Csak automata váltóba kell olajat cserélni?
"illik"
Ilyet hozzáértő nem ír.
1. meg van határozva a típusra a csereperiódus és akkor kell cserélni.
2. Vagy élettartam feltöltésű akkor nem kell. Persze ha gondos gazdi vagy 10 évente lecserélheted ezt is.
De az illendőséghez semmi köze ennek.
Nos azért van ott az az illik, mert az embereket ismerve a legtöbben magasról tesznek a váltóra. Hiába van előírva, hogy kéne cserélni, nem foglalkoznak vele. Ezért az az illik szó, az emberek hozzá állására mutatva.
Ugyanez igaz a fékolajra és a hűtőfolyadékra. 10-ből ha két autós cseréli.
"Hiába van előírva, hogy kéne cserélni, nem foglalkoznak vele."
Mutatsz valamilyen forrást, hogy bármilyen kéziváltós autónál elő lenne írva? Mikor még az automatáknál is azt írják, hogy soha nem kell olajat cserélni a váltóban?
"1. meg van határozva a típusra a csereperiódus és akkor kell cserélni.
2. Vagy élettartam feltöltésű akkor nem kell."
Nagyjából az összes kézi váltó működése megegyezik, ugyanazok a hatások lépnek fel mindegyiknél. Ha csak egy gyártó is előírja a cserét akkor az már jelent valamit , nem ? Vagy a többinél másképp dolgozik a fizika?
"Mutatsz valamilyen forrást, hogy bármilyen kéziváltós autónál elő lenne írva? Mikor még az automatáknál is azt írják, hogy soha nem kell olajat cserélni a váltóban?"
Az automatáknál tényleg azt írják, hogy lifetime olajjal feltöltve. Aztán,ha nem cseréled meg is döglik, az összes kivétel nélkül. Használat függvényében a ZF-ek már 250 000km előtt, az Aisin-ek sokszor kibírnak 300 000kmt is.
ugyanaz elmondható az automatáról is, mint a kéziről: az azonos felépítésűek közül ha már egy gyártó előírja a cserét akkor a többinek is kellene, nem? Érdekes, van akinél a csere is előírás, van akinél csak a szintellenőrzés és van akinél nincs előírás...
Sima kézi váltóban rengeteg fémdarálék keletkezik, az összeset nem tudja a mágneses szemétgyűjtő megfogni, idővel ez rendellenes kopást okoz. A kézi váltónál mondjuk ez rengeteg km után okoz csak problémát, ezzel ritkán találkozni.
Az automatában is keletkezik működés közben fémpor,ott sem tudja mindet felvenni a mágnescsapda és ez idővel a vezérlőszolenoidokat és a szeleptömböt taccsra teszi. Rosszabb esetben már 150 - 200 000 km között letérdel a váltó, ami azért már "emberi" időben is mérhető, 5-8 éves korban is bekövetkezhet már. Aztán lehet mutogatni a "filled with lifetime transmission oil" matricát amikor megy a váltó a szervizbe és ki kell rá csengetni 3-500 000 pisztolyorrú Mátyást... Persze lehet arra hivatkozni, hogy a gyártó nem írja elő aztán meg sírunk, hogy zsebbe nyúlós a buli. Azoknál az automatáknál ahol nincs előírva az olajcsere, ott egy rendszeres 40-50 000-res olajcsere periódussal akár 100 000km-rel is ki lehet tolni a váltó élettartamát.
Kézi váltónál sem akkora tétel 100-150 000km-enként az a 2-3 liter olaj, bár ott a problémák sokkal később jönnek elő, már csak a 20. gazdánál.
"Ilyet hozzáértő nem ír. "
Szerintem aki már látott váltót és nem csak képen az ír ilyet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!