíj elől nagyobb, hátul kisebb átmérőre, mint ahogy a motor elérné a nyomatékának a csúcsát. Na most ezt minden esetben a túl nagy görgők, vagy a túl gyenge kontraszt okozza.

Írod hogy a kontraszt fehér, ha az Malossi fehér, akkor elvileg erősebb 40%-al a gyárinál, de azt azért mért meg mennyi is pontosan.

Fogsz egy tök átlag fürdőszoba mérleget, rárakod a kontrasztot és koppanásig nyomod, majd ott megnézed mennyit mutat.

Roxnál nem emlékszem mennyi a gyári pontosan, olyan 30Kg körüli lehet, utána kell nézni mit írnak fórumokban.

Ha a kontraszt erős, nagyobb görgőknek kell lenni a varióban, mert nagyobb centrifugális erő kell ellenében dolgozni.

Egyébként a minarelli varióknál láttam már olyat is hogy 3,5 ös görgőkkel érezte jól magát, 70 es hengerrel, holott azt hinnéd hogy a nagyobb hengerhez nagyobb görgő dukál.

Nekem mondjuk pigis SR van, abban például a gyári nagygörgős (19x15,5) ös varióval, 70 es hengerrel 8 grammos kell, de ha már a régi pigi variót teszem bele (16x13 as görgők) , akkor 5,3 grammos a legjobb.

Tehát kísérletezni kell vele, ha túl kicsi a görgősúlyod, akkor indulásnál ordít a motor, meg közben is és nehezen gyorsul, ha meg túl nagy akkor erőtlenül horkol amíg el nem éri azt a fordulatot ahol már van ereje.

A kuplung már csak finomítás, azt érezni fogod hogy jó e neked, ha már a varió jó lesz.

Ha a kuplungrugó túl erős akkor elég nagy fordulatnál mozdulsz meg indulásnál, ha gyenge, akkor kicsi gázra is rögtön megrándul a moci, aztán hogy utána hogy megy már a varió dolga :-)

2016. ápr. 25. 19:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
Köszönöm a választ, akkor próbálkozom. Annyi viszonyítási alapom van, hogy van egy honda dio-m azon a kuplungot sokkal nehezebb összenyomni, mint ezen. Csak ugye a fehér színű rugó megtévesztett. Én azt látom jelenleg logikusnak (mivel nincs itthon több görgőm ebben a méretben és nem szeretnék feleslegesen több szettet vásárolni) hogy kicserélem a kontrasztrugót a gyárira és meglátom, hogy hogyan változik. Esetleg még abban tudnál segíteni, hogy a kuplungrugó változtatásának mi szerepe van ?
2016. ápr. 25. 19:20
 3/4 anonim ***** válasza:
2016. ápr. 25. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
köszönöm, ezt olvastam már.
2016. ápr. 25. 21:25

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!