A görgőkön, a kontrasztrugón, vagy a kuplung rugón kell állítanom, hogy elérjem a kívánt hatást? (több lent)
Nem rég vettem egy Yamaha Aeroxot, az előző tulaj cserélt benne már görgőt(5gr),kontrasztrugót(fehér) és kuplungrugókat(citrom sárgák).
A problémám a következő: Elindulásnál pörög a motor de nehezen indul előre és fokozatosan jön meg a fordulat. Dombon elveszíti az erőt.Arra gyanakodtam, hogy nehezebb görgők lettek belerakva gyárilag 5.5 grammos kell bele, megmértem 5 grammos van benne.Most akkor puhítanom kell a kontrasztrugón, vagy a kuplung rugókhoz kell nyúlnom, hogy mozgékonyabb legyen és ne haldokoljon parton felfele?
Parton felfelé azért hal meg, mert korábban megy ki a szíj elől nagyobb, hátul kisebb átmérőre, mint ahogy a motor elérné a nyomatékának a csúcsát. Na most ezt minden esetben a túl nagy görgők, vagy a túl gyenge kontraszt okozza.
Írod hogy a kontraszt fehér, ha az Malossi fehér, akkor elvileg erősebb 40%-al a gyárinál, de azt azért mért meg mennyi is pontosan.
Fogsz egy tök átlag fürdőszoba mérleget, rárakod a kontrasztot és koppanásig nyomod, majd ott megnézed mennyit mutat.
Roxnál nem emlékszem mennyi a gyári pontosan, olyan 30Kg körüli lehet, utána kell nézni mit írnak fórumokban.
Ha a kontraszt erős, nagyobb görgőknek kell lenni a varióban, mert nagyobb centrifugális erő kell ellenében dolgozni.
Egyébként a minarelli varióknál láttam már olyat is hogy 3,5 ös görgőkkel érezte jól magát, 70 es hengerrel, holott azt hinnéd hogy a nagyobb hengerhez nagyobb görgő dukál.
Nekem mondjuk pigis SR van, abban például a gyári nagygörgős (19x15,5) ös varióval, 70 es hengerrel 8 grammos kell, de ha már a régi pigi variót teszem bele (16x13 as görgők) , akkor 5,3 grammos a legjobb.
Tehát kísérletezni kell vele, ha túl kicsi a görgősúlyod, akkor indulásnál ordít a motor, meg közben is és nehezen gyorsul, ha meg túl nagy akkor erőtlenül horkol amíg el nem éri azt a fordulatot ahol már van ereje.
A kuplung már csak finomítás, azt érezni fogod hogy jó e neked, ha már a varió jó lesz.
Ha a kuplungrugó túl erős akkor elég nagy fordulatnál mozdulsz meg indulásnál, ha gyenge, akkor kicsi gázra is rögtön megrándul a moci, aztán hogy utána hogy megy már a varió dolga :-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!