Az igaz, hogy az automata váltónál úgy tartjuk a
sebességet, hogy ha elérjük a kívánt km/h-át, akkor
egy kicsit vissza kell venni a gázból?
Lejtőn lefelé feltétlenül, emelkedőn felfelé viszont nyomni kell. Ugyanúgy kell tartani a sebességet amúgy, mint a rendes váltónál :D
2016. márc. 30. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?
Kézi váltósnál nem ugyanígy tartod a sebességet? :D
2016. márc. 30. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
Nem tudom, ki hogy szokta, de én kéziváltósnál is így tartom a kívánt sebességet. Ha elértem, visszaveszek annyira, hogy az autó tartsa a tempót, ne gyorsuljon.
2016. márc. 30. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
Szerintem a kérdező arra gondol, hogy van olyan automata, amelyik mondjuk 50-él megy 3-masban, és addig nem vált fel 4-esbe, amíg egy lehelletnyit nem engeded fel a gázpedált. Innen tudja az automata hogy már nem gyorsítás van, és felválthat. De típustól függ, azért a legtöbb automatánál nem kell ilyenekkel foglalkozni. Ki kell tapasztalni amúgy, mert ahány típus, annyi féle beállítás van, ráadásul az újabb autók "adaptívak" is, azaz megszokják a sofőr vezetési stílusát, és aszerint vált az automata, meg ilyenek.
2016. márc. 30. 23:08
Hasznos számodra ez a válasz?
4
Lehet, hogy erre gondolt.
Bár isten tudja.
2016. márc. 30. 23:49
Hasznos számodra ez a válasz?
Vezetek kézit és automatát is, mert két kocsi van a családban, szerintem nincs igazán különbség, ha már felváltottál 5.-6.-ba. Az automatánál persze folyamatosan nyomod, a kézinél meg kuplungolás közben felengeded a gázt, de egyébként ugyanolyan.
Az automata, ha nagyon nyomod neki, pl. egy gyors előzésnél, valóban visszavált akár 2-3 fokozatot is, de olyankor a kéziváltót is visszavennéd.
2016. márc. 31. 00:03
Hasznos számodra ez a válasz?
Mért kéne visszavenni? Akkor alssulni fog elöbb utobb, hacsak nem padlogázzal gyorsitottál addig.
2016. márc. 31. 02:49
Hasznos számodra ez a válasz?
8/20 A kérdező kommentje:
Valójában a kérdésem egy kicsit hosszadalmasabb, mert...Leírom ,hogy mit nem értek. Az egyik válaszoló írta, hogy ugyanúgy tartod a sebességet, mint a manuálisnál. De valójában, ha egy kicsit bővebben kifejtem a kérdésemet, akkor egy kicsit más a helyzet.
A manuális váltónál váltás közben leveszed a lábadat a gázról. Tehát van helyed. Ha 1-esbe ütközésig nyomod a gázt, mész kb. 40-nel. De ha az automatánál ütközésig nyomod, akkor mész, mint a barom. Persze...az ember nem nyomja ütközésig a gázt. De az automatánál hogy lehet egy gázadással (tehát anélkül, hogy felemelnék a lábunkat a gázról) felgyorsulni például 150-re? Vagy 200-ra?
9/20 A kérdező kommentje:
Sajna még jogsim sincs, és még el sem értem azt a kort, hogy meglehessen. Csak ezek érdekelnek. Azt tudom, hogy az automata magától váltogat. Egyszer már volt hasonló kérdésem ezen az oldalon, és egy ilyen válasz érkezett (-.-)
A manuálisnál is nyomhatod a gázt váltás közben is, csak fölösleges, mert amikor benyomod a kuplungot, éppen nem hajtja a motor a kerekeket, szóval csak pazarolnád a benzint. Ezért veszi le mindenki a lábát a gázról. Az automata váltónál a váltás gyorsabban megy
2016. márc. 31. 14:39
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: