Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A problémám a következő:...

A problémám a következő: vettem egy 1500 ccm 2105-ös Ladát, ami zabálja a benyát, kb.20 l-es fogyasztás jött ki. Mi okozhatja ezt? A korábbi tulaj mondta hogy 1200-es difi van alatta. Ez okozhatja ezt?

Figyelt kérdés
2015. dec. 24. 15:20
 1/7 anonim ***** válasza:

Az 1200-asok 4,3-es végáttételével többet fogyasztanak az 1500-asok, de a 20 l-es fogyasztás akkor is irreálisan sok. Érdemes lenne átnézni a gyújtást és a keverékképzést. Vajon mennyi az alapelőgyújtás? Működik-e még bármelyik szabályzó (akár a röpsúlyos, akár a vákuumos)? Mekkora a zárásszög? Egymáshoz képest 90°-ra vannak-e a megszakítások? Elér-e a szikra normálisan a gyertyáig vagy az energia fele-kétharmada elvész a beégett elosztószegmensen és a repedezett gyújtókábeleken? Vagy mégiscsak a gyújtótekercs adta meg magát?

Ugyanezt el lehet játszani a karburátornál is. Van-e még átjárható csatorna az alapjárati rendszerben vagy mindent beborított a kartergázból lerakódó mocsok? Van-e közük a fúvókaméreteknek a gyáriakhoz? Mennyire tódul befelé a falslevegő? Elzár-e a tűszelep és ha igen, akkor a gyárilag előírt benzinszinthez képest hol? Nincsenek-e felcserélve a torkok keverőcsövei? Nyom-e még egyáltalán a gyorsítószivattyú? Megy-e még a levegő a légszűrőn át, vagy a papírbetét már olajos, poros földlabdává változott? Irtózatos állapotok tudnak uralkodni a Ladák karburátoraiban, mert sokan gondolják, hogy értenek hozzá.

Ha ez is jó, akkor már csak apróságok maradnak. Jól beállított (nem szemre, fülre meg Jaóskabá által "érzésre") szelephézagok, elejétől a végéig ép, gyári állapotú (nem holmi behegesztett 60-as vascső meg "jaó bika hangos" kipufogódob) kipufogó, rendesen összezáró kuplung, fékezés után kioldó fékek (a megengedett legnagyobb méret fölé szabályzott fékdobokban néha megakad a méretpontatlan utángyártott betét), megfelelő csapágy-előfeszítések a hátsó hídban - ezekkel a jelenlegi 20 literes fogyasztást meg lehet felezni.

2015. dec. 24. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Akkor megy is mint a disznó...Hagyd így
2015. dec. 24. 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

Ez ugye még nem automata szívatós?

Nem lehet, hogy azt hagyod rajta egyfolytában?

2015. dec. 24. 16:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

a nem odavaló difivel is, ha tudsz vezetni, akkor 10 liter kell, de így télen esetleg 11,5..

nem sértegetésből írom a vezetési tudást, hanem a difi miatt akaratlanul is hajlamos az ember jobban pörgetni..tehát ne menj próbaképpen 80 fölé, és úgy próbáld...


egyébként az egyes szerinti hibákon túl a porlasztóban keresném a hibát.Sajnos az okozhat ilyen nagy fogyasztást..arra keress egy szakkönyvet. nekem is házilag kellett javítanom egy agyonbarkácsolt porlasztót... lada javítókönyv kellett hozzá..

tölts le egy ilyen porlasztó-rajzot...elég, ha a gépkönyvből kinézed a típusát.

gúgli.

