Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyire éri meg a chiptuning...

Mennyire éri meg a chiptuning egy 1.6 szívó motoron?

Figyelt kérdés

A mostani 102 lovam mellé kb. +10 lehetne még, mennyire venném észre?

A 86 lovas Corsa után a 102 ló sokkal erősebbnek tűnik, így lesz a 100-110 ló között is?



2016. ápr. 13. 11:38
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
0%
vw konszern 1.6 8v? Kb semmit, ugyan olyan gyenge marad, esetleg egy sportlégszűrőt vagy minőségi direktszűrő amit érdemes rá költeni, mást nemigen.(hiába adnának több üzemanyagot, gyárilag sok a fojtás a motor szívóoldalán)
2016. ápr. 13. 17:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:

Mi gyenge? Manapság mindenki versenyautókkal furikázik? Nem kell itt a lóerőkkel dobálózni, ültem már 320i-ben, annyival nem gyorsabb, ahhoz képest, hogy 170 lovas.

A sportlégszűrő meg pont nem segít semmit, csak annyit, hogy hamarabb tönkremenjen a motor.

2016. ápr. 13. 19:26
 3/11 anonim ***** válasza:
34%
Szívó motorral mit akarsz csipszelni?:D
2016. ápr. 13. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
33%

A 3-as golfhoz képest visszalépés, pedig ugyan az a motor.

A 2.2 170lovas bmw azért tud menni, de az 1,5tonna.

2016. ápr. 13. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
64%

"Mi gyenge? Manapság mindenki versenyautókkal furikázik?"

500 000-ért már kapsz 200+ lóerős autót, csak az életed ráköltöd. De kapsz :D


Szívó benzinnél az esetek legnagyobb részében nagy vakítás a chiptuning. Egy értelmes, teljesítménynövekedést is hozó átépítés meg baromi drága.

2016. ápr. 13. 23:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:

A hármas Golfban 75 lovas az 1.6-os motor, milyen visszalépésről beszélsz? :D

McClane, az igaz. :D Inkább ülök a 2 milliós 1.6-os kocsimban, mint egy régi szakadtban. Nekem ez bőven elég most. Tud menni, ha akarom, és 6 literből megáll. Majd később veszek erősebbet, esetleg egy TSI-t, igaz, amikor azok roncstelepen lesznek, az 1.6 szívó még mindig menni fog. Jó lenne, ha kicsit megint rámennének a tartósságra.

Lassan az van amúgy, hogy 500-ért nem kapsz 200+ lovas kocsit, csak nagyon rossz állapotút. Az ilyen E30-ak már klasszikusnak számítanak, és a jó állapotúak meg az E46-osok árán mennek.

2016. ápr. 14. 07:37
 7/11 A kérdező kommentje:
Jah, és köszi a válaszokat, igazából csak a megerősítést vártam, hogy nincs értelme. :)
2016. ápr. 14. 07:38
 8/11 anonim ***** válasza:
Volt belőle 101lovas megnyugtatlak, volt olyanom és őszintén csalódás volt utána az 5-ös jetta 1.6-os motora kb ugyan akkora súlyhoz. Mind fogyasztásban mind menetdinamikában.
2016. ápr. 14. 08:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
50%

Elolvastam a válaszokat a feltett kérdésre.

Szakmai szemmel nézve vak vezet világtalant kategória.

Mindenki csak találgat annak alapján amit innen-onnan hallott.


Szinte minden mondatban szerepel a lóerő, de a Nm sehol.

A gyorsulásnál a forgatónyomatéknak - Nm van jelentősége.

Szintén fontos tényező a menetdinamikában, hogy a motor ezt fordulatszám függvényében hogyan adja le - motorkarakterisztika.


Egy átlag 1.6 benzines autó esetében chiptuninggal általában +10LE és +15Nm növekedés érhető el, ami egy egyértelműen érezhető pozitív változás. Ha a műveletet hozzáértő szakember végzi, akkor a motor karakterisztikája javulni fog, alacsonyabb fordulatszámon is gyorsulni fog, ahol előtte a gyári programmal erőtlen volt.


A kérdésre vonatkozó részletes szakmai leírás itt olvasható: [link]

2021. jan. 14. 23:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

"Szinte minden mondatban szerepel a lóerő, de a Nm sehol.


A gyorsulásnál a forgatónyomatéknak - Nm van jelentősége."


És itt ki is derült, hogy hiányoztál fizikaóráráól és hülyeséget írsz :D


"Egy átlag 1.6 benzines autó esetében chiptuninggal általában +10LE és +15Nm növekedés érhető el"

Egy 70 lovasnál is és egy 120 lovasnál is?


"alacsonyabb fordulatszámon is gyorsulni fog, ahol előtte a gyári programmal erőtlen volt."

Alacsony fordulaton egy 1.6-os szívóbenzin jó ha lead 20-25 lóerőt. Ha igaz a 10%-os mendemonda akkor 2,5 lóerővel lesz erősebb. Ennél jobb teljesítmény/tümeg javulást érsz el ha kipakolsz a csomagtartóból. :D


Szeretem amikor két pofára kajálják a vakítást. Alacsony fordulaton is, teljes gázon open-loop van, dől a benzin a kocsiba. Majd csipsztuning után még ennél is több fog bemenni... :D

2021. jan. 15. 18:10
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!