Hol voltak/vannak elterjedve a nagy hengerűrtartalmú (min.400ccm),1 hengeres 2ütemű motorok?
Figyelt kérdés
A motorkerékpároknál nem terjedtek el annyira a nagy hengerűrtartalmű kétüteműek, néhány nagynevű példát leszámítva (cr500, kx500, lt500r, stb). A vízi vagy esetleg légi vagy más szárazföldi járművekben voltak esetleg ilyen igazi, vérmes kétütemű blokkok 400cc felett? (és most nem a szocializmus lusta kétüteműire gondolok - trabant, wartburg)2016. ápr. 14. 19:37
1/2 anonim válasza:
Nem igazán, mert egyszerűen ekkora méretben nem volt a elgjobb már.
2/2 JulesTS válasza:
A nagy hengerűrtartalom ellen megy azzal, hogy a kétütemű szeret pörögni. A teljesítmény a nyomaték és a fordulatszám szorzata. Úgy is lehet teljesítményt növelni ha a használható fordulatszám tartományt növeljük. Nagy henger = nagy dugó = nagy lengö tömeg = kisebb fordulatszám. 50 köbcentis 2..3 hengeres kétútemű motorból 30 lóerőt is ki tudtak hozni, 21..25 ezres maximális fordulatszám mellett. Az már más kérdés, hogy ezek a motorok elég rugalmatlanok voltak (aránylag kis fordulatszám tartományban használhatóak, a váltót is ehhez kellett tervezni). Nagy hengerűrtartalmú kétütemű nem véletlen, hogy csak krosszmotorba tettek. Ott alacsony fordulaton is nagy nyomatek kell és aránylag nagy használható fordulatszám tartomány.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!