2015. dec. 24. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Az AC membrám ,ha átszakadt, akkor is nyeli a benyát.Akkor a motor olajat hígítja. Azt szétszedni,és ellenőrizni.Az úszó tűszelep nem zár rendesen,ezért túl magas a benzinszint az úszóházban.Az karbi fedelét a 6 csavar kicsavarásával leveszed.A 45 fokos letörés KB feléig érjen a benzin.Az úszóház fedelet megfordítod vigyázva,hogy az úszó tengelye ne csússzon ki.Az AC-ét megpumpálod.Ekkor az úszó saját súlyának zárnia kell a tűszelepet szivárgás mentesen.Ha már így van a fedél megfordítva, akkor fogsz 1 db 8-as csavart,a karbi tömítést a fedélre illeszted.A tömítés és az úszó közti távolság nem lehet kevesebb, mint 8 mm.Ha kevesebb akkor sokat kap,ha több,akkor keveset.Ennek a későbbiekben jelentősége lesz.Az úszóház alján látsz 2 db réz fúvókát.Ezeket kicsavarod.A feléd eső oldalán látsz egy három jegyű számot.Ennek 125 és 135 között kell lennie.A gyárié 140.A másik,2-es torok fúvókáján levőnek 140 a gyári és ez maradjon is.Előzésnél kell.A karbiba felülről belenézel.Ott szintén van kettő ilyen fúvóka.ezeket is kicsavarod.Ha az emulziós csövek bent maradtak,akkor azokat is ki kell,de csak kizárólag a megfelelő csavarhúzóval,mert vékony falúak.Ezek,mint a furulya úgy néznek ki.Ezek a karter füsttől eldugulnak és már is zabál a verda.Beáztatod őket oldószerbe és kitakarítod, nagyon vékony vörösréz dróttal óvatosan.szálas vezeték 1 szálával,teljesen tisztára.A furulyában 1-es toroknál 190-210,a 2-nél 180-190 rajta van a fúvókán.Ezek a számok minél kisebbek annál nagyobb a fogyasztás.A kettesnél 190-es felett nincs erő előzéshez!A karbi jobb oldalán az alapjárati mágnes szelep és a gyorsító membránja közt van egy csőben fúvóka.Ennek kicsavarása után a 60-as számot kell látnod,gyári érték.Ez széthúzható,de csak úgy,hogy a kúp nem sérülhet.Kézzel.Sérüléskor kuka.Ha sérült van benne kuka.Akkor van a szívató teleszkóp.Ez egy sárgaréz, rugóval szerelt,amit akkor pattintottál ki,mikor a karbi fedelet levetted.Ezt is ki kell mosni a sok portól,mert nem tudja vissza állítani a szívatót terhelésen.Van a gyorsító fúvóka és membránja,ami sérülés,és zárási hiba mentes kell,hogy legyen.Az állító csavarok,amik tömör zárásilag hibátlanok,és amiket hangolni kell.A 2-es szívótorok nyitásáért felelős membrán,és annak mechanikája hiba mentes legyen.A gyújtás elosztó csapágy és a vákum membrán,ami az előgyújtást szabályozza,A fojtó szeleptengelyház kopása.Ez a fals levegőt engedi.Akkor még a porlasztót az adott motorhoz kell illeszteni.1 000 és egy dolog amit a karbinál, a kisebb fogyasztás és nagyobb teljesítmény érdekében figyelembe kell venni.A karburátor javítása külön szakma,amire csak a gyakorlat tud megtanítani.Lamda érték 0,85 a legnagyobb teljesítmény.Lamda érték 1,10 a legkisebb fogyasztás.Ha ezektől eltér, növekszik a fogyasztás,csökken a teljesítmény.Az 1200-es difi jó a kigyorsításkor,de nem ezért van a 20 L-es fogyasztás.A jól megépített karbit ,még a motorhoz kell illeszteni.Miket írtam megnézed,leellenőrzöd. 10 L körüli lehet a fogyasztás,ami a max 1200-as difivel.Nem autószerelő,ha nem karburátor szakember.Ha valami nem világos ,írjál privátban.,segítek.
2015. dec. 25. 18:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Kifelejtettem:Az elosztó csapágy ellenőrzésekor az elosztófedelet leveszed.A vákumdob csatlakozására szolgáló csövet lehúzod karbiról. Végét a szádba veszed,és megszívod (hi hi).Ekkor az állórésznek akadozás nélkül balra kell fordulnia.Ez nagyon fontos,hogy a kigyorsításhoz a többlet teljesítmény rendelkezésre álljon.Ha ez nem működik, akkor a több üzának nem használja ki teljes mértékben az energiáját az előgyújtás szabályozóval a motor.A röppsúlyoknak hibátlanul vissza kell zárni alaphelyzetre a rugókkal.Szorulás ,oxid miatt,rugó miatt.A megszakító távolság: gyári 0,4 de max 0,5.Ha 0,4 alatt van,akkor beég a megszakító.Ha 0,5 felett,akkor nagy fordulaton kihagy a gyújtás.Ezektől eltérsz az + üzem anyag.A megszakító filcben legyen kenőanyag,de ne tocsogjon tőle.A laprugója megfelelő feszítésű.Ne 10 éves legyen a megszakító. A röppsúlyokat pedig kezeld le WD 40-nel. Lényeg:A porlasztót mindég az adott motorhoz kell illeszteni!1200-es Lada 170 km.utazónál, ami 100km/h 7L. 2103 Lada 180Km/h a vége, 8 Liter 110km/h-nál.Ezeket csak úgy lehet,ha a karbi a kezedben, autó a műhelyben.Na még egyszer. Ez az 1500-ős sem csipegethetne 11L. felett ,ha ganéj is a motor.Ez nem csak difi.
2015. dec. 25. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Na ,tisztelt moderátorok.Erre, ha egy regényt írna valaki, akkor is maradna mit hozzátenni.Nincs 100%.Amit az előttem író és én írtam ,az is gyenge lófng.A karbi és motor összehangolása nem olyan mint a mai,gyárilag hangolt,korszerű motorok számítógéppel való programozása.Azokon bonyolultabb javítani, mert programot kell írni hozzá.Ami + nagy kiadás.Főleg akkor,ha mindent aprólékosan, mint a karbinál, levezetnének kisérletekkel Ez horrorisztikus lenne maniban
2015. dec. 25. 23:08
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!