Mennyire éri meg a chiptuning egy 1.6 szívó motoron?
A mostani 102 lovam mellé kb. +10 lehetne még, mennyire venném észre?
A 86 lovas Corsa után a 102 ló sokkal erősebbnek tűnik, így lesz a 100-110 ló között is?





Mi gyenge? Manapság mindenki versenyautókkal furikázik? Nem kell itt a lóerőkkel dobálózni, ültem már 320i-ben, annyival nem gyorsabb, ahhoz képest, hogy 170 lovas.
A sportlégszűrő meg pont nem segít semmit, csak annyit, hogy hamarabb tönkremenjen a motor.










A 3-as golfhoz képest visszalépés, pedig ugyan az a motor.
A 2.2 170lovas bmw azért tud menni, de az 1,5tonna.





"Mi gyenge? Manapság mindenki versenyautókkal furikázik?"
500 000-ért már kapsz 200+ lóerős autót, csak az életed ráköltöd. De kapsz :D
Szívó benzinnél az esetek legnagyobb részében nagy vakítás a chiptuning. Egy értelmes, teljesítménynövekedést is hozó átépítés meg baromi drága.
A hármas Golfban 75 lovas az 1.6-os motor, milyen visszalépésről beszélsz? :D
McClane, az igaz. :D Inkább ülök a 2 milliós 1.6-os kocsimban, mint egy régi szakadtban. Nekem ez bőven elég most. Tud menni, ha akarom, és 6 literből megáll. Majd később veszek erősebbet, esetleg egy TSI-t, igaz, amikor azok roncstelepen lesznek, az 1.6 szívó még mindig menni fog. Jó lenne, ha kicsit megint rámennének a tartósságra.
Lassan az van amúgy, hogy 500-ért nem kapsz 200+ lovas kocsit, csak nagyon rossz állapotút. Az ilyen E30-ak már klasszikusnak számítanak, és a jó állapotúak meg az E46-osok árán mennek.










Elolvastam a válaszokat a feltett kérdésre.
Szakmai szemmel nézve vak vezet világtalant kategória.
Mindenki csak találgat annak alapján amit innen-onnan hallott.
Szinte minden mondatban szerepel a lóerő, de a Nm sehol.
A gyorsulásnál a forgatónyomatéknak - Nm van jelentősége.
Szintén fontos tényező a menetdinamikában, hogy a motor ezt fordulatszám függvényében hogyan adja le - motorkarakterisztika.
Egy átlag 1.6 benzines autó esetében chiptuninggal általában +10LE és +15Nm növekedés érhető el, ami egy egyértelműen érezhető pozitív változás. Ha a műveletet hozzáértő szakember végzi, akkor a motor karakterisztikája javulni fog, alacsonyabb fordulatszámon is gyorsulni fog, ahol előtte a gyári programmal erőtlen volt.
A kérdésre vonatkozó részletes szakmai leírás itt olvasható: [link]





"Szinte minden mondatban szerepel a lóerő, de a Nm sehol.
A gyorsulásnál a forgatónyomatéknak - Nm van jelentősége."
És itt ki is derült, hogy hiányoztál fizikaóráráól és hülyeséget írsz :D
"Egy átlag 1.6 benzines autó esetében chiptuninggal általában +10LE és +15Nm növekedés érhető el"
Egy 70 lovasnál is és egy 120 lovasnál is?
"alacsonyabb fordulatszámon is gyorsulni fog, ahol előtte a gyári programmal erőtlen volt."
Alacsony fordulaton egy 1.6-os szívóbenzin jó ha lead 20-25 lóerőt. Ha igaz a 10%-os mendemonda akkor 2,5 lóerővel lesz erősebb. Ennél jobb teljesítmény/tümeg javulást érsz el ha kipakolsz a csomagtartóból. :D
Szeretem amikor két pofára kajálják a vakítást. Alacsony fordulaton is, teljes gázon open-loop van, dől a benzin a kocsiba. Majd csipsztuning után még ennél is több fog bemenni... :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!