Évi hány ezer km fölött érdemes saját autót fenntartani?
Azért problémás kérdés, mert különböző autótípusokra különböző értékek jönnek ki.
Átlagosan 3000 - 4000 kilométertől felfelé már érdemes venni valami megbízhatóbb autót, aminek a javítására nem kell folyton költeni. Évi 10 000 - 15 0000 kilométertől fölfelé pedig már valami bonyolultabb lelkivilágú gépezetet, esetleg egy dízelt. A drágább prémium minőségűeket 15 000 - 20 000 -től felfelé érdemes, de inkább az utóbbi érték.
Most azt nem vettem figyelembe, hogy valakinek erős érzelmi kötödése van egy autóhoz és akkor is megveszi, ha keveset megyen vele.
ma MO-on az átlag futás teljesítmény átlag 20E km körül van. hangsúlyozom, az ÁTLAG! ebbe benne van a 70 éves pista bácsi, aki éves szinten pár ezer km-t tesz a kocsiba, meg azok is, akik 40-50E-t is.
ha munkába kell, és a benzin pénzt állják, akkor jó dolog kocsival menni, főleg ha többed magaddal össze tudsz fogni. legalább így télen nem kell a busz/vonat-ra várni. ha csak hétvégente használnád bevásárolni, akkor már nem biztos hogy annyira megéri, de ha van rá pénzed, és megteheted, hogy kifizesd a biztosításokat, és tankolni is tudd, akkor érdemes belevágni. bár utóbbi azért lakóhelytől is függ, mert nem mindegy, hogy naponta 2-3 busz/vonat jár feléd, vagy óránként 1-2.
Szüleim mindössze 4-5000 km-t mennek egy évben a Thaliával, de ha mennek, akkor kell az autó, mert kényelmesen elszeretnének jutni a célponthoz, nameg egy hétvégi kiruccanás is necces autó nélkül, pláne hogy falun laknak. Ja és nagyapám évi 3000-ret megy, de neki is szükséges az autó. De vannak ezek akik mennek 25.000-ret egy évben, és nekik nem is kéne autójuk, mert a sok km a munkábajárással gyűlik össze, miközben vonattal/busszal is ugyanolyan gyorsan beérnének. Persze nem mindenki tudja megoldani.
Nem kilóméterfüggő ez.
A többi opció nem az autó nélküli megoldások, hanem a kocsibérlés illetve taxi verzió. Ha évente 2 hétig kell a nyaraláshoz, akkor ugye magasan jobban megéri a bérlés a saját kocsival szemben - valamint a TELEKOCSI-s utazás, ugyebár.
Évi pár száz km-t használt autó fenntartása is belekerül évente közel 1 millióba, és minek, ha ugyanez bérléssel és taxival kiváltva 200 000 Ft-ból kijön.
Valami számítás kéne, netes kalkulátor esetleg.
1: Azért nem lényegtelen akkor sem, ha van pénz dögivel, mert a fölösleges pénzkidobás mindig fájdalmas, egy autó fenntartásából egy ember megél, így ha a pénz nem számít, akkor inkább elajándékozná az ember azt az összeget valami értelmesebb célra, mint csak úgy kidobja az ablakon - én így vagyok vele.
Másrészt a fenntartása is MUNKA, értékes életidő, ami kínszenvedés, inkább mással töltené el az ember azt az időt, ha lehet, pl. színházban vagy könyvtárban, vagy szerelmeskedéssel. Tehát mérlegelni kell, hogy a használati idővel hogyan áll arányban az autóval kapcsolatos teendők ideje, melyik esetben kell kevesebbet foglalkozni vele.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!