Dízelt csak újan érdemes venni?
Egy kollégával beszélhette, erről.
Én is autóvásárlás előtt állok és nagyon hajlottam a dízel felé.De, az egyre több negatív vélemény miatt már nem annyira.
Neki jelenleg egy dízel Mondeoja (Mk3) van, de állandóan szidja, mindig van gond a motorjával, üzemanyag ellátó rendszerrel.
Pedig, csak 160 ezer kilométer volt benne,amikor vette, nem céges Mondeo volt.
Ő sem hajtott annyira olyan sokat.
Azt mondja, hogy dízelt csak újan szabad venni
Ő is szeretné lecserélni a Mondeot, mert csak a pénzt nyeli.
Azt mondja, nagyon csábítóak a középkategóriás bálnák, mint a Mondeo Passat...stb elegánsak, szépek, tekintélyt parancsolóak.De, 1.6 benzinmotorral motorral erőtlenek, a 2 literes benzin meg sokat fogyaszt.Egyedül a dízel, ami gazdaságos és húz is.De, az meg szervizigényes.
Ő azt tanácsolja, hogy inkább az alsó-középkategóriás szedánok közül érdemes válogatni, Jetta,Fluance meg ilyesmik.Megvan az elegáns, 4 ajtós karosszéria és némelyik úgy fel van extrázva, mint a nagyobbak, tempomattól elkezdve minden van bennük.
Nem sokkal kisebbek, mint a középkategória és ezeket már az 1.6-os benzines szépen mozgatja.
"Egyedül a dízel, ami gazdaságos és húz is.De, az meg szervizigényes. "
Csak azé "szervízigényes" aki egy lepusztult sok százezer km-es romhalmazt vásárolt meg.
Viszont az ilyeneknél meg tök mindegy, hogy milyen üzemanyag hajtja, mert a gatyádat is ráköltheted majd.
Aki Ford dízelt vesz meg is érdemli.
Egyébként semmivel sem szervízigényesebb a dízel, mint a benzin. Csak ugye többet futnak, értelemszerűen arányosan többet kell szervízelni, ennyi a titok.
Az övé nem volt széthajtva, még most is nagyon szép állapotú kívül, belül.Nem olyan, mint egy 9 éves autó.
Csak márkaszervizbe hordja, figyel rá.
Használtan is érdemes lehet, de 100 ezer kilométer alatt.Olyan meg nem terem minden fán.
Nagyobb lutri az biztos, mint egy egyszerű szívó benzines. Pont ezért kell megnézni nagyon, hogy mit vesz az ember.
Nekem is dízelem van, amit használtan vettem, de az ég világon semmi baja nincs. Egyedül kopó alkatrészeket kellett rajta cserélni. Pedig abban is volt már 170.000km mikor vettem, most meg már 250.000-nél tart.
De van ellenpélda is:
Ha már a dízel Mondeokról volt szó. A szomszédom vette egy ilyet tavaly. 2007-es, külföldről behozott példány ismeretlen előélettel. Az egy szopóroller volt. Mindig volt vele valami baj. 3 hónap után, miután vagy fél milliót ráköltött a szomszéd és még mindig előjöttek újabb és újabb hibák, lecserélte egy egyszerű olcsó idősödő első generációs benzines Focusra. Azóta nyugodtan alszik. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!