A problémám a következő: vettem egy 1500 ccm 2105-ös Ladát, ami zabálja a benyát, kb.20 l-es fogyasztás jött ki. Mi okozhatja ezt? A korábbi tulaj mondta hogy 1200-es difi van alatta. Ez okozhatja ezt?
Az 1200-asok 4,3-es végáttételével többet fogyasztanak az 1500-asok, de a 20 l-es fogyasztás akkor is irreálisan sok. Érdemes lenne átnézni a gyújtást és a keverékképzést. Vajon mennyi az alapelőgyújtás? Működik-e még bármelyik szabályzó (akár a röpsúlyos, akár a vákuumos)? Mekkora a zárásszög? Egymáshoz képest 90°-ra vannak-e a megszakítások? Elér-e a szikra normálisan a gyertyáig vagy az energia fele-kétharmada elvész a beégett elosztószegmensen és a repedezett gyújtókábeleken? Vagy mégiscsak a gyújtótekercs adta meg magát?
Ugyanezt el lehet játszani a karburátornál is. Van-e még átjárható csatorna az alapjárati rendszerben vagy mindent beborított a kartergázból lerakódó mocsok? Van-e közük a fúvókaméreteknek a gyáriakhoz? Mennyire tódul befelé a falslevegő? Elzár-e a tűszelep és ha igen, akkor a gyárilag előírt benzinszinthez képest hol? Nincsenek-e felcserélve a torkok keverőcsövei? Nyom-e még egyáltalán a gyorsítószivattyú? Megy-e még a levegő a légszűrőn át, vagy a papírbetét már olajos, poros földlabdává változott? Irtózatos állapotok tudnak uralkodni a Ladák karburátoraiban, mert sokan gondolják, hogy értenek hozzá.
Ha ez is jó, akkor már csak apróságok maradnak. Jól beállított (nem szemre, fülre meg Jaóskabá által "érzésre") szelephézagok, elejétől a végéig ép, gyári állapotú (nem holmi behegesztett 60-as vascső meg "jaó bika hangos" kipufogódob) kipufogó, rendesen összezáró kuplung, fékezés után kioldó fékek (a megengedett legnagyobb méret fölé szabályzott fékdobokban néha megakad a méretpontatlan utángyártott betét), megfelelő csapágy-előfeszítések a hátsó hídban - ezekkel a jelenlegi 20 literes fogyasztást meg lehet felezni.
Ez ugye még nem automata szívatós?
Nem lehet, hogy azt hagyod rajta egyfolytában?
a nem odavaló difivel is, ha tudsz vezetni, akkor 10 liter kell, de így télen esetleg 11,5..
nem sértegetésből írom a vezetési tudást, hanem a difi miatt akaratlanul is hajlamos az ember jobban pörgetni..tehát ne menj próbaképpen 80 fölé, és úgy próbáld...
egyébként az egyes szerinti hibákon túl a porlasztóban keresném a hibát.Sajnos az okozhat ilyen nagy fogyasztást..arra keress egy szakkönyvet. nekem is házilag kellett javítanom egy agyonbarkácsolt porlasztót... lada javítókönyv kellett hozzá..
tölts le egy ilyen porlasztó-rajzot...elég, ha a gépkönyvből kinézed a típusát.
gúgli.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!