Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy álló kamionon havi átlag...

Egy álló kamionon havi átlag mennyi hasznot bukik a tulaj?

Figyelt kérdés
Nem bevételt, hanem nettó hasznot. Ha a 400-as fizetést feltenné 800-ra, nem járna jobban, hogy guruljon az autó?
2016. ápr. 14. 09:18
 1/8 anonim ***** válasza:
Biztos jobban járna, igazából sok pénz relative nem vész el, fentartási költség, biztositás ezek pörögnek, amin buki ka tulaj, hogy nem termel a gép és az több 10 ezer eur is lehet egy hónapra nézve, persze a kiadás is sok... De ha midnen kamionja áll valakinek akkor gyorsan csődbe megy :)
2016. ápr. 14. 09:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
23%
Általában nem azért állnak mert nincs sofőr az autóra, hanem mert nincs munka.
2016. ápr. 14. 09:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:
Ezt remélem viccnek szántad. :D
2016. ápr. 14. 09:57
 4/8 anonim ***** válasza:
Ezt ígynehéz megmondani, mert attól is függ hogy amúgy mit szállítana, vagy mit szoktak vállalni.
2016. ápr. 14. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
24%

Nyomjátok a minuszt nyugodtan, ebben dolgozom;)

Amikor egy fuvarozó azt mondja, nincs sofőr ezért áll az autó, akkor kicsit csúsztat. Nincs elég munka az autóra, hogy megérje felvenni egy sofőrt rá.

2016. ápr. 14. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
Akkor a Gartnernél a te elméleted szerint keresnek 600db sofőrt.
2016. ápr. 14. 11:11
 7/8 anonim ***** válasza:
30%

Mármint miért keresnének az én elméletem szerint?

Mi van a Gartnernél? Áll 600 autó? Te belelátsz a top management ügyeibe? Tudod mennyi el nem vállalt fuvarjuk van? Ahogy azt is, hogy ezek az el nem vállalt fuvarok profitot termelnének vagy csak futásteljesítményt?

2016. ápr. 14. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Nem jó kifejezés a nettó haszon. A lízing is nettó haszonként jelenik meg majd a könyvben a lejártakor nem? Hát ott egy autó, az is haszon.


Ha áll az autó, akkor van mondjuk egy 1700 euro lízingdíj meg az egy hónapra eső biztosítás ami legyen mondjuk 300 euro.


Ha megy az autó akkor ezen a 2000 euron felül ott van a sofőr bére, ami legyen mondjuk 1200 euro, az erre rakódó járulékok ami megint 3-400 euro, az üzemanyag költség havi 3300 euro, útdíj szintén havi 3000 euro, egyéb járulékos költségek ( adblue, szerviz, szélvédőmosó, gumi akármi..) stb.. Ez esetben durván számolva 10 000-11 000 euro befektetésével termel ki nettó 800-1500 euro nyereséget, amit vissza is kell forgatni.


Ha felemelné a mondjuk a sofőr fizetését 1200-ról 2000 eurora, akkor ezzel együtt nőnének bérre rárakódó adóterhek, így gyakorlatilag 0 haszonra tenne szert. Azért meg hülyeség forgatni 10-15000 eurot, hogy 0-ra jöjjön ki a buli.


Sok helyen 30-60-90 napos határidővel fizetnek. Ilyen esetben ahhoz, hogy az első mondjuk 1200 euró a gazda zsebében landoljon elő kell finanszíroznia 3 hónapot, és mondjuk 40 000 euró befektetésével lesz meg az első 1200 :D


Most ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem éri meg fuvarozni, mert az butaság lenne. De ez is azt igazolja, hogy lehetnek olyan helyzetek, amikor nem akkora para, ha áll az autó ( nyilván ez komolyabb flottáknál van így ).


Gondolj csak bele, hogy van 110 autód, ha abból 10 megáll akkor nem termeli ki a 10x1000-1200 euródat abban a hónapban, viszont nem is kell belefektetned abban a hónapban 150 000 eurot, csak 17 000-ret!

Persze, ilyenkor kérdezhetnéd: minek akkor a plusz tíz autó, miért nem elég a száz? Hát akkor megmaradna a 17 000 euro is! Viszont az a 17 000 euro nyereséget jelentene, ami után társasági adót kell fizetni bla bla bla.. Így a pénz eszközben áll, ami ha szükséges munkára fogható. Gyanítom ezzel foglalkozó emberek kiszámolták már, gazdaságilag és adózási szempontból melyik éri meg jobban. A Waberer'snél is rengeteg autó áll és a többi nagy cégnél sem megy állandóan az összes. Nyilván nem véletlenül.

2016. ápr. 14. 18:36
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!