Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szerintetek egy 4 hengeres...

Szerintetek egy 4 hengeres traktor motornak fontos, hogy legyen folytás a kipufogójában? Szétégett a kipufogó. Úgy csinálnék egyet, cső vastagabb cső a dobnak, majd megint cső.

Figyelt kérdés
2016. ápr. 5. 19:20
 1/9 A kérdező kommentje:
Diesel.
2016. ápr. 5. 19:26
 2/9 anonim ***** válasza:
44%

Folytás, az. Azt az analfabéta gyökeret kellett volna megfojtani, aki először leírta ezt a szót ly-nal.

Fojtás nem kell bele, sőt, a legtöbb kipufogóban nincs is fojtás. Egyik gyártó sem hülye, hogy szándékosan akadályt állítson a kipufogógáz útjába, hiszen az a cél, hogy az minél hamarabb elhagyja a hengert. Viszont vannak bizonyos alkatrészek, amiknek muszáj így-úgy belógniuk a kipufogóba és akadályozni a gázáramlást. Például maga a cső is akadályoz: könnyebben eltűnne a kipufogógáz, ha a hengerfej után véget érne a kipufogócsatorna, de egyrészt nem szép dolog a lángot köpködő motor, másrészt a cső megfelelő hangolásával a kipufogógáz "huzata" javítja a henger töltését. A különböző kanyarok is csak bajnak vannak, rontják az áramlást, de a nyílegyenes cső általában nem fér el. A turbófeltöltő lapátkereke is szépen összekuszál mindent a kipufogóban, de nem lehet másképp megforgatni, csak úgy, ha a kipufogógáz útjába helyezed. A hangtompítóknál is csak bajt okoz a lamellás dob, mert mindenféle kanyarog benne a gáz, de olcsóbb, mint a tömött, nem kell benne időnként cserélni a tömést és bizonyos frekvenciatartományokban hatékonyabb is.

Fojtás tehát nem kell, csak megfelelően méretezett kipufogó.

2016. ápr. 5. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:

"Egyik gyártó sem hülye, hogy szándékosan akadályt állítson a kipufogógáz útjába,"

Na azért a simsonok kipufogójából ha ki van berhelve a sok tompító jóval többre képesek.

Biztos csak véletlenül tették bele..

2016. ápr. 5. 20:18
 4/9 anonim ***** válasza:
Feltételezem folytásként írva értelmezhetetlen volt a kérdés?
2016. ápr. 5. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

"Na azért a simsonok kipufogójából ha ki van berhelve a sok tompító jóval többre képesek."


Ezt te se hiszed.

2016. ápr. 5. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
Tudom!
2016. ápr. 5. 22:10
 7/9 anonim ***** válasza:
44%

"Na azért a simsonok kipufogójából ha ki van berhelve a sok tompító jóval többre képesek"

Persze. Bömbölnek, mint a fazék alá állított Sokol rádió, de menni nem hajlandóak. Az ok egyszerű: Falusi Jóska messze nem ért annyit a gázlengésekhez, mint a suhli mérnökök, ezért a "Szeggyed ki a folytást a kipufogóbul, mer' akkó' negy nyócvanat meg százat is az endúrószimszon!" kezdetű tuningtippek megvalósulása után a kipufogóban össze-vissza kóvályog a gáz és nem hogy javítja a töltetcserét, egyenesen ront rajta. Az NDK-ban ugyanis ügyesen tervezték a motorokat, szó nincs olyan buta, a motorhoz egyáltalán nem illő dobokról, mint mondjuk a Csepeleknél.

"Biztos csak véletlenül tették bele.."

Nem véletlenül, direkt. Muszáj valahogyan csökkenteni a motor hangját, ezt pedig úgy oldották meg, hogy közben a kipufogó ne vágjon tönkre mindent. Például ügyes húzás volt, ahogy az N kiviteleknél a hosszabb könyökkel hatástalanná tették a konfúzort, csökkentve a teljesítményt. Csak épp ezt Falusi Jóska nem értette és nem is akarta érteni soha, csak fúrta-vágta a gyári kipufogót.

2016. ápr. 6. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
19%

Ha annyira számítana a folytás akkor sok traktor tönkremenne pár év után ugyanis kiég belölle.


Válaszoló.


