Mit gondoltok a Teslákról?
Magyarul nem sok cikket találtam róla. Így a tudásom nem túl nagy.
Tényleg annyira öko, mint ahogy az le van írva? Szerintetek megéri a 30-35 M-t? Földúton mennyire lehet alkalmas például a Model X? Ha életem későbbi szakaszában úgy lenne, hogy sikerült rá összegyűjteni a pénzt, megéri befektetni egy ilyenbe? Azzal a céllal számomra, hogy utazgatnék Európa szerte vele. Vagy ennyi pénzből már mindegy, ha az ember vesz egy lakóautót és tankolja?
Engem valamiért úgy elvarázsolt ez az autó, de ennyi pénzt egy magyar embernek. Még ha a fizetése az átlag fölött de a gazdagoké alatt van.
Egy párhuzam, idősebbek talán emlékeznek a '80-as években már próbálkozás a virtuális valóságot nyújtó szemüvegekre, erőltették, próbálkoztak, de végül hatalmas bukás lett! 30 évnek kellett eltelnie, hogy újra próbálkozzanak vele és most úgy néz ki működhet a dolog.
Ugyanaz a helyzet a FULL elektromos autókkal, MÉG nincs itt az ideje! Méregdrága, kevés km tehető meg 1 töltéssel, lassú töltés (8-10 óra otthon), kevés töltőállomás (ahol lehet "gyorsan" tölteni). Hatalmas és nehéz akkumulátorok.
Az akkumulátorokon kell sokat fejleszteni és ez nem csak az autókra érvényes. Gondoljunk csak bele, mennyit bír ki egy mai okostelefon? Ha nyomkodod fél - 1 nap, ha csak keveset akkor talán 2. Ezt a kapacitást, azonos töltési idővel és fizikai paraméterekkel, ha sikerülne mondjuk az ötszörösére emelni, máris sokkal előrébb lennénk. Egy telefon kibírná 5-6 napig, egy elektromos autó meg 2500-3000km-t. Ez a táv gyors töltéssel 15-20 perc vagy otthoni 6-8 órával már egész jól hangzik.
Drága, de a jövő kezdete. Szerintem idővel olcsóbb lesz, csak el kell, hogy terjedjen, értem ezt a kúthálózatára is. AZ X csak annyira földutas, mint a legtöbb SUV: nem annyira odavaló, minimálisan bírja azért a dolgokat. Inkább a menetdinamika és -biztonság miatt van neki ilyen-olyan 4×4-es hajtása, amit leginkább hegyen, szerpentinen jó használni. Hosszú távon éri meg az ára - ez a használattól is függ.
Engem az Elon-ról szóló könyv fogott meg.
Az akku miatt károgónak:
Amerikában az első generáűciós Priusok még mindig mennek, némelyiknek lassa félmillió mérfölf lesz az akkujában. Nagyon ritkán kell az akkut javítani, de ha kell, a Priusnhoz már Magyarországon is van olyan szakember, aki tud cellát cserélni benne.
A Modell S-nek már van egy-két év múltja, és akkuporoblémák ott sem jelentkeztek még.
Persze károgok mindig voltak, a vasúton a nagy sebességtől megfulladnak az emberek, vas a vason nem megy, gőzzel vontatni nevetséges, ló helyett robbanómotorral önjáró szekeret építeni felesleges...
Minden kornak megvoltak a maga csőlátó, jövőkép nélküli hivatásos ellendrukkerei.
Ezzel szemben a tények:
A Tesla Model 3-ra két nap alatt kb. 300 000 előjegyzés érkezett.
Norvégiában 10 év múlva kizárólag nulla emissziós új járművet lehet forgalomba helyezni. Gyakorlatban ez üzemanyagcellás buszt és teherautót, és kizárólag elektromos autót jelent. A jövő elkezdődött, még ha ezt pár balkáni vakond-perspektívájú ember nem is hajlandó elfogadni.
"Szerintetek megéri a 30-35 M-t?"
Egyelőre ezeknek az autóknak a legnagyobb az értékvesztése.
"Tényleg annyira öko...?" Tetszik, nem tetszik, a villamos energia még jelenleg is túlnyomó részt fosszilis energiákból származik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!