Mennyibe kerül fenntartani egy autót?
Azért kérdezem, mert nem volt még autóm, de most szinte szükségessé vált.
Az lenne a kérdésem, hogy az üzemanyagon, adón, biztosításon kívül mennyibe kerül fenntartani egy korszerűbb , mondjuk 8-10 éves autót (pl: Mazda 5-6 ; 2006 Toyota Avensis, 3-as Renault Laguna)
Milyen költségek vannak még? Ha veszek egy tényleg frissen szervizelt , jó állapotú autót azon a hibák átlagosan milyen időközönként jöhetnek elő és mennyibe kerülhetnek?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Toyota, mazda- renault, olcsó--->drága
Sok midnentől függ ahogy irták, az előző tulaj, hány kilómétert futott, ha pl egy 200 ezer km-es vagy 150 ezer kilóméteres nagyszervizt neked kell megcsinálni kapásból néhány 100 ezer ft lehet. toyota allátalában kevésbé hibáésodik meg, megbizható technika.
Amik időközönként jönnek, az függ hogy maszekbe csináltatod, vagy szakszervizbe , itt 2-3 szoros áreltérés is lehet, mert a szakszerviz nem használ utángyártott alkatrészt álltalában, magasabb óradij van, cserében nem tehetik meg ( van ahol ez a felfogás van ahol nem ) hogy elengedjék a kocsit uy hogy nincs jól megcsinálva.
Fékbetétek 30-60 ezer ft, lehet ez a mazdánál, vagy a toyotánál drágább, nem ismerem mindhárom tipust, ha tárcsák is kellenek álltalában 150-250 ezer km környékén akkor az 200 ezer ropogós magyar forint is lehet. Felfügesztés stb... ezek is olyan 250 ezer kilóméternél jönnek ki.
Ami folyamatosan jönni fog, az az olaj cserék, kötelező szerviz, ez kihozható olyan 20-25 ezer forintból kéynelmesen, szerintem a felsorol autóknál 15-25 ezer km körül kell cserélni ezt, vagy másfél évente ajánlatos ha nem mész ennyit.
HA szerencséd van évente meguszod az olaj cseréből.
Váratlan meghibásodás bármikor jöhet főleg a renaultnál, de ez sem törvényszerű..azt senki nem tudja megjósolni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Adó, biztosítás nem tétel.
Ha mondjuk évi 10-20e kmt mész, akkor minden hónapban tegyél félre 30ezer pénzt. Ebből futja majd gumikra, fék-futómű karbantartásra, rohadó kipufogóra, szóval a kisebb javításokra.
Ha letérdel a motor, modjuk hengerfej, adagoló, kuplung, ilyesmi, az már százezres nagyságrend. Ha nagyon kell az autó minden nap, akkor fél millát tartanék talonban váratlan helyzetekre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!