10W40 vagy 5W40 es viszkozitású motorolajat tegyek a régi Suzuki Swiftbe?
Melyik lehet a jobb választás? Mik a különbségek a kettő között? Ti milyet használtok? Max 7000Ft-ig ti milyen olajat ajánlanátok bele?
A kocsi Suzuki Swift 1999-es 1,3 68LE.
Szerintem ennél a kocsinál a szervíz fontos egyedül.
Vegyél normális olajat, vegyél normális szűrőt és a kopó elemeket is normálisra cseréld! Rá fogsz jönni mennyire nem ismersz majd meg szerelőket!
Előzőt annyiban egészíteném ki,hogy a ..
20w -20°c
15w -25°c
10w -30°c
5w -35°c
0w -40°c fok celsiusig szivattyuzható... másik 60-50-40-30-20 az az uzemihomersekketen az olaj vastagsagat jelenti az első szám minel kisebb annal hamarabb bemelegszik ,tehát annal hamarabb eri el az uzemi hőfokot igy a megfelelő kenest második a melegoldali viszkozitás pl egy 40 es olaj amibe 30 van előirva vastag nem fogja biztositani a megfelelo kenest ... forditva is igaz tul vekony meg fogja enni a motor (elfogja engedni az illesztés 30 olaj csak olyan motorba használható ,ami viszonylag kis tűréshatarral ( készül) 30 olajhoz kepest egy 40 nek nagy az ellenallasa
Akkor egy 5W30-as olaj megfelelőbb választás lehet bele?
Most 10W40-es van a motorban. Szint ellenőrzéskor nem vettem észre olajfogyást, minden azt mutatja, hogy nem eszi az olajat a motor.
Ezt a sok okosságot. Olaj, mint tömítőanyag, anyááám...
Ha kopott a motor, akkor nem sűrűbb olaj kell, hanem felújítás, csere. A sűrűbb olajtól nem épül fel sem a gyűtű, sem semmi. Ha ilyen csodadolog lenne, akkor este azzal kenegetném hogy a gyári külsőt visszakapja az autó.
Értem én hogy a tulaj megörül hogy a vastagabb olajjal megszerelte az autót, de így kevésbé fog kenni, gyorsabb tempóban ártasz a motornak. Ez kb olyan mint a motorjavító csodaadalék. Megforgattam a flakont és mintha fenyőgyanta lett volna benne, csodás :D
Az első szám az a hidegen való szivattyúzhatóságot jelenti. Akkor lenne a legjobb a kenés, ha hidegen ugyanolyan híg lenne mint melegen, de ilyen nincs, tehát a legjobb a leghígabb (0w). Természetesen egy 200ezres Suzukiba rakjon a halál 20ezres olajat, 50ezer km alatt a 10w40 Botond olajjal megspóroltam egy komplett motor árát, tehát ezt érdemes szem előtt tartani.
A melegoldali viszkozitás pedig legyen a gyári ajánlás vagy esetleg egyel hígabb, sportos vezetés esetén inkább a gyári.
A híg olaj szerintem egy perccel sem melegszik jobban, mitől melegedne? Maximum lassabban mert alacsonyabb a belső súrlódása, de ugye inkább melegedjen elhanyagolhatóan lassabban mint hogy kevésbé kenjen.
Én egyébként Motul 5w40-et vagy Eneos 5w40 Sustinát használok.
Normál használat mellett 5w30at tennék, sportosabb mellett pedig 5w40et, de sportosabb mellett a minőségre is jobban figyelnék.
Neked kell eldönteni hogy mik a terveid az autóval. Használod és ha úgy van lecseréled egy jobbra, vagy pedig fiatalság, bolondság, szerelem, költesz rá.
Elmegy 5w40 Eneos Sustina olajjal és Mann szűrőkkel, de akár15w40 Botonddal és Alco szűrőkkel is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!