Butaságot beszélsz igen is többre képes a simo ha ki van szedve belölle a hangtompító.

Vegyél egy gyári kipus simsont, próbáld ki, égesd ki belölle a tompítót, majd úgy is próbáld ki.

Jah tudom, magadfajtának az elmélet többet ér. Akkor élj csak abban. Persze tapasztalatod úgysincs...


Vagy hasonlíts össze egy endurot meg egy 51.est.


Az meg végképp butaság, hogy muszáj csökkenteni a hangját. Nézzünk meg egy robogót, zöldre vált a lámpa és csak a hangját hallani el se indul. Nagyobb hangja van gyárilag mintha a simsonra csak a könyököt tennéd fel.

2016. ápr. 6. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Nem is tudom miért fáradjak a hülyeségetek legyűrésén, mikor úgy is ti lesztek az okosabbak.


Veletek ellentétben én tanultam és értek is hozzá, ti max a szomszéd faluból tudjátok, onnan is rosszul.

Simsont alapvetően kétféle kipufogóval gyártották, egy rendessel, meg egy szándékosan fojtottal, ugyanis így érték el hogy a motor beleférjen abba a kategóriába ahova kell.

Nos, a fojtott kipufogóból ha ki van szedve a fojtás, ami baromság mert nem kiszedni kell hanem megfelelően átalakítani, olyanra mint a rendes kipufogója, akkor valóban jobban megy majd. De még a teljes teljesítményhez amit a rendes Simson tud, kell két apró módosítás a blokkban és a karbiban.

A rendes kipufogót viszont hiába vagdalják már szét jobb nem lesz, jobb esetben ugyanolyan, de inkább rosszabb. Marha egyszerűen azért, mert a kétütemű motor működéséből adódóan a hengeröblítés minél jobb tökéletesítéséhez, megfelelően megtervezett kipufogó kell, ezt meg is tették a mérnökök annak idején. Ha erre Jóskapista gyerek szétbarmolja, nem nehéz rájönni hogy miért nem fog jobban menni. A kétütemű motorok igen érzékenyek a kipufogóra. Az egy dolog, hogy a hangja miatt gyorsabbnak érzed, csak rohadtul nem lesz gyorsabb.


A rendes kipuffot le lehet cserélni komolyabb, egyedileg megterveztetett és legyártatott rezos kipufogóra, meg ha jól tudom talán kapni is hozzá alapból is már, azért mégiscsak fejlődött a technika 30 év alatt. És attól valóban erősebb is lesz picit. Igaz, hogy egy ilyen kipufogó kerül a motor árába vagy kétszeresébe. De ez nem egyenlő a gyári kipufogó szétdarabolásával könyörgöm.

Arról nem beszélve, hogy ilyen kipufogó mellé már más átalakítások is kellenek, hogy értelme is legyen.


Viszont nincs. A Simson nem egy erős motor, nem arra tervezték, nem száguldásra, nem krosszozásra, más dolog hogy a 15 éves hülyegyerekek erre használják és a technika bírja is mert jól megtervezett, de ettől még nem erős motor. Elég nagy marhaság alapból ezen rángatózni, hogy kipuffal hogy erősíthető tovább, mikor eleve nem erős. Tudom, mert voltam én is 15 éves, még ha értelmesebb is, és volt Simsonom és tuningoltam is. Erősebb lett, de nem lett "erős".

Majd huszonévesen benőtt a fejem lágya és vettem egy robogót, 150-es négyüteműt. Megy ahogy mennie kell, pedig ez se számít nagynak.



A kérdésnél maradva, a 4 ütemű dízel, gondolom hogy ugye az, nem nagyon háklis a kipufogó felépítésére. Így nem kell bele semmi fojtás, viszont ha rosszul van megépítve lehet hangos lesz. A vastagabb cső mint dob elgondolásod jó lehet, ha hangos lesz akkor áttervezed. A lényeg hogy belógó rész, hegesztés, gány munka ne legyen belül, mert arra rárakódhat a korom aztán csak a szopás lesz vele később. Kívül lehet ronda, az nem számít.

De talán érdemesebb lenne keresni bontóban fillérekért valami ekkora kaliberű autó, teherautó kipuffot és azt feltákolni.

2016. júl. 4. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!