Motorkerékpárnál a levegő-olaj hűtés mit jelent?
Olvastam, hogy a suzuki gsx750f(katana) motorja levegő-olaj hűtésű. Képen láttam, hogy a hengeren, hengferfejen, szelepfedelen vannak hűtőbordák amiken menet közben átáramlik a levegő és átveszi a hőt...de konkrétan az olaj is hűt ?.Tehát a csapágyak,vezérműtg,himbák,váltó...stb.kenésén kívűl magát a hengert is hűti ?
Egy képen láttam egy olajhűtő radiátort is....de konkrét működést nem találtam sehol, pedig kiváncsi vagyok rá nagyon.... :)
Aki ismeri a működését, segítsen megérteni ! Előre is köszönöm szépen ! Széles utat !!!
Nem is kicsit.
Nagyobb motoroknál, pl mozdonyokban a dugattyú belsejére küldik direktbe az olajat, ez is hatalmas hűtést jelent.
"..olajhűtő radiátor...konkrét működést nem találtam sehol.."
Mire gondoltál?
Az olaj elvégzi a kívánt alkatrészek kenését,és egyúttal átveszi azok hőmérsékletét is. Miután áthaladt a kenés igénylő részeken, egy csövön át bejut a radiátor kapilláris csöveibe, ahol a menetszéltől lehűl, majd visszajut a tartályba. Így az olaj -egy zárt rendszerben- egyszerre ken és hűt.
Külön leírást sehol nem fogsz találni, mert ezen kívül nem sok mindent lehet róla elmondani